Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11:39

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Topicstarter
Recent heb ik de Sony HT-A7000 soundbar aangeschaft, die wordt nu gebruikt in combinatie met de 65A90J en een NVIDIA Shield 2019. Over het geluid ben ik behoorlijk tevreden, ik weet wat de beperkingen zijn van een soundbar en heb mij daar aan overgegeven.

Ik merk helaas wel wat issues met het afspelen van media en dan voornamelijk Dolby Vision content zoals Rings of Power (via de Shield en Plex) en Avengers - Endgame (via de Shield en Disney+).

Ik hoor dan soms even geluid en daarna kom ik een soort loop terecht waarbij ik constant de melding krijg "signal lost", uiteindelijk komt ie vaak wel uit die loop en wordt ik terug gebracht naar het Plex/Disney+ overzichtsscherm. Dan ben ik wel de mogelijkheid kwijt om de Shield met mijn Sony afstandbediening te bedienen.

Dolby Vision wordt overigens wel ondersteund en als het werkt, werkt het ook goed. Enige issue is dus het wegvallende signaal.

Gisteravond heb ik een factory reset gedaan op de Shield maar dat leek ook niet zoveel te doen. Ik heb in de settins van de HT-A7000 beide HDMI poorten op `Enhanced format` gezet (in plaats van `Enhanced format 4K120, 8K`), dit hielp al wat met het wegvallende signaal maar het is nog niet helemaal weg.

Nu zit ik zelf te denken dat de bijgeleverde kabel van Sony die nu tussen de TV / Soundbar zit (via eARC) misschien niet goed genoeg is om de Dolby Vission content te leveren, want ik had dit issue niet toen ik mijn Shield gewoon direct (via deze kabel > https://www.coolblue.nl/p...ml#product-specifications) had aangesloten. Dus denk ik dat ik nog zo'n kabel haal en die tussen de TV / Soundbar doe

Maar ik was wel benieuwd of er nog andere suggesties waren.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps