Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

High end pre-build PC 2000/2600 budget

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Frez
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 12:32
Beste Tweakers, na lang sparen en denken heb ik besloten mijn Xbox Series X te verkopen en terug te gaan naar waar het jaren geleden ooit begon; PC gamen. Ik vind dat ik met de XSX qua performance en graphics nog steeds teveel inlever en ik mis de RTS games, steam games en MMOs die niet op console te spelen zijn. Ik wil met name klaar zijn voor de topgames van 2023 als diablo 4 en starfield.

Ik wil echter NIET het systeem zelf in elkaar zetten. Ik heb er de kennis en tijd niet voor en heb ook geen behoefte me hierin te verdiepen. Vandaar ben ik opzoek naar een prebuild of geassembleerd systeem.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Hoofdzakelijk wil ik gamen met het nieuwe systeem, en dan het liefst op 4k 60 op de hoogst mogelijke settings natuurlijk. Ik wil er duidelijk op vooruitgaan in vergelijking met mijn XSX. Ik game op een 4K, 144hz, hdmi 2.1, gsync monitor (Samsung Odyssey G70A) en ben niet van plan deze weg te doen voor een 1440P monitor.
Ik wil echter ook youtube video content maken en dus videos bewerken. Ook wil ik in de toekomst een Meta Quest Vr bril aansluiten op mijn PC en misschien weer eens wat muziek maken in Fruity Loops. Hoofdzakelijk zal er gegamed worden op het systeem.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik wil graag tussen de 2000 en 2600 euro uitgeven aan het systeem. Natuurlijk zit ik liever tegen de 2000 aan dan tegen de 2600 maar ik heb
een budget van 2600. Waarbij een tientje meer of minder natuurlijk niet het verschil maakt.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Zoals beschreven heb ik een 4k monitor die ik wil blijven gebruiken https://www.samsung.com/n...144hz-1ms-ls28ag700nuxen/

Wat denk je allemaal nodig te hebben/merk voorkeuren?
Ik ben van oudsher altijd tevreden geweest met mijn intel cpu en nvidia gpu. De overstap naar Ryzen/Amd vind ik gevoelsmatig toch wel spannend. Met name omdat ik gewoon heel weinig weet over het product. Ik sta open voor een ryzen cpu maar qua videokaart wil ik toch wel heel graag bij Nvidia blijven. Verder verwacht ik minimaal een 1TB SSD nodig te hebben. Minder is sowieso te weinig en liever heb ik natuurlijk meer.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
ik ben geen geluidspurist maar ik wil geen systeem dat echt lawaai maakt als een stofzuiger. Ik vind het echter niet erg als ik mijn systeem hoor "werken", muisstil hoeft dus niet. Maar taferelen zoals ik met mijn PS4 pro heb gehad wil ik niet nog eens.
Qua verbruik maak ik mij niet heel druk; met de uren vrije tijd die ik heb om te gamen zal dit niet veel impact maken.
Qua RGB; een lampje en lichtje vind ik zeker leuk,maar ik wil absoluut geen kermis in mijn kantoor. Ik kies performance boven de "looks". Al verwacht ik voor mijn budget wel een systeem dat er mooi uitziet.

Ik vind het wel belangrijk dat mijn systeem duurzaam de toekomst in kan gaan. Ik wil een systeem dat ik zeker 5 jaar kan gaan gebruiken en eventueel over een jaar of 2/3 nog eens een upgrade kan geven.

Ook wil ik graag windows 11. Ik begreep echter dat ik hiervoor beter online een goedkope key kan kopen.

Ga je overklokken?
Nee

Wat verwacht je van ons?[i]
Ik ben benieuwd of jullie iets moois voor mij kunnen samenstellen of mij kunnen tippen op een prebuild pc, met enige motivering over de gekozen onderdelen.
Belangrijk is natuurlijk wel dat indien het een geassembleerd systeem zal betreffen even rekening wordt gehouden met de extra kosten
Ik heb zelf al een viertal systemen gevonden die mijn interesse wekte. Ben natuurlijk benieuwd naar jullie mening.

*knip* printscreens en linkjes naar externe winkelmandjes zijn niet toegestaan. Gebruik hiervoor de Handleiding Pricewatch

[ Voor 17% gewijzigd door br00ky op 17-11-2022 17:07 ]

C9 55 - Playstation 5 Pro - i7 13700K RTX5080 PC - LG C4 42 as monitor

Alle reacties

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 20:33
Waarom een 12700K ipv een snellere 13600K?

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 18:22
Ik heb eerder al pre-builts bekeken, zie hier en hier (TL;DR: je krijgt niet de beste componten voor heel veel euros). Ik zou met dit topic aan de slag gaan en dan bestellen en laten monteren bij een shop die dat voor je doet, zoals Azerty, Alternate of SiComputers - maar er zijn er vast meer.

[ Voor 16% gewijzigd door martyw op 17-11-2022 17:44 ]