beelscherm doet het niet meer?

Pagina: 1
Acties:

• HansAnderson
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 20-12-2024
Hoi tweakers mijn oude beelscherm licht heel even op als ik hem in plug aan mijn laptop, kan beeld zien, maar wordt daarna zwart? Is die kapot? Kabel?

Ik heb een omen 15 laptop 2020 editie intel 10750h en rtx 2060 mobile: uitvoering: HP Omen 15-ek0125nd

Als die kapot is, dan ben dan ik mogelijk op zoek naar een nieuw scherm. Zag deze bij beste budget gaming scherm best buy april 2022: Iiyama G-Master GB2570HSU-B1 Zwart

Is die nog steeds aan te raden of raad iemand mij een ander beelscherm aan? En is die compatible met mijn laptop?

[ Voor 7% gewijzigd door HansAnderson op 17-11-2022 15:17 ]

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Video uit HDMI, Mini DisplayPort, Thunderbolt 3, USB type-C

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• HansAnderson
Dankje voor je snelle reactie is Hdmi naar vga momenteel. Ik denk dat het aan de monitor ligt is een oude HKC 2209a-d

[ Voor 20% gewijzigd door HansAnderson op 17-11-2022 15:24 ]

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 23-05 15:52
Ja, goede vraag of hij stuk is. Probeer eens een andere kabel. Of een andere videobron.
Heeft hij het uberhaupt ooit gedaan? HDMI naar VGA is digitaal <-> analoog signaal. Daar is een adapter voor nodig. Een kabel alleen is niet genoeg.

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

• HansAnderson
Hij heeft het gedaan met mijn laptop afgelopen 2 jaar en is inderdaad aangesloten via een hdmi2vega mini adapter naar mijn laptop. Plots deed die het niet meer. De "no signal" verdwijnt ook na 1 seconde en scherm wordt zwart als ik hem op niks aansluit. Dus ik denk dat het aan de monitor of kabel ligt (2e kabel zou ik moeten regelen om het na te checken).

[ Voor 11% gewijzigd door HansAnderson op 17-11-2022 15:36 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tuinsteen
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 15-04 18:33
Kan het probleem de omvormer zijn die stroom levert aan de achtergrondverlichting? Dat kan je testen door middel van de zaklamp test.

• rdejongjr
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online

rdejongjr

Gnome

Gezien het merk en de leeftijd van ca. 12 jaar zal de voeding van de monitor wel gaar zijn.
Bolle condensatoren waarschijnlijk.

• HansAnderson
Tuinsteen schreef op donderdag 17 november 2022 @ 15:50:
Kan het probleem de omvormer zijn die stroom levert aan de achtergrondverlichting? Dat kan je testen door middel van de zaklamp test.
Hoe test je dit? En waar schijn je op met je zaklamp precies?

• HansAnderson
rdejongjr schreef op donderdag 17 november 2022 @ 16:22:
Gezien het merk en de leeftijd van ca. 12 jaar zal de voeding van de monitor wel gaar zijn.
Bolle condensatoren waarschijnlijk.
Zou heel goed kunnen. Dacht ook aan stof

• Tuinsteen
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 15-04 18:33
Zaklamp of een ander licht dat sterk genoeg is voor/tegen je scherm houden terwijl het scherm aanstaat met een actief signaal. Daardoor figureert je zaklamp als achtergrondverlichting en kan je zien of er beeld is.
Pagina: 1