LG27GL850 & DELL PH19H & DELL WD19S

Pagina: 1
Acties:

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 29-09 20:45

Oekol

waka waka hey hey

Topicstarter
Ik heb twee monitors thuis aangesloten op de Dell WD19S zodat mijn laptop ook wordt opgeladen.

De LG27GL850 via HDMI en DELL PH19H via Displayport in de DELL WD19S.
De dell is wel scherp met 1920x1080 resolutie. De LG komt niet verder dan 2048 x 1152 wat sowieso een rare resolutie is. Wat doe ik verkeerd? De LG game ik ook op en vandaar mijn hoofdscherm maar kijkt nu heel vervelend. Moet ik de displayport en hdmi juist omdraaien?

Edit: Monitor 27GL850-B has a recommend resolution of 2560 x 1440, deze haal ik dus totaal niet nu. Wellicht toch maar die DP kabel proberen. Ook even de instellingen lezen van de WD19S. Neem toch aan dat die 't aankan..

[ Voor 20% gewijzigd door Oekol op 17-11-2022 17:54 ]

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:55
Volgens de Dell-site:
Ultieme connectiviteit: Dankzij de USB-C-connectiviteit is het eenvoudiger dan ooit om voeding, data, audio en video te leveren in één handige kabel, ongeacht het systeem dat u gebruikt. Bovendien kunt u met ondersteuning voor Dual FHD of één QuadHD-monitor verbinding maken met alles wat u nodig hebt.
De dock kan dus niet meer aan.

https://dl.dell.com/conte...df?language=en-us&ps=true

Pagina 19

Als je laptop HBR2 ondersteunt, dan is bij 2 monitoren 2x FHD het max (of net iets meer zoals bij jouw monitor. Deze versie wordt ondersteunt door Displayport 1.2 en hoger.

Als je laptop HBR3 ondersteunt, dan kan er meer. Deze versie wordt ondersteunt door Displayport 1.3 en hoger.

Waarschijnlijk heb je een laptop met een Intel van generatie 10 of lager. Die zijn standaard Displayport 1.2. Voor AMD weet ik het niet precies.

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

Topicstarter
White Feather schreef op donderdag 17 november 2022 @ 17:54:
Volgens de Dell-site:

[...]

De dock kan dus niet meer aan.

https://dl.dell.com/conte...df?language=en-us&ps=true

Pagina 19

Als je laptop HBR2 ondersteunt, dan is bij 2 monitoren 2x FHD het max (of net iets meer zoals bij jouw monitor. Deze versie wordt ondersteunt door Displayport 1.2 en hoger.

Als je laptop HBR3 ondersteunt, dan kan er meer. Deze versie wordt ondersteunt door Displayport 1.3 en hoger.

Waarschijnlijk heb je een laptop met een Intel van generatie 10 of lager. Die zijn standaard Displayport 1.2. Voor AMD weet ik het niet precies.
Wat een gedoe zeg, qua laptop moet ik even kijken. Is laptop van t werk. Wil best een kleinere resolutie als het maar scherp is. Dat is het nu niet. Ik zie inderdaad ook deze tabel:

https://www.dell.com/supp...e-3e6f3835d2ea&lang=en-us

@White Feather maakt DP en HDMI omwisselen eigenlijk dan nog wel uit?

[ Voor 3% gewijzigd door Oekol op 17-11-2022 18:31 ]

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

• White Feather
Nope, maakt niet uit.

2e kolom bij HBR2:
- DP1.4 + DP1.4: FHD (1920 x 1080) @60 Hz
- DP1.4 + HDMI2.0: FHD (1920 x 1080) @60 Hz
- DP1.4 + MFDP Type-C: FHD (1920 x 1080) @60 Hz
Maakt dus niet uit.

Je LG heeft een native resolutie van 2560x1440, eigenlijk de enige resolutie die je daar scherp op krijgt is de helft van zowel horizontaal als verticaal. Dat is 1280x720.

Maar heb je geen HDMI-uitgang op je laptop? Of nog een USB-uitgang met Video-ondersteuning (Alternate Mode of Thunderbolt)?

Dan kun je de LG daar op aansluiten.

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

Topicstarter
White Feather schreef op donderdag 17 november 2022 @ 20:44:
Nope, maakt niet uit.

2e kolom bij HBR2:

[...]

Maakt dus niet uit.

Je LG heeft een native resolutie van 2560x1440, eigenlijk de enige resolutie die je daar scherp op krijgt is de helft van zowel horizontaal als verticaal. Dat is 1280x720.

Maar heb je geen HDMI-uitgang op je laptop? Of nog een USB-uitgang met Video-ondersteuning (Alternate Mode of Thunderbolt)?

Dan kun je de LG daar op aansluiten.
Nope, de laptop die we hadden was beter en groter. Maar ze wilde ons met een veredelde ipad op stap sturen. Kan zo snel bij computer eigenschappen niet vinden wat we hebben. Is veel afgeschermd.

Wat ik wel kan zien is:

Intel(R) Core(TM) i5-10310U CPU @ 1.70GHz 2.21 GHz
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/z8i9p2C.png

Op de laptop zelf zie ik een sticker met Dell K18M en K18M001 als typenummer.

Wel super zuur, die hub had ik juist gefixt zodat ik een extra scherm er naast heb. Nu is het totaal nutteloos.

Is zoiets als dit dan wel een optie: https://www.amazon.nl/NOV...d=pla-1662084272106&psc=1

Staat wel bij dan je DP1.4 minimaal moet hebben, maar als ik hier kijk zie ik het niet staan. Ben ik blind?

Op deze website staat: Integrated peripherals / components
Display controller
3 displays
DisplayPort 1.2 / Embedded DisplayPort 1.4 / HDMI 1.4

Wordt mijn laptop die ik dicht heb zitten meegeteld als scherm? Want dan is het blijkbaar 1.2 en anders 1.4

[ Voor 46% gewijzigd door Oekol op 17-11-2022 22:05 ]

• White Feather
Displayport is niet hetzelfde als Embedded Displayport. Over de laatste is overigens relatief weinig te vinden.

Ik kon wel vinden op Tweakers dat embedded Displayport 1.4a de signaal snelheid van Displayport 1.4 zou krijgen. Dat betekent dat Embedded Displayport 1.4 dat dus niet heeft.

nieuws: Nieuwe specificatie voor embedded displayport 1.4a ondersteunt 8k-res...

De verschillen in versienummers komen vooral voort uit allerlei verbeteringen die handig zijn voor mobiele apparaten, zoals het gedeeltelijk kunnen refreshen van het beeld en de refreshrate naar beneden schroeven als er niets verandert op het scherm.

Maar het scherm dichtdoen heeft dus geen nut.

Waarschijnlijk heb je een Dell Latitude 7210 2-in-1.

https://www.notebookcheck...re-accuduur.527875.0.html

Die heeft aan de linkerkant 2 USB-C-poorten die Thunderbolt en Displayport aan kunnen sturen.

Daar kun je een USB-C naar Displayport-adapter voor kopen en dan kun je de LG normaal aansturen.

Dan heb je dat Dell-scherm (waarvan ik de versie die je noemt overigens niet kan vinden, maar het werkt en is scherp en dus hoogstwaarschijnlijk gewoon Full-HD) en die stuur je via de dock aan. De dock kan ook je laptop laden. Het LG-scherm dan via een USB-C naar Displayport-adapter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

Topicstarter
White Feather schreef op donderdag 17 november 2022 @ 22:24:
Displayport is niet hetzelfde als Embedded Displayport. Over de laatste is overigens relatief weinig te vinden.

Ik kon wel vinden op Tweakers dat embedded Displayport 1.4a de signaal snelheid van Displayport 1.4 zou krijgen. Dat betekent dat Embedded Displayport 1.4 dat dus niet heeft.

nieuws: Nieuwe specificatie voor embedded displayport 1.4a ondersteunt 8k-res...

De verschillen in versienummers komen vooral voort uit allerlei verbeteringen die handig zijn voor mobiele apparaten, zoals het gedeeltelijk kunnen refreshen van het beeld en de refreshrate naar beneden schroeven als er niets verandert op het scherm.

Maar het scherm dichtdoen heeft dus geen nut.

Waarschijnlijk heb je een Dell Latitude 7210 2-in-1.

https://www.notebookcheck...re-accuduur.527875.0.html

Die heeft aan de linkerkant 2 USB-C-poorten die Thunderbolt en Displayport aan kunnen sturen.

Daar kun je een USB-C naar Displayport-adapter voor kopen en dan kun je de LG normaal aansturen.

Dan heb je dat Dell-scherm (waarvan ik de versie die je noemt overigens niet kan vinden, maar het werkt en is scherp en dus hoogstwaarschijnlijk gewoon Full-HD) en die stuur je via de dock aan. De dock kan ook je laptop laden. Het LG-scherm dan via een USB-C naar Displayport-adapter.
Dat is inderdaad de laptop die ik heb! Twee usb c poorten links. De Dell monitor is deze: https://www.bol.com/nl/nl...obPQlgZY05HsaAue-EALw_wcB

Die kan dus max 1080p en die is nu ook scherp.
We hebben ook kantoor ook nog andere versies van de Dell docking station. Collega heeft een meer vierkante. Ga toch eens kijken straks of die wellicht het wel ondersteund. Want als ik het goed begrijp is de docking station de beperkende factor en niet de laptop klopt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaalus
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Dat klopt. Heb dit zelf ook gehad met een Lenovo USB-c dock en 2x 2560x1440 schermen. Pas toen ik een laptop had met USB 4 was er meer bandbreedte om beide scherm goed aan te sturen.
Het meest praktische is een USB-c naar displayport verloopje halen en de monitor dan los aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

Topicstarter
Kaalus schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 06:09:
Dat klopt. Heb dit zelf ook gehad met een Lenovo USB-c dock en 2x 2560x1440 schermen. Pas toen ik een laptop had met USB 4 was er meer bandbreedte om beide scherm goed aan te sturen.
Het meest praktische is een USB-c naar displayport verloopje halen en de monitor dan los aansluiten.
Helemaal goed. Denk dat het dan een display port naar usb kabel wordt. Vind ik er net wat mooier uitzien denk ik. 't oog wil ook wat >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• White Feather
Oekol schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 05:52:
[...]

Dat is inderdaad de laptop die ik heb! Twee usb c poorten links. De Dell monitor is deze: https://www.bol.com/nl/nl...obPQlgZY05HsaAue-EALw_wcB

Die kan dus max 1080p en die is nu ook scherp.
We hebben ook kantoor ook nog andere versies van de Dell docking station. Collega heeft een meer vierkante. Ga toch eens kijken straks of die wellicht het wel ondersteund. Want als ik het goed begrijp is de docking station de beperkende factor en niet de laptop klopt dat?
Het ligt aan 2 factoren:
1) de laptop ondersteunt geen Displayport 1.4, wat een veel hogere bandbreedte heeft
2) de dock ondersteunt geen Thunderbolt èn niet het gebruik van alle 4 de datalijnen van de USB-c-aansluiting voor een Displayport-signaal.

Daardoor is er te weinig bandbreedte voor het Displayport-signaal.

Er zijn wel docks die de 4 datalijnen allemaal kunnen inzetten voor Displayport. Maar dan heb je qua aansluitingen op de dock maximaal USB 2.0-snelheid.

De beste oplossingen zijn dus eigenlijk een Thunderbolt-dock of een laptop die Displayport 1.4 kan uitsturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

Topicstarter
White Feather schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 07:08:
[...]

Het ligt aan 2 factoren:
1) de laptop ondersteunt geen Displayport 1.4, wat een veel hogere bandbreedte heeft
2) de dock ondersteunt geen Thunderbolt èn niet het gebruik van alle 4 de datalijnen van de USB-c-aansluiting voor een Displayport-signaal.

Daardoor is er te weinig bandbreedte voor het Displayport-signaal.

Er zijn wel docks die de 4 datalijnen allemaal kunnen inzetten voor Displayport. Maar dan heb je qua aansluitingen op de dock maximaal USB 2.0-snelheid.

De beste oplossingen zijn dus eigenlijk een Thunderbolt-dock of een laptop die Displayport 1.4 kan uitsturen.
Oke, for the time being heb ik nu een DP naar USBC kabel gekocht, komt morgen binnen. Dus beide usbc poorten gebruiken. De laptops worden vanzelf weer vernieuwd en dan moet het wel goed komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

Topicstarter
Het werkt goed overigens! Heb nu de dockingstation verbonden aan mijn 2e scherm en hoofdscherm met losse kabel DP naar usb C. Ik ga dit omwisselen zodat mijn hoofdscherm altijd verbonden is aan de dockingstation en ik kan kiezen om het tweedescherm er bij te pakken. Als we dan ooit een andere laptop gebruiken privé die maar 1 usb C heeft kan je dan alsnog aandocken --> opladen laptop en scherm combineren.

Pagina: 1