Beeld webcam is distorted

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• smmeee
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 26-10-2023
Goedenavond,

Vandaag heb ik na lange tijd (misschien zelfs voor het eerst) weer mijn webcam gebruikt. Aanvankelijk deed deze het prima, maar na een minuut of 10 begon deze gek te doen, wazige strepen door het beeld en het beeld begon groen te flitsen. Nu is het een aantal uur later en is het zo erg geworden als te zien is in de fotos. Ik heb het idee dat dit een hardware probleem is, want ik heb software matig al een hoop geprobeerd:

- meerdere malen het stuurprogramma opnieuw laten installeren via de device manager
- Bios geupdate
- Drivers van de grafische kaart geupdate

Ik heb zelfs het scherm open gemaakt en geprobeerd te kabel die naar de webcam lijdt vaster te drukken, maar dit heeft nergens toe geleid.

Ik hoop dat iemand me hier wat verder kan helpen

Mvg,

SimonAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/M_ssRlhhvIH0nLWrtWtX-GUwOS0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RCDd8nfUIFRsy6aV5Dy1MLCm.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MN58UFBv24fp1G2byS6pITZB-n8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7Au1rSFqk8sPtX7Htss4w0tw.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 32% gewijzigd door smmeee op 17-11-2022 18:15 ]

Alle reacties

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Welke webcam?

The problem with communication is the illusion it has taken place.

• SVMartin
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Ik heb dit soort dingen wel gezien met laptops, die werden onder garantie door de leverancier gefixt.

• smmeee
geen idee, onder device manager staat niks. google geeft ook weinig informatie. het is iig de ingebouwde webcam. mijn laptop is een Acer Nitro 5 AN515-57

[ Voor 7% gewijzigd door smmeee op 17-11-2022 18:59 ]

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01 12:49
Je mist het blauwe gedeelte (uit RGB). Dan heb je weer gewoon beeld :P Nee, ik vermoed een gare sensor, hardware dus. Niks aan te doen dan vervangen, waarschijnlijk iets solderen en weer gaan. Maar dat is wel een Tweakers werkje, misschien dat het nog onder garantie valt?

Anders een goedkope USB Webcam aanschaffen, die je op het beeldscherm kan klikken/laten rusten.

• jack zomer
  • Niet online
ooo het ding zit aan een laptop vast.
zelfs dan staat het hier verkeerd. (dit is aankoopadvies desktop)

maar goed. advies

usb webcam kopen
nieuwe laptop kopen

• smmeee
ToFast schreef op donderdag 17 november 2022 @ 19:05:
Je mist het blauwe gedeelte (uit RGB). Dan heb je weer gewoon beeld :P Nee, ik vermoed een gare sensor, hardware dus. Niks aan te doen dan vervangen, waarschijnlijk iets solderen en weer gaan. Maar dat is wel een Tweakers werkje, misschien dat het nog onder garantie valt?

Anders een goedkope USB Webcam aanschaffen, die je op het beeldscherm kan klikken/laten rusten.
Eerlijk gezegd helemaal geen zin om de pc weer 2 weken kwijt te raken aan de garantie, laatst moests het moederbord vervangen worden...... dan maar kijken of ik m ergens goedkoop kan laten repareren. bedankt voor t advies

• smmeee
jack zomer schreef op donderdag 17 november 2022 @ 19:06:
ooo het ding zit aan een laptop vast.
zelfs dan staat het hier verkeerd. (dit is aankoopadvies desktop)

maar goed. advies

usb webcam kopen
nieuwe laptop kopen
Dat is raar, ik dacht bij het maken van dit Topic, overige hardware problemen of iets dergelijks aangeklikt te hebben. pardon.

Een nieuwe laptop kopen is alleen wel een extreme oplossing, vind je niet?

• jack zomer
  • Niet online
smmeee schreef op donderdag 17 november 2022 @ 19:19:

Een nieuwe laptop kopen is alleen wel een extreme oplossing, vind je niet?
voor mij, nee niet echt.
maar voor een normaal persoon misschien wel.
Aangezien dit de eerste keer is dat je hem wilt gebruiken zou ik je webcam niet omschrijven als nodig.
dus vervanging zou idd overkill zijn

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

smmeee schreef op donderdag 17 november 2022 @ 19:17:
[...]

Eerlijk gezegd helemaal geen zin om de pc weer 2 weken kwijt te raken aan de garantie, laatst moests het moederbord vervangen worden...... dan maar kijken of ik m ergens goedkoop kan laten repareren. bedankt voor t advies
Als je laatst al het moederbord van die laptop hebt moeten laten vervangen dan zou ik 'm eens terug sturen naar de firma welke dat klusje uitgevoerd heeft voor je. Veel kans dat er daar iets 'vergeten' is qua correct in pluggen op het moederbord.

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• smmeee
Will_M schreef op donderdag 17 november 2022 @ 19:27:
[...]

Als je laatst al het moederbord van die laptop hebt moeten laten vervangen dan zou ik 'm eens terug sturen naar de firma welke dat klusje uitgevoerd heeft voor je. Veel kans dat er daar iets 'vergeten' is qua correct in pluggen op het moederbord.
is gedaan door Acer, viel onder garantie. Ga hem nu waarschijnlijk weer voor garantie aanmelden want lokale pc reparateur vroeg 2 weken en 90 euro voor het geintje.

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 13:41

br00ky

Moderator Harde Waren
Geen idee wat dit met aankoopadvies te maken heeft. Schopje naar OH.
Pagina: 1