Asus of Acer gaming laptop of toch gewoon Office laptop?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onnaj
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 04-06 23:21
Ik ben al een tijdje op zoek naar een andere Windows laptop. Voornamelijk gebruik ik deze voor standaard Windows taken, Office, Netflix, Ziggo etc en heel heel af en toe voor (oudere) games. Alleen sinds onze zoon er is, is er daar weinig meer van gekomen.

Wat ik belangrijk vindt is dat het scherm goed tot erg goed is, omdat ik vooral dus standaard 'kantoorwerk' doe op de laptop.

Verder zou het fijn zijn als de laptop een jaar of 8 mee zou kunnen gaan, dus daarom wel een goede recente CPU en voldoende geheugen (16GB).

Nu heb ik 3 laptops op het oog die een goede Black Friday deal hebben, namelijk de volgende:
uitvoering: ASUS TUF Gaming A17 FA707RC-HX040W

uitvoering: Acer Nitro 5 AN517-55-501Q

Of toch gewoon een kantoor laptop:
uitvoering: Lenovo IdeaPad 5 Pro 16IAH7 (82SK0036MH)

Ergens neig ik naar de Nitro omdat deze de in verhouding de beste specs heeft en een RTX3060 en ben ook wel een beetje fan van de i5 die erin zit. Verder is het scherm wat beter dan van de Asus denk ik (300 nits en 100%sRGB, alleen de grootste twijfels bestaan over de bouwkwaliteit.
De Asus is weer €100 goedkoper, heeft DDR5 en 1tb opslag, alleen vermoed dat het scherm wat minder zal zijn en deze heeft een 3050 ipv de 3060.

De Lenovo heeft natuurlijk geen extra GPU, maar ik denk dat de bouwkwaliteit buiten kijf staat en het scherm is op het aantal Hz na (60) een stuk beter dan van de andere 2. 2,5k, 350 nits etc.
De Lenovo zit met €960 tussen deze 2 in, maar wel met 3 jaar garantie.

Ik weet niet of ik het verschil in Hz zo goed ga merken met die 6-8 uur laptop tijd per week?

Ben benieuwd naar jullie advies? Toch voor de mindere bouwkwaliteit gaan, maar de in veel gevallen dikste laptop of toch wat anders?

Bedankt!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RBakkert
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 20-11-2022
Ik heb zelf deze aanbieding gehaald:
https://nl.pepper.com/share-deal-from-app/255335 omdat ik aan 15" zat heb (vaak aan monitor gelegd)

Heb hem nog niet binnen maar aan alle reacties te lezen goed apparaat. Denk dat je niet snel iets beters vindt voor dit geld op het moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onnaj
Ik wil zelf echt perse minimaal 16" en kan de aanbieding zonder app overigens ook niet zien helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RBakkert
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 20-11-2022
Oh excuus, is dezelfde Acer als die jij stuurt maar dan kleiner. Lijkt me dan ook een erg goede laptop! Zelfde specs maar dan maatje kleiner ;)
https://www.mediamarkt.nl...63ff1dabe27a6cf776cc91d2a

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SVMartin
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Wat voor games speel je, en welke requirements hebben ze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onnaj
SVMartin schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 17:15:
Wat voor games speel je, en welke requirements hebben ze?
Oude Call of Duty, GTAV, Fifa 20 dacht ik, maar volgens mij kan dat onderhand ook nog wel op de embedded grafische kaart. Afgelopen 1,5 jaar eigenlijk nauwelijks gespeeld, dus daarom de overweging een Office laptop te kopen. Zit minder op en kan potentieel dan ook minder stuk haha ;)

Alleen vraag ik me af of je met een extra GPU potentieel langer met de laptop zou kunnen doen, misschien voegt het nog 1 of 2 extra jaren toe.

Zag nu ook nog een Lenovo Pro bij Coolblue voorbij komen met de Ryzen 7 5800H én 120hz 2,5k scherm voor €899,- en krijg nog €50 korting bij Coolblue: https://www.coolblue.nl/p...ro-16ach6-82l500vhmh.html

De i5-12500H van de Lenovo 5i Pro is wel een stukje krachtiger en natuurlijk nieuwer en de Ryzen 7, heeft DDR5 geheugen én een Fulldhd webcam. Enige is dat het scherm 60 Hz is, maar of ik daar nu last van heb met die 6u schermtijd per week🤔

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SVMartin
  • Niet online
Klinkt mij alsof je beter een gewone laptop kunt kopen. Over een paar jaar mag je met sinterklaas een console uitkiezen :)

Dan is het maar net wat je wilt. Ga je er vaak mee op stap en moet hij lang mee, dan een business laptop vanaf 1500 euro.

Die Hz wedloop heb je volgens mij ook niet nodig, zal wel extra stroom gebruiken.

Voor nieuwere games heb je straks misschien te weinig met een dedicated gpu. Maar of dat het nu waard is?

Ik zou voor een grotere accu, 32gb ram, aardig wat cores en een ruime ssd gaan. Wifi 6 erbij en als je wilt verbinden met een bedrijfsnetwerk misschien nog een pro licentie. Ook geschikt voor/met Windows 11.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onnaj
SVMartin schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 19:47:
Klinkt mij alsof je beter een gewone laptop kunt kopen. Over een paar jaar mag je met sinterklaas een console uitkiezen :)

Dan is het maar net wat je wilt. Ga je er vaak mee op stap en moet hij lang mee, dan een business laptop vanaf 1500 euro.

Die Hz wedloop heb je volgens mij ook niet nodig, zal wel extra stroom gebruiken.

Voor nieuwere games heb je straks misschien te weinig met een dedicated gpu. Maar of dat het nu waard is?

Ik zou voor een grotere accu, 32gb ram, aardig wat cores en een ruime ssd gaan. Wifi 6 erbij en als je wilt verbinden met een bedrijfsnetwerk misschien nog een pro licentie. Ook geschikt voor/met Windows 11.
Haha ja inderdaad, dan wordt het met Sinterklaas een console :-)

32 GB is nog bijna nergens op te krijgen. De Lenovo's hebben wel allemaal als nadeel dat het allemaal gesoldeerd is. De Acer is eventueel nog uit te breiden naar 32GB, maar maak me daarbij de grootste zorgen over de bouwkwaliteit t.o.v. de Lenovo.

Heb straks toch ook de Lenovo 5i Pro met 60Hz scherm besteld. Kan ik ze vd week mooi vergelijken en een keuze maken. Bedenk me nu ook dat het wel eens goed zo zou kunnen zijn dat de Acer een bak meer lawaai zou kunnen maken en dat wil ik ook niet natuurlijk ;-) Daar heb ik zelfs een hekel aan☹️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SVMartin
  • Niet online
uitvoering: HP ProBook 450 G8 (61W31AV/71872446)

Even snel via de pricewatch. Ik zou nog even goed kijken naar exacte specs, maar kun je waarschijnlijk lang met plezier gebruiken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• onnaj
SVMartin schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 20:08:
uitvoering: HP ProBook 450 G8 (61W31AV/71872446)

Even snel via de pricewatch. Ik zou nog even goed kijken naar exacte specs, maar kun je waarschijnlijk lang met plezier gebruiken
Mwah oude i7, 15,6" maar weet inderdaad dat de Probooks volgens mij ook goede kwaliteit zijn.

Maar 16" is voor mij echt het minimum
Pagina: 1