Toon posts:

Problemen met streamen van Mac naar tv

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Martaki
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 30-04 22:31
Ik heb een Mac book Air en wat oudere Samsung tv zonder airplay. Nu heb ik een simpele dongle van Wecast om programma's te streamen. Tot voor kort werkte dit prima. Echter sinds paar weken heb ik nog wel geluid maar geen beeld meer. Ik heb het getest met 4 verschillende browsers maar het werkt allemaal niet meer. Middels een hdmi kabel werkt het wel dus het ligt niet aan de tv. Ik heb het ook getest op een windows laptop en daar werkt het wel met verschillende browsers. Dus de dongle lijkt ook in orde.

Is er wellicht een IOS instelling die dit blokkeert? Ik heb de ad blokker al uit gezet en ook de VPN. Overigens heeft mijn Iphone hetzelfde probleem dus ik weet echt niet meer wat het kan zijn. Moet ik wellicht iets aanpassen in mijn router? Ik heb T-mobile glasvezel.

Alle reacties

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

@Martaki Wat probeer je precies te streamen? Zijn dat films en series of wil je eigenlijk gewoon je hele scherm op de tv aansluiten?

Als het om films/series gaat, kan je bijvoorbeeld Plex Media Server op je Mac installeren en de Plex App op je Smart TV.

Of anders iets van een (tweedehands) Apple TV halen.

[Voor 9% gewijzigd door Greatsword op 17-11-2022 20:39]

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

• StarC
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online
Heeft de tv zelf internet? Ik gebruik zelf al jaren Universal Media Server en eerder PS3 media server.

• Martaki
Ik kijk met name films en series via Netflix, NPO of Kijk. Ik stream altijd liever vanaf mijn laptop omdat het wel een smart tv is maar het media center werkt niet heel erg geweldig en is traag. Ik ga kijken naar de opties! Bedankt!

• Martaki
Welke versie Apple tv zou ik dan minimaal moeten hebben? @Greatsword

[Voor 11% gewijzigd door Martaki op 17-11-2022 21:32]

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Martaki schreef op donderdag 17 november 2022 @ 21:31:
Welke versie Apple tv zou ik dan minimaal moeten hebben?
De HD versie gaat tweedehands doorgaans voor 50-75 weg.

De 4K versie als je ook een beetje toekomstbestendig wilt zijn zie ik de laatste weken al voor ~100,- weg gaan.
categorie: Mediaspelers

Op Pepper natuurlijk nu ook veel aanbiedingen i.v.m. Black Friday
https://nl.pepper.com/search?q=apple%20tv

[Voor 13% gewijzigd door Greatsword op 17-11-2022 21:35]

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

• xoniq
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07:06
Greatsword schreef op donderdag 17 november 2022 @ 21:33:
[...]

De HD versie gaat tweedehands doorgaans voor 50-75 weg.

De 4K versie als je ook een beetje toekomstbestendig wilt zijn zie ik de laatste weken al voor ~100,- weg gaan.
categorie: Mediaspelers

Op Pepper natuurlijk nu ook veel aanbiedingen i.v.m. Black Friday
https://nl.pepper.com/search?q=apple%20tv
+1 voor Apple TV. Ik heb deze al sinds ie nog niet eens uit was, en blijft vlot en alle apps up to date. Zelfs recent SkyShowtime erop. Heb net een nieuwe tv, maar ik blijf toch elke keer de Apple TV gebruiken.

Bonus, op de Apple TV kan je eventueel ook nog eens AirPlayen via de iPhone of Mac, of zelfs de Apple TV als extra scherm gebruiken via AirPlay.

Mazda CX-5 (2022)

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee