HR++ glas offerte

Pagina: 1
Acties:

• Jacco91
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 30-04 18:10
Ik heb een offerte aangevraagd bij een aantal glasboeren en heb nu 2 offertes binnen.

Beide gaat het om HR++ glas maar de ene is 1,1u en de ander 1,0.

Prijs voor de eerste is €1791,44 en de andere is €1961,42.

Nu vroeg ik mij af hoeveel verschil 0,1u is en of dat de meerwaarde van €170 waard is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Noord27
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 18:13
Dat is een persoonlijke keuze. Ieder zijn budget en visie is anders.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:42

Tazzios

..

Zoals als gezegd persoonlijk.

Je kan zeggen 10% beter.

of je kan er aan de hand van deze uitleg hele tvt formules en berekeningen op los laten over hoeveel het bespaart.
De U-waarde (eenheid: W/m2K – uitgedrukt in Watt per m2 Kelvin) geeft aan hoeveel warmte er per vierkante meter en per graad temperatuurverschil tussen beide zijden wordt doorgelaten.

wat je belangrijk vind hangt verder ook af hoeveel m2 het is, op welke plek in de woning wat voor glas er eerst in zat en wat je er van verwacht.

• Jacco91
Het gaat om 9,2 m² glas in de slaapkamer. Voor de ramen zitten ook nog rolluiken die waarschijnlijk ook nog wel iets zullen isoleren als ze naar beneden zijn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jichem
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 20:20
Het is ook afhankelijk van de rest van de thermische schil van de woning.
Als je woning zo lek is als een mandje is het zonde van het geld (tenzij je dit op korte termijn aan gaat pakken)
Heb je een goed geïsoleerde woning zou ik het persoonlijk wel doen.

Kijk ook even hoe de 0.1 gehaald wordt, als dat dmv een folie op 1 van de glasbladen is dan is het prijs verschil niet heel scherp, is het door het gebruik van thermische (zwarte) afstandshouders is het een stuk groter verschil en is het ook opties een stuk mooier (mening)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Johan Bogle
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 18:53
0.1 merk je echt helemaal niets van. Voordeel van 1.0 is wel dat ze kunststof spacers gebruiken en die zijn zwart ipv auluminium en naar mijn mening mooier.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jichem
Johan Bogle schreef op donderdag 17 november 2022 @ 14:41:
0.1 merk je echt helemaal niets van. Voordeel van 1.0 is wel dat ze kunststof spacers gebruiken en die zijn zwart ipv auluminium en naar mijn mening mooier.
Dit ligt aan hoe je het afspreekt met je leverancier. Als je alleen 1.0 afspreekt dan kan dat prima met een extra folie laag zonder thermische afstandshouders.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aegis
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20:15
thermische afstandhouders zijn ook best duur vond ik toen ik het in 2019 vroeg was het 12 of 13 procent duurder. dus gok dat het prijs verschil niet afstandhouders zijn. Het verschil in isolatie kan door verschillende factoren komen extra folie, dikte van de glasplaten of ruimte tussen the 2 glas platen.

https://bettyskitchen.nl

• Jacco91
aegis schreef op donderdag 17 november 2022 @ 15:10:
thermische afstandhouders zijn ook best duur vond ik toen ik het in 2019 vroeg was het 12 of 13 procent duurder. dus gok dat het prijs verschil niet afstandhouders zijn. Het verschil in isolatie kan door verschillende factoren komen extra folie, dikte van de glasplaten of ruimte tussen the 2 glas platen.
Dikte glasplaten en spouwdikte zijn gelijk. Beide 5-15-4

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Nu online

twain4me

Moderator Wonen & Mobiliteit
Jacco91 schreef op donderdag 17 november 2022 @ 14:30:
Ik heb een offerte aangevraagd bij een aantal glasboeren en heb nu 2 offertes binnen.

Beide gaat het om HR++ glas maar de ene is 1,1u en de ander 1,0.

Prijs voor de eerste is €1791,44 en de andere is €1961,42.

Nu vroeg ik mij af hoeveel verschil 0,1u is en of dat de meerwaarde van €170 waard is.
even kort door de bocht ~10% beter iolerend voor ~10% meer geld. persoonlijk zou ik voor 1.0 gaan. afslaan op 1900 rond en prima toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:13
Ik ben in beide woningen voor 1.0 gegaan ipv 1.1 (bij dubbel glas). Houd er rekening mee dat de kleur, lichtdoorlatendheid, zontoetredingafactor, etc ook allemaal iets wijzigen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jichem
Rukapul schreef op donderdag 17 november 2022 @ 16:54:
Ik ben in beide woningen voor 1.0 gegaan ipv 1.1 (bij dubbel glas). Houd er rekening mee dat de kleur, lichtdoorlatendheid, zontoetredingafactor, etc ook allemaal iets wijzigen.
Ook dit is afhankelijk van hoe de 1.0 bereikt wordt. In het geval van dikkere glasbladen of een folie klopt dit. Dmv thermische afstandhouders weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Slaapkamer (tenzij voor de kids als ze spelen/huiswerk maken) is over het algemeen niet verwarmd. Naar mijn idee ga je het verschil niet echt merken. Aan de andere kant, je zet het glas maar 1x dus wil je wel het beste/best mogelijke laten plaatsen.

Desnoods beide bellen en vragen of er nog iets gedaan kan worden in de prijs omdat je nog een andere concurrerende offererte hebt liggen. (niet geschoten is altijd mis).

Ook kijken naar de bedrijven, heb je er een goed gevoel bij. Eventueel een zzp-er vragen en kijken of het zonder bon geplaatst kan worden, kan ook weer wat schelen.

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Pagina: 1