Korte introductie: sinds een aantal jaar ben ik eigenaar van een Denon AVR-X 1500H. Hieraan heb ik een Philips One TV en een Denon platenspeler zitten. Het geluid wordt afgespeeld op 2 Wharfedale Diamond 220 speakers. Afgelopen week ik heb per ongeluk 1 speaker opgeblazen, doordat ik spotify in mijn auto aan wilde zetten maar deze nog gekoppeld was aan mijn Denon. Nu is het geluid van één van de boxen vervormd. Op verzoek kan ik het geluid delen.
Mijn vraag
1. Hoe kan ik erachter komen wat er precies met mijn box is gebeurd?
2. Of ik het kan maken?
Of 3: wat een goede vervanger zou zijn voor de Wharfedale boxen (budget is max 300/400 euro)
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik ben geen hi-fi kenner, maar heb het internet afgespeurd naar relevante zaken. Ik kom er niet achter wat er precies met mijn speaker aan de hand is.De volgende zaken heb ik wel ondernomen:
1. Contact gehad met Wharfedale. Zij hebben geen reserve onderdelen en de reparateur die zij aandragen repareert niet onder de 130euro.
2. Gekeken naar vervangende speakers, maar door de bomen zie ik het bos niet meer.
Alvast bedankt voor degenen die mij zouden willen helpen!
Mijn vraag
1. Hoe kan ik erachter komen wat er precies met mijn box is gebeurd?
2. Of ik het kan maken?
Of 3: wat een goede vervanger zou zijn voor de Wharfedale boxen (budget is max 300/400 euro)
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik ben geen hi-fi kenner, maar heb het internet afgespeurd naar relevante zaken. Ik kom er niet achter wat er precies met mijn speaker aan de hand is.De volgende zaken heb ik wel ondernomen:
1. Contact gehad met Wharfedale. Zij hebben geen reserve onderdelen en de reparateur die zij aandragen repareert niet onder de 130euro.
2. Gekeken naar vervangende speakers, maar door de bomen zie ik het bos niet meer.
Alvast bedankt voor degenen die mij zouden willen helpen!