Sinds mijn HBO zit ik op LinkedIn en heb ik een een netwerk van (oud-)collega's en wat mensen die ik volg uit interesse.
Nu valt het me de laatste tijd (laten we zeggen jaar, of misschien wel 2 jaar) op dat het platform echt hard achteruit gaat qua toegevoegde waarde.
Ik wil even voorkomen dat dit een rant over LinkedIn wordt, maar het lijkt erop dat de content die gepost/gedeeld wordt en waar men op reageert steeds meer begin te lijken op een ander willekeurig social media netwerk zonder iets toe te voegen op zakelijk gebied. Voor mijn gevoel ben ik niet de enige.
Wat mij erg opvalt:
Dus:
Gebruiken jullie LinkedIn nog? Brengt het jullie nog wat, of is het alleen maar een tool om lekker op de
bank doorheen te scrollen? Hoe zorg je ervoor dat je minder van die puinhoop tegenkomt en het "boeiend" houd?
Nu valt het me de laatste tijd (laten we zeggen jaar, of misschien wel 2 jaar) op dat het platform echt hard achteruit gaat qua toegevoegde waarde.
Ik wil even voorkomen dat dit een rant over LinkedIn wordt, maar het lijkt erop dat de content die gepost/gedeeld wordt en waar men op reageert steeds meer begin te lijken op een ander willekeurig social media netwerk zonder iets toe te voegen op zakelijk gebied. Voor mijn gevoel ben ik niet de enige.
Wat mij erg opvalt:
- Veel reclame die vaak niet relevant is;
- Er wordt van alles gedeeld wat zakelijk niet relevant is. Denk daarbij nog nét niet aan de bekende facebook rekensommetjes maar you catch my drift, mensen die delen voor likes (een "spreker" die een foto deelt van iemand die kanker heeft gehad of zou hebben gehad), mensen uit mijn netwerk reageren daar dan op en ik zie die rotzooi voorbijkomen.
- Reageer je op onzin posts met "Kunnen we LinkedIn zakelijk houden" dan krijg je de reactie, "ik bepaal wel wat zakelijk is."
- Om een of andere reden weten recruiters je prive telefoonnummer te achterhalen en blijf je onpersoonlijke recruimentberichten ontvangen
- Mensen plaatsen opeens allemaal posts met #trots #dankbaar, terwijl ze gewoon van baan wisselen. Wtf?
- Elke post die iemand schrijft moet opeens een selfie van die persoon bevatten, waarom?
Dus:
Gebruiken jullie LinkedIn nog? Brengt het jullie nog wat, of is het alleen maar een tool om lekker op de
bank doorheen te scrollen? Hoe zorg je ervoor dat je minder van die puinhoop tegenkomt en het "boeiend" houd?