Google drive continu vol :-(

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• pandit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 03-06 16:52
Mijn vraag

Sinds een paar weken krijg ik continue een melding dat mijn 15GB Google drive vol is, Hoe kom ik daar vanaf?

Relevante software en hardware die ik gebruik

n.v.t.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Ik bleek 7GB aan bestanden op mijn Gdrive te hebben staan, deze heb ik verplaatst, maar i.p.v. 7 GB te hebben gewonnen bleek ik vrijwel geen enkele ruimtewinst te hebben gekregen. Daarna heb ik alle e-mails uit de Social en Reclame verwijderd en de melding was weg..... voor een paar dagen. vanmorgen kreeg ik weer die vermaledijde melding :( . bij nader zoeken bleek ik opeens 10GB aan Google Photo's te hebben staan. heuh.

In het verleden heb ik gebruik gemaakt door de mogelijkheid om al mijn foto's gecomprimeerd zonder dat dit ten koste ging van mijn 15GB op te slaan op Gdrive. Op het moment ergens vorig jaar dat Google hiermee stopte heb ik mijn synchronisatie naar Gdrive ook gestopt. HOE KAN IK NU 10GB aan foto's IN GEBRUIK HEBBEN?

Ik krijg een donkerbruin vermoeden dat Google een paar weken terug de reeds opgeslagen foto's nu laat meetellen in de 15GB :? . Dus wat ik ook verwijder, ik zal die melding blijven krijgen 8)7

Als mijn hypothese juist blijkt, wat ik een discutabele handelswijze vind, zit er niets anders op om alle foto's te verwijderen vrees ik. Wat mijn Gmail adres is mijn hoofd email.

Hopelijk is het iets anders, hopelijk kan iemand aangeven wat er daadwerkelijk aan de hand is.

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Heb je de recycle bin ook leeggegooid? Alleen deleten is niet genoeg.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:35

DukeBox

loves wheat smoothies

Heb je al eens gekeken op https://one.google.com/u/3/storage/management wat je daar kan vrijmaken ?
edit, en anders voor €20/jaar heb je 100GB

[ Voor 18% gewijzigd door DukeBox op 17-11-2022 22:41 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• donnie1992
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 19:53
Google photos backup telt altijd mee voor de google drive capaciteit.

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

donnie1992 schreef op donderdag 17 november 2022 @ 22:46:
Google photos backup telt altijd mee voor de google drive capaciteit.
Zoals TS al aangeeft, dat was niet zo tot 1 juni 2021 (mits je koos voor gecomprimeerde opslag), data die er voor die datum al opstond zou ook niet worden meegeteld maar als je bijv. een iPhone gebruikt en een re-sync doet dan veranderd overal de timestamp en telt het wél mee.

[ Voor 6% gewijzigd door DukeBox op 17-11-2022 22:50 ]

• KhaZ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20:48

KhaZ

Alfa Romeo

Whatsapp backup en al je e-mail telt gewoon mee tegenwoordig voor de 15GB toch? Vroeger viel de backup erbuiten iig.

AMD 5800X3D | MSI B450 Tomahawk MAX | 16GB DDR4 Crucial 3.200Mhz CAS 16 | PNY GeForce RTX 2060 | Samsung 970 Evo Plus 500GB

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

KhaZ schreef op donderdag 17 november 2022 @ 22:52:
Vroeger viel de backup erbuiten iig.
Nee, heeft altijd meegeteld als drive storage alleen staat het er wat onduidelijk. Het telt niet mee voor het limiet, wat inhoudt dat je de backup altijd kan maken dus ook als je drive vol is, maar het telt gewoon mee met de opslag. Binnenkort wordt dat overigens gelimiteerd tot 2GB voor de gratis abonnementen (effectief dus 17GB opslag).

Alleen drive documenten (sheets, docs, present, forms) tellen niet mee zolang ze geen interne data bevatten (zoals afbeeldingen) > 250MB.

[ Voor 30% gewijzigd door DukeBox op 17-11-2022 23:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pandit
Allemaal super bedankt voor de reacties!
gambieter schreef op donderdag 17 november 2022 @ 22:34:
Heb je de recycle bin ook leeggegooid? Alleen deleten is niet genoeg.
Ja uiteraard, ook leeggegooid
Ja,
E-mails in de prullenbak 0 KB
E-mails in de spammap 0 KB
Bestanden in de prullenbak 0KB
Grote items Maak tot 7,2 GB aan ruimte vrij
edit, en anders voor €20/jaar heb je 100GB
Daar herinnerd Google me continue aan. Ten eerste huur ik al een stuk cloudstorage elders. en wil ik eerst de oorzaak achterhalen waarom ik opeens geen ruimte meer heb.

De andere reacties zetten ook tot denken, zoals de whatsapp back-up, wel of buiten de 15GB. Ik ga verder zoeken, anders moet ik al mijn foto's er maar afgooien, :'( . Momenteel heeft Google de email gestopt, en dat is erg vervelend, omdat dit mijn hoofd email adres is,

[ Voor 13% gewijzigd door pandit op 18-11-2022 09:10 . Reden: aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pandit
Deze link vond ik nog: https://support.google.com/googleone/answer/9312312?hl=nl&ref_topic=9171059

Wat meetelt voor je opslagquotum
  • Foto's en video's in oorspronkelijke kwaliteit waarvan een back-up is gemaakt in Google Foto's.
  • Foto's en video's in hoge kwaliteit (nu Opslagbesparing genoemd) of basiskwaliteit waarvan na 1 juni 2021 een back-up is gemaakt in Google Foto's. Foto's en video's waarvan je vóór 1 juni 2021 een back-up in hoge kwaliteit of basiskwaliteit hebt gemaakt, tellen niet mee voor de opslagruimte van je Google-account. Bekijk meer informatie over deze wijziging.
  • Gmail-berichten en -bijlagen, ook uit de mappen Spam en Prullenbak.
  • Bestanden in Google Drive, waaronder pdf's, afbeeldingen en video's.
  • Opnamen van Meet-gesprekken.
  • Bestanden die zijn gemaakt of bewerkt in apps om samente werken aan content, zoals Google Documenten, Spreadsheets, Presentaties, Tekeningen, Formulieren, Recorder en Jamboard.
  • Bestanden die na 1 juni 2021 zijn gemaakt of bewerkt, tellen mee voor je quotum.
  • Bestanden die vóór 1 juni 2021 zijn geüpload of voor het laatst zijn bewerkt, tellen niet mee voor je quotum.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pandit
Ik ben verder gaan zoeken en zag dat mijn pc (niet mijn mobiel) toch na 1 juni 2021 foto's heeft geüpload naar Google.waarschijnlijk stond de Google cliënt nog actief. Ik heb zojuist 800 foto's verwijderd en nu afwachten of ik weer vrije ruimte krijg. Mogelijk is hierdoor een deel van het mysterie opgelost.

Wordt vervolgd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pandit
Nu een paar dagen is een gedeelte van de puzzel opgelost, zie mijn vorige post. Na het verwijderen van 800 foto's die na juni 2021 zijn geüpload zijn mijn meldingen weg en heb ik weer voldoende ruimte.

Dat na ik na het verwijderen van 7GB aan bestanden geen ruimte bijkreeg zal een mysterie blijven.

Vooralsnog is mijn acute probleem opgelost en allen bedankt voor het meedenken,.
Pagina: 1