Vraag

• KDBgames44
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 21-01-2023
Ik kan mijn C schijf niet expanden, ookal heb ik FREE room. Ik had vroeger (toen ik mijn pc bouwde) een GROTE fout gemaakt om mijn MAIN SSD te splitsen in 2 partities. Wat nu zeer dom lijk, want ik heb niet genoeg opslag voor windows zelf. Ik had 250GB hieraan gegeven, maar met dat ik veel met onedrive werk enzo, komt dit op de C schijf. Maar nu was de vraag of ik toevallig een manier was om toch de C en D schijf terug tot 1 grote schijf te bregen? ik heb al geprobeerd om gewoon de lege ruimte toe te wijzen aan de C schijf, ik kan ze weghalen van de D schijf, maar NIET bij de C zetten, het blijft grijs (zie screen)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HoNJb6_E6DcbZPbyEHwNKnALjKs=/x800/filters:strip_exif()/f/image/ycyVlIUTjciDWIt3FdQ56gNA.png?f=fotoalbum_large

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-09 16:40

talin

ES-MA

KDBgames44 schreef op donderdag 17 november 2022 @ 16:16:
Ik kan mijn C schijf niet expanden, ookal heb ik FREE room.
je kan in Windows alleen de partitie vergroten met ruimte die direct rechts van de partitie staat.
dat is gewoon een harde regel.
Ik had vroeger (toen ik mijn pc bouwde) een GROTE fout gemaakt om mijn MAIN SSD te splitsen in 2 partities. Wat nu zeer dom lijk, want ik heb niet genoeg opslag voor windows zelf. Ik had 250GB hieraan gegeven, maar met dat ik veel met onedrive werk enzo, komt dit op de C schijf.
dan verwijs je de onedrive toch naar een andere partitie/schijf waar je zelf wil?
Maar nu was de vraag of ik toevallig een manier was om toch de C en D schijf terug tot 1 grote schijf te bregen? ik heb al geprobeerd om gewoon de lege ruimte toe te wijzen aan de C schijf, ik kan ze weghalen van de D schijf, maar NIET bij de C zetten, het blijft grijs (zie screen)
geen idee wat voor een config dit is maar alles ff opnieuw installeren?
backup maken, schijf zo indelen zoals je het nu wil hebben en backup terug zetten?
dan wel een extra schijf kopen ( als desktop ) en die erbij plaatsen?
een NAS kopen en daar je data naar toe laten verwijzen?

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr Pro
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-09 16:22
talin schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 10:23:
[...]
je kan in Windows alleen de partitie vergroten met ruimte die direct rechts van de partitie staat.
dat is gewoon een harde regel.
Dit.
Je kunt wel met een partition manager aan de slag om je D-schijf te 'verplaatsen' zodat de vrije ruimte direct rechts van je C schijf staat, daarna kun je de C schijf vergroten.

Mocht je dat gaan doen... ZORG VOOR EEN GOEDE BACKUP!

edit: snel ff gegoogled voor je: https://www.diskpart.com/...ee-partition-manager.html

[ Voor 9% gewijzigd door Dr Pro op 18-11-2022 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09:16
Mocht je de C- en D-schijf samen willen voegen, zorg dat alles van de D-schijf af is, gooi de D-schijf weg en dan kan je de C schijf vergroten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-09 16:57

heuveltje

KoelkastFilosoof

KDBgames44 schreef op donderdag 17 november 2022 @ 16:16:
Ik kan mijn C schijf niet expanden, ookal heb ik FREE room. Ik had vroeger (toen ik mijn pc bouwde) een GROTE fout gemaakt om mijn MAIN SSD te splitsen in 2 partities. Wat nu zeer dom lijk, want ik heb niet genoeg opslag voor windows zelf. Ik had 250GB hieraan gegeven, maar met dat ik veel met onedrive werk enzo, komt dit op de C schijf. Maar nu was de vraag of ik toevallig een manier was om toch de C en D schijf terug tot 1 grote schijf te bregen? ik heb al geprobeerd om gewoon de lege ruimte toe te wijzen aan de C schijf, ik kan ze weghalen van de D schijf, maar NIET bij de C zetten, het blijft grijs (zie screen)
[Afbeelding]
alternatief is one-drive cachen naar een andere dir ?

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d