Softwarematig installeren Alfen Evedouble pro-line i.c.m. LB

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Skate1966
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 15-12-2024
Hulpvraag komt na de inleiding :*)
Onlangs heb ik, via MP, een nieuwe Alfen Eve Double Pro-Line aangeschaft, waarbij is aangeven dat de paal ook met load-balancing zou zijn uitgerust.

Vorige week heeft een installateur de laadpaal elektrotechnisch aangesloten. Dat is gelukt. Het display op de laadpaal laat tekst van “Alfen” zien. Helaas bleek hij geen verstand te hebben van het software matig inregelen van de laadpaal. Ik ben nu zelf huiverig om de laadpaal te testen zonder dat de (interne) instellingen zijn gecontroleerd c.q. gewijzigd. Ook weet ik niet of de loadbalancing van toepassing is.

Ik heb Alfen een mail gestuurd met de vraag of op mijn laadpaal (met vermelding van productnaam) load-balancing zit. Als antwoord kreeg ik dat de laadpaal zonder een “ ICU Connect backoffice” is besteld. Ze kunnen (of is het een kwestie van niet willen…) dus geen account voor mij aanmaken. Ik vraag me overigens af of ik een Alfen ICU backoffice nodig heb; er komen binnenkort twee privé elektrische auto’s aan de laadpaal te hangen.

Mijn installateur heeft gepoogd om een account via zijn bedrijf aan te maken. Hij kreeg als reactie van Alfen dat alleen een beheerder van de laadpaal dat kan zijn. De klantservice medewerker noemde o.a. Enexis of Vattenfall. (En ik maar denken dat ‘ik de beheerder van de laadpaal zou zijn).

Wie kan mij, fysiek dan wel op afstand, aan de hand nemen om mijn laadpaal op een verantwoorde manier werkend te gaan krijgen. Het gaat dan om de instellingen, inregelen load-balancing en eventueel andere zaken waar ik als leek geen kaas van gegeten heb. Op mijn laptop heb ik al wel de installeer software kunnen downloaden….
Oh ja, er hangen ook nog 21 zonnepanelen aan de meterkast :) .

Ik hoor het graag.

Beste antwoord (via Skate1966 op 30-01-2023 15:51)

• alasady
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 14-02-2023
Goedenavond,

Ik heb precies het zelfde probleem. Is deze probleem al opgelost? Ik ben nu opzoek naar iemand die hier mij kan helpen.

Ik heb via Laadkompas een Alfen Eve Single Pro-line met RFID en Load balancing via slimme meter.

De installateur heeft alles aangesloten maar heeft helaas geen ervaring met softwarematig werkzaamheden. Via Alfen hebben ze voor mij een account aangemaakt en met deze account ben ik via de laptop in de laadstation ingelogde. Helaas werkt deze nog steeds niet.

Misschien weten jullie hoe mijn probleem wordt opgelost.

Alle reacties

• DarkImpulZe
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-04 16:11
Hi Skate,

Ik heb hier wel ervaring mee. Het is zo dat als je als beheerder van de laadpaal op wil treden je door Alfen geregistreerd moet zijn als installateur van laadpalen. Je kan als gebruiker wel inloggen op de paal, mits je het wachtwoord van de paal hebt? Heb je een simkaart in de paal zitten, of deze verbonden met UTP aan het internet?

Je hebt een backoffice nodig als je met facturatie/laadpassen gaat werken van derden. Zo te lezen ga je zelf de stroom betalen, dus zou dit niet nodig hoeven zijn. Wel is handig om de paal te beveiligen tegen ongeoorloofd gebruik door derden, je kan hiervoor laadpassen whitelisten. Als je derden wil laten betalen voor stroom heb je wel een backoffice nodig, dan kan bijvoorbeeld familie gewoon bij jou laden met hun eigen laadpas, en jij krijgt hiervoor de vergoeding op je bankrekening gestort.

Je mag je wel ff een DM sturen als je meer info wil :-)

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• alasady
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 14-02-2023
Goedenavond,

Ik heb precies het zelfde probleem. Is deze probleem al opgelost? Ik ben nu opzoek naar iemand die hier mij kan helpen.

Ik heb via Laadkompas een Alfen Eve Single Pro-line met RFID en Load balancing via slimme meter.

De installateur heeft alles aangesloten maar heeft helaas geen ervaring met softwarematig werkzaamheden. Via Alfen hebben ze voor mij een account aangemaakt en met deze account ben ik via de laptop in de laadstation ingelogde. Helaas werkt deze nog steeds niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skate1966
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 15-12-2024
Nope. Op Tweakers nog niet verlossende tip gekregen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkImpulZe
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-04 16:11
alasady schreef op zaterdag 28 januari 2023 @ 22:58:
Goedenavond,

Hi! Wat werkt er precies niet? Je zegt dat je in kan loggen, ik denk met de ACE service installer? Hoe wil je de paal gebruiken dan, dat iedereen kan laden, of dat je kan laden met de pas van je werkgever en die euro's aan jezelf weer uit wil laten betalen?