Vraag

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11:49
Ik zoek een?
Nieuwe/2de hands/refurbished smartphone.

Wat is je budget?
Ongeveer €500

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Niet specifiek.

Wat heb je zelf al gevonden?
2de hands heb ik al een aantal telefoons gevonden die aan mijn eisen voldoen. Een Pixel 7, Samsung S22 en nieuw/refurbished een S21 FE. Allemaal binnen of net boven mijn budget en in goede staat.

Welke vragen heb je hier nog over?
Ik ben op zoek naar een telefoon met
  • Niet al te groot, kom van een Xperia 5 II af die een mooi smal scherm heeft. Wil niet te breed scherm, hoogte is niet zo relevant. 90 of 120hz is wel een pré. Terug naar 60hz wordt moeilijk :D
  • een betrouwbaar update beleid. Dan kom ik eigenlijk automatisch uit bij de Samsung en de Pixel.
  • Goede camera. Twee kids die natuurlijk vaak op de foto gaan en ik maak graag buiten een foto van ´t één en ander.
  • Degelijke accu
  • Niet te veel/geen bloatware.
Samsung S22 voldoet aan de eerste vier wel, maar niet aan de laatste. De Pixel 7 voldoet niet echt aan de degelijke accu, wat ik zo links en rechts lees. De S21 FE voldoet weer niet aan ´t eerste punt. Qua updates worden ze alle drie nog zeker een paar jaar gesupport.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12:11
Ik zou het bij de S22 houden aangezien je veel van de extra apps kunt verwijderen en wat overblijft best handige toevoegingen zijn.

Pixel is ook goed, alleen doordat je haantje de voorste bent met alle updates en upgrades ben je ook soort van beta tester voor het hele Android eco systeem. Resultaat af en toe een niet werkende app of verbinding problemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RepareerDroid
  • Registratie: September 2022
  • Niet online
[b]JanW schreef op donderdag 17 november 2022 @ 16:50:
Samsung S22 voldoet aan de eerste vier wel, maar niet aan de laatste. De Pixel 7 voldoet niet echt aan de degelijke accu, wat ik zo links en rechts lees. De S21 FE voldoet weer niet aan ´t eerste punt. Qua updates worden ze alle drie nog zeker een paar jaar gesupport.
De Pixel 7 heeft wel een degelijke accu. Het is juist de S22 die bekend staat om z'n matige accu (en in mindere mate ook de S21FE).

Kijk maar bij de accu testen in de meest recente Best Buy Guide (vooral bij de videotest is het verschil enorm): review: Smartphone Best Buy Guide - November 2022