Ik heb tijdens lockdown een beetje kunnen spelen met de Arduino Nano en dat was behoorlijk interessant vond ik. Dat was overigens mijn eerste ervaring met dit soort dingen. Ik had toen echter alle componenten los op de tafel liggen en verbonden met draadjes, verre van ideaal natuurlijk. Nu wil ik een nieuw beginnersprojectje starten. Het gaat om het aansturen van een paar fans op basis van temperatuur. Ik heb gevonden dat dit kan met een MOSFET, een psu (aangezien de Arduino het vermogen niet kan leveren) en uiteraard een temperatuursensor. Maar ik wil vooral proberen dit allemaal netjes en veilig in een behuizing te krijgen, die ik vervolgens met een kabel aan het stopcontact kan hangen. Bestaan hier standaard behuizingen voor waar dit allemaal in past of moet men die zelf ontwerpen en 3dprinten?
De psu is bijvoorbeeld zoiets (12V 1.5A o.i.d.), zodat ik daar zowel de Arduino als de fans van stroom mee kan voorzien. Of bestaan hier betere oplossingen voor? De Arduino's kunnen volgens mij zelf maar max 5V leveren en heel weinig stroom (te weinig voor een aantal fans), dus de externe psu leek me wel een must. Vooral als je de Arduino en 2-3 fans op een stekkerkabel in het stopcontact wil hebben.
Alvast bedankt!
De psu is bijvoorbeeld zoiets (12V 1.5A o.i.d.), zodat ik daar zowel de Arduino als de fans van stroom mee kan voorzien. Of bestaan hier betere oplossingen voor? De Arduino's kunnen volgens mij zelf maar max 5V leveren en heel weinig stroom (te weinig voor een aantal fans), dus de externe psu leek me wel een must. Vooral als je de Arduino en 2-3 fans op een stekkerkabel in het stopcontact wil hebben.
Alvast bedankt!