Beste Tweaker-vrienden,
Ik zoek een?
Met Black Friday in aantocht is bij mij het idee opgekomen om te kijken of er goede deals zijn waarmee ik mijn CPU-koeler en RAM kan upgraden. Mijn huidige setup draait soepel, zonder problemen, maar het mag van mij altijd beter 😊
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Mijn huidige setup is als onderstaand:
Ik gebruik mijn PC voornamelijk voor gaming en foto/videobewerking. Ik merk met gebruik van oa Premiere Pro dat mijn RAM nog wel eens snel wil vollopen. Vandaar de mogelijke upgrade naar 32GB. Maar ik heb wat hulp nodig met welke RAM de goede is en goed werkt met mijn CPU. Ik heb onderstaande al gevonden, maar ik hoor graag jullie mening en ideeën.
Daarnaast zou ik ook willen kijken naar een upgrade van mijn CPU-koeler. De koeler die ik nu heb doet het opzich prima, maar de temperaturen van mijn CPU willen nog wel eens naar de 80 graden schieten. Een AIO zou ook een mogelijkheid kunnen zijn. Voor de koeler heb ik zelf ook al wat gezocht:
Wat is je budget?
Mijn budget staat niet echt vast, laten we het houden op ongeveer max €175 á €200 voor het geheel. Maar het liefst minder.
Mijn vraag aan jullie is nu of jullie mij kunnen aanraden welke RAM en CPU-koeler een goede upgrade zouden zijn. Het liefst natuurlijk ook dat ze compatibel met elkaar zijn. Ik heb liever altijd wat meer overkill componenten dan wanneer het allemaal maar 'net aan' is. Ik sta ook zeker open voor andere suggesties qua upgrades.
Ik hoop dat jullie mij hiermee kunnen helpen! Thanks!
Ik zoek een?
Met Black Friday in aantocht is bij mij het idee opgekomen om te kijken of er goede deals zijn waarmee ik mijn CPU-koeler en RAM kan upgraden. Mijn huidige setup draait soepel, zonder problemen, maar het mag van mij altijd beter 😊
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Mijn huidige setup is als onderstaand:
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | AMD Ryzen 5 5600X Boxed | € 179,- | € 179,- |
1 | Moederborden | MSI MPG B550 Gaming Plus | € 154,95 | € 154,95 |
1 | Videokaarten | Gigabyte GeForce RTX 3070 GAMING OC 8G | € 765,- | € 765,- |
1 | Behuizingen | Sharkoon TG5 Pro RGB | € 87,90 | € 87,90 |
1 | Processorkoeling | DeepCool GAMMAXX GT | € 0,- | € 0,- |
1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance RGB Pro CMW16GX4M2Z3600C18 | € 79,90 | € 79,90 |
1 | Solid state drives | Samsung 980 Pro (zonder heatsink) 1TB | € 94,90 | € 94,90 |
1 | Solid state drives | WD Blue SN550 1TB (WDS100T2B0C) | € 88,94 | € 88,94 |
Totaal | € 1.450,59 |
Ik gebruik mijn PC voornamelijk voor gaming en foto/videobewerking. Ik merk met gebruik van oa Premiere Pro dat mijn RAM nog wel eens snel wil vollopen. Vandaar de mogelijke upgrade naar 32GB. Maar ik heb wat hulp nodig met welke RAM de goede is en goed werkt met mijn CPU. Ik heb onderstaande al gevonden, maar ik hoor graag jullie mening en ideeën.
1 | Geheugen intern | G.Skill Aegis F4-3200C16D-32GIS | € 99,- | € 99,- |
1 | Geheugen intern | G.Skill Ripjaws V F4-3600C18D-32GVK | € 109,- | € 109,- |
1 | Geheugen intern | Kingston Fury Renegade KF436C16RB1K2/32 | € 114,90 | € 114,90 |
Totaal | € 322,90 |
Daarnaast zou ik ook willen kijken naar een upgrade van mijn CPU-koeler. De koeler die ik nu heb doet het opzich prima, maar de temperaturen van mijn CPU willen nog wel eens naar de 80 graden schieten. Een AIO zou ook een mogelijkheid kunnen zijn. Voor de koeler heb ik zelf ook al wat gezocht:
1 | Processorkoeling | be quiet! Dark Rock Pro 4 | € 84,62 | € 84,62 |
1 | Processorkoeling | be quiet! Shadow Rock 3 Zwart | € 49,01 | € 49,01 |
1 | Processorkoeling | Scythe Fuma 2 Rev. B | € 64,90 | € 64,90 |
1 | Processorkoeling | Scythe Mugen 5 PCGH Edition | € 59,90 | € 59,90 |
Totaal | € 258,43 |
Wat is je budget?
Mijn budget staat niet echt vast, laten we het houden op ongeveer max €175 á €200 voor het geheel. Maar het liefst minder.
Mijn vraag aan jullie is nu of jullie mij kunnen aanraden welke RAM en CPU-koeler een goede upgrade zouden zijn. Het liefst natuurlijk ook dat ze compatibel met elkaar zijn. Ik heb liever altijd wat meer overkill componenten dan wanneer het allemaal maar 'net aan' is. Ik sta ook zeker open voor andere suggesties qua upgrades.
Ik hoop dat jullie mij hiermee kunnen helpen! Thanks!