Vraag

• Pinnekwin
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 18-11-2022
Hi Iedereen, ik ben op zoek naar uw advies!

Ik connecteerde een recente Denon receiver met 2 HDMI outs:
- een TV (Full HD - geen 4K)
- een 4K - 60hz beamer door een 4K-60hz capable HDMI extender (naar een andere kamer)
Dit gaf blijbaar HDCP issues, resulterend in frequent uitvallen van de receiver
(ik gebruikte nieuwe HDMI 2.1 kabels voor de verbindingen)

Om dit op te lossen zonder aan "trial & error" te moeten doen zou ik graag het volgende willen begrijpen:

1/ Zullen er ook verschillen en dus HDCP issues optreden bij een setup 4K 60hz beamer en 4K 120hz (nieuwe) tv?
2/ Valt dit op te lossen zonder een nieuwe TV te kopen?
- bestaan er merken/modellen van AV receivers die dit onder controle hebben?
- kan ik eventueel een HDMI splitter gebruiken na een HDMI out vd receiver om e HDCP issues te verhelpen?

Alvast bedankt voor uw hulp en suggesties!

Beste antwoord (via FeaR op 22-11-2022 19:38)

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14:03
Pinnekwin schreef op donderdag 17 november 2022 @ 21:12:
Om dit op te lossen zonder aan "trial & error" te moeten doen...
Ik zou toch willen adviseren om met "trial and error" te beginnen. Je staart je blind op de TV welke mogelijk het issue niet is. Hetzelfde geldt voor vragen naar oplossingen. Oplossingen bieden kan pas als er (meer) duidelijk is waar het probleem ligt, dat zal je pas zeker weten door uit te sluiten.

Hoe zeker ben je dat dit puur HDCP komt? Wat zijn de verschijnselen van het uitvallen?

Als laatste, de template die naar voren komt is om in te vullen. Vanwaar vaag blijven zonder merken en types? Misschien heb je wel hardware waar issues mee bekend zijn. Waarbij alleen een Denon met weergevers ook niet de complete informatie zal zijn, er zal ook een bron in de keten aanwezig moeten zitten.
Mijn vraag
...

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Pinnekwin schreef op donderdag 17 november 2022 @ 21:12:
Om dit op te lossen zonder aan "trial & error" te moeten doen...
Ik zou toch willen adviseren om met "trial and error" te beginnen. Je staart je blind op de TV welke mogelijk het issue niet is. Hetzelfde geldt voor vragen naar oplossingen. Oplossingen bieden kan pas als er (meer) duidelijk is waar het probleem ligt, dat zal je pas zeker weten door uit te sluiten.

Hoe zeker ben je dat dit puur HDCP komt? Wat zijn de verschijnselen van het uitvallen?

Als laatste, de template die naar voren komt is om in te vullen. Vanwaar vaag blijven zonder merken en types? Misschien heb je wel hardware waar issues mee bekend zijn. Waarbij alleen een Denon met weergevers ook niet de complete informatie zal zijn, er zal ook een bron in de keten aanwezig moeten zitten.
Mijn vraag
...

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Hit and Run....

Dit topic is gesloten.