• GluonC
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 02-06 07:36
Ik heb sinds gisteren last van een streep door mijn beeldscherm.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NfKjqQNDglxI-ez-UzIMeaxWoQ0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CUoOuQ80eQACngBr6cH5rSFb.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dh9WtztD76ZQXj5qGW6U5-M9E-A=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/52FFX1En468eoNPReVGYdTRm.jpg?f=fotoalbum_large
Het probleem is gisteren ontstaan tijdens het gamen. Er is al eerder hier een topic over gemaakt met een Philips OLED tv met een soortgelijk probleem. Ik had van alles geprobeerd maar niks leek te werken. Totdat ik een comment van iemand zag die zei tot je heel snel op 1-2-3-6-5-4 moest tikken op de afstandsbediening, toen ik dat had gedaan, en ik de TV opnieuw had opgestart was de streep weg. Nu is het de streep echter weer terug gekomen, weer onder het gamen. Ik las ook veel comments dat het met de subwoofer te maken kan hebben? Nu heb ik net weer de toetsencombinatie geprobeerd, maar helaas zit de streep nog altijd in mijn beeldscherm. Weet iemand hier misschien waar het probleem kan liggen? Voordat ik Philips ga bellen, en ik hem waarschijnlijk moet opsturen voor reparatie, heb geen reserve TV helaas. En dan kom ik ook bij mijn volgende probleem, mijn TV krijg ik niet meer van de muur-beugel. Ik had de vogel's wall 3305 erbij besteld om hem aan de muur te hangen, maar ik heb de tie wraps van de muur-beugel te kort afgeknipt, heel stom, maar ze staken onder mijn TV uit en dat vond ik niet mooi, met het gevolg dat de tie wrap nu te kort is en ik de TV niet meer los krijg van de beugel.😅
Ik las ook in de reacties dat er soms een monteur aan huis langs komt, maar dan zal die TV alsnog eerst van de muur gehaald moeten worden wilt meneer zijn werk kunnen doen. Dus ik hoop dat iemand hier een oplossing weet, en anders moet ik met Philips naar een oplossing gaan zoeken.
Ik heb het toestel 28-02-2020 gekocht, mocht dit relevant zijn. Nog niet zo oud dus.

EDIT:
Zojuist weer de toetsencombinatie geprobeerd, en ik zag de streep letterlijk verdwijnen. Heel vreemd, de steep is nu dus weer weg. Maar ik ben er bang voor dat de streep weer terug zal komen. Ik ga eens proberen om de sub-woofer los te koppelen, ik las tot de sub-woofer voor problemen kan zorgen. Zou wel heel vervelend zijn als dat de oorzaak is.

[ Voor 6% gewijzigd door GluonC op 17-11-2022 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lian
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 29-11-2022
Hallo GluonC,

Ik kan je niet helpen met je tv-probleem. Maar de strips van de Vogel's Wall 3305 kun je ook losklikken door er voorzichtig een platte schroevendraaier van de bovenkant in te duwen. Onderstaand plaatje is van een nieuwer model, maar het kliksysteem is ongeveer hetzelfde. Je kunt de tiewraps van de beugel vervangen door lange gewone tiewraps. Of je kunt even de Vogel's klantenservice mailen of ze die nog hebben liggen. Dan kun je je tv na de reparatie in elk geval weer ophangen!

Succes.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/A3omQZ3x1hhg9LDkkVT9HiS_ZJY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/nF32GknB3sVqfzlotTlAad3B.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GluonC
Lian schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 08:34:
Hallo GluonC,

Ik kan je niet helpen met je tv-probleem. Maar de strips van de Vogel's Wall 3305 kun je ook losklikken door er voorzichtig een platte schroevendraaier van de bovenkant in te duwen. Onderstaand plaatje is van een nieuwer model, maar het kliksysteem is ongeveer hetzelfde. Je kunt de tiewraps van de beugel vervangen door lange gewone tiewraps. Of je kunt even de Vogel's klantenservice mailen of ze die nog hebben liggen. Dan kun je je tv na de reparatie in elk geval weer ophangen!

Succes.

[Afbeelding]
Hartstikke bedankt! Het is indd gelukt, wat een opluchting zeg

De streep is trouwens niet meer terug gekomen naar het loskoppelen van de subwoofer. Ik ga de subwoofer nu weer aan sluiten, als de streep weer terug komt denk ik dat ik het probleem gevonden heb, ik houd jullie op de hoogte 👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GluonC
De streep is zoals verwacht weer terug gekomen.
Ik heb contact opgenomen met Philips, omdat de TV buiten de garantie valt, kan ik zelf voor de reparatiekosten opdraaien, ik ben doorgestuurd naar CE Repair, heb meteen een prijsopgave aangevraagd, en daar ga ik uiteraard niet meer akkoord:
Totaal incl. BTW € 209,18
Ik ga geen €200 betalen om een TV te laten maken die mij nog geen 3 jaar geleden €554 heeft gekost.
Een TV van €500+ hoort minimaal 5 jaar mee te gaan.
Dat is het natuurlijk niet waard, gebeld om te zeggen dat ik hier niet meer akkoord ga.
Nu heb ik Art&Craft een email gestuurd (want telefoonnummer werkt raar genoeg niet meer), met de vraag wat zei voor mij nog kunnen betekenen. Misschien dat zei de reparatie kosten kunnen vergoeden, of mij een nieuw toestel kunnen aanbieden tegen een schappelijke prijs.
Ik heb er echter een hard hoofd in, en ik bereid me al voor om een negatieve mail terug.
Mocht Art&Craft mij ook niet kunnen/willen helpen, welke verdere stappen raden jullie mij aan om te nemen?
Ik zit een beetje met mijn handen in het haar. Ik heb het financieel momenteel zoals vele niet makkelijk helaas, dus €200 is veel geld voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22:43

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
De lastige kwestie hier is, dat er weliswaar sprake is van een defect, maar de televisie nog goed te gebruiken is. Wettelijke garantie dekt niet redelijkerwijs te verwachten achteruitgang van het apparaat, waaronder kleine kwaaltjes. De verkoper kan zich verschuilen achter de kwestie dat dit soort lijntjes een bekende kwaal zijn van LCD's en dus in redelijkheid te verwachten naarmate de televisie ouder wordt.

Om aanspraak te kunnen maken op de 5 jaar die een televisie mee moet kunnen gaan, moet je dan ook meer aantonen dan het defect op zich, je moet gaan hameren dat de televisie niet meer bruikbaar is en daarmee niet langer te gebruiken. Als de verkoper het niet met je eens is, kom je dan in de situatie dat je ze in gebreke moet gaan stellen, daarna de koopovereenkomst ontbinden en als vervolgstap juridische stappen gaan nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GluonC
Dus ik heb gewoon dikke pech :F want verdere juridische stappen heb ik het geld ook niet voor natuurlijk.
Hopen dan maar dat Art&Craft zo vriendelijk is om mij een nieuw toestel aan te bieden, of de reparatiekosten op zich te nemen. Ik heb op meerdere forum's reacties gelezen van mensen waar hun toestel gewoon werd vervangen door een nieuw toestel nadat hun garantie was verlopen. Of bij sommige werden de reparatiekosten door de verkoper vergoed.

De verkoper is wettelijk verplicht je een goed product te leveren. Dat is bij deze niet gebeurd, tenzij het tegenwoordig normaal is dat er binnen 3 jaar al kwaaltjes op treden?

Als Art&Craft en Philips niet willen mee werken aan een oplossing, zou ik nog misschien kunnen gaan dreigen met de consumentenbond/kassa/radar/thuiswinkel waarborg, slechte reclame zitten ze vaak niet op te wachten.
Weet niet of het juridisch loket nog iets voor mij kan betekenen, daar zou ik natuurlijk ook altijd even na toe kunnen gaan voor gratis advies.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:41

DukeBox

loves wheat smoothies

Een TV van €500+ hoort minimaal 5 jaar mee te gaan.
Niet helemaal, volgens richtlijnen Uneto-Vni mag je een gemiddelde levensduur / gebruiksduur verwachten van 5 jaar. Gaat deze korter mee dan moet de winkel je daarin gedeeltelijk compenseren maar dat wil niet zeggen dat je zelf niets hoeft te betalen.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17:27

D4NG3R

kiwi

:)

Je maakt sowieso al de fout dit langs Philips te willen doen. Je hebt van doen met de partij waar je een overeenkomst me hebt gesloten, ofwel de verkoper.

Pak een kop thee, matig je verwachtingen, en hoor eerst eens (vriendelijk!) aan wat de verkoper nog voor je kan/wil betekenen. Direct de hakken in het zand steken en gaan dreigen met een jurist of de schandpaal brengt je (voor nu nog) nergens. Daarmee verlies je alle goodwill. ;)

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GluonC
DukeBox schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 17:12:
[...]

Niet helemaal, volgens richtlijnen Uneto-Vni mag je een gemiddelde levensduur / gebruiksduur verwachten van 5 jaar. Gaat deze korter mee dan moet de winkel je daarin gedeeltelijk compenseren maar dat wil niet zeggen dat je zelf niets hoeft te betalen.
Bedankt voor de uitleg, en ik wil ook best mee betalen hoor. Ik vind dat ook heel normaal.
Maar ik ga geen €200 neerleggen voor een reparatie, terwijl ik niet eens de garantie heb dat hij het dan wel doet, voor een TV wat me €554 heeft gekost.
Dat is mij het geld gewoonweg niet waard. €100 had ik nog best willen betalen.
D4NG3R schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 17:23:
Je maakt sowieso al de fout dit langs Philips te willen doen. Je hebt van doen met de partij waar je een overeenkomst me hebt gesloten, ofwel de verkoper.

Pak een kop thee, matig je verwachtingen, en hoor eerst eens (vriendelijk!) aan wat de verkoper nog voor je kan/wil betekenen. Direct de hakken in het zand steken en gaan dreigen met een jurist of de schandpaal brengt je (voor nu nog) nergens. Daarmee verlies je alle goodwill. ;)
Heb je helemaal gelijk in!
Ik ga uiteraard eerst vriendelijk met hun in gesprek om te kijken of we tot een oplossing kunnen komen, ik was alleen op de zaken vooruit aan't lopen, wat als...

Enfin, ik wacht even rustig op een reactie terug van Art&Craft. Ik heb zojuist Art&Craft gemaild met de vraag of hun de reparatiekosten kunnen vergoeden, of mij een nieuw toestel (tegen een mooie prijs) kunnen aanbieden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:41

DukeBox

loves wheat smoothies

GluonC schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 17:37:
Maar ik ga geen €200 neerleggen voor een reparatie, terwijl ik niet eens de garantie heb dat hij het dan wel doet..
Als je nou eerst eens met de verkoper overlegt, mogelijk komt die je zo tegemoet dat je op of onder die €100 komt. Afspraken over de reparatie kan je dan natuurlijk ook maken, als dit niet lukt kan het mogelijk omgezet worden in een korting voor een nieuwe.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GluonC
Heb zojuist een email terug gekregen:
Hoi Jeroen,

We hebben jouw mailtje bekeken en graag komen we 50% tussen in de kosten van je herstelling.
Je kans ons na de herstelling een mailtje sturen met de herstelfactuur waarna wij 50% aan je terugbetalen.

Dit samen met je IBAN & BIC.

Mocht je verder nog vragen hebben dan hoor ik dit graag.
Ik wens je nog een heel prettige dag toe.
Met vriendelijke groeten,

Jossefien

Vind ik een hele mooi deal, ik moet dus de helft van de reparatie-kosten zelf betalen.
Als ik mijn TV laat repareren, heb ik dan weer 2 jaar fabrieks-garantie?
Ik heb natuurlijk geen garantie dat de TV na 6-9 maanden weer met hetzelfde probleem zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17:27

D4NG3R

kiwi

:)

Prima aanbod ja. :)
GluonC schreef op woensdag 30 november 2022 @ 15:59:
Als ik mijn TV laat repareren, heb ik dan weer 2 jaar fabrieks-garantie?
Ik heb natuurlijk geen garantie dat de TV na 6-9 maanden weer met hetzelfde probleem zit.
Nope, dat is niet hoe het werkt.

Uiteraard heb je wel 'garantie' (conformiteit) op de reparatie zelf, je mag er namelijk vanuit gaan dat het zelfde probleem niet weer (op korte termijn) terug komt.

[ Voor 10% gewijzigd door D4NG3R op 30-11-2022 16:24 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Pagina: 1