Ik zoek een zoomlens die ik makkelijk mee op vakantie kan nemen zonder te veel te hoeven wisselen van lens om goede shots te maken. Licht van gewicht is dus wel zo makkelijk. Dit icm een Sony A7III (een upgrade naar A7R V zit wel in de planning.) Ook wil ik erbij zeggen dat ik bruidsfotografie wil gaan doen en als deze lens beide aan kan dan is dat natuurlijk alleen maar beter...
M'n oog viel voornamelijk op de nieuwe Sony 24-70mm 2.8 GM II en de Tamron 35-150mm 2-2.8. Van beide hoor en lees ik veel positieve dingen. De prijs van de Sony is natuurlijk wel belachelijk hoog, maar die is erg licht van gewicht, super scherp, mooie bokeh en razendsnel icm bodies van het hogere segment.
De prijs van de Tamron is ook hoog, maar daar krijg je een veel groter bereik mee aan de tele kant, minpunten zijn het zware gewicht, erg front heavy en de iets wat teleurstellende performance bij tegenlicht als ik de reviews mag geloven.
De Sigma 24-70mm 2.8 art is er ook nog, al is die ook weer erg zwaar, front heavy, wat mindere scherpte en kleuren dan bij de Sony, maar wel de helft goedkoper dan de Sony.
Lenzen die ik al heb en die ik dus zou kunnen combineren in m'n rugzak zijn:
-Sony 14mm 1.8 GM (lichtgewicht en super scherp)
-Samyang 24mm 1.8 AF (lichtgewicht en super scherp)
-Sigma 35mm 1.4 art (zwaar en minder scherp dan m'n andere lenzen, wil ik verkopen)
-Sony 85mm 1.8 (scherp en lichtgewicht, niet heel mooie bokeh en gebruik ik op het moment alleen voor astrofotografie)
-Sigma 105mm 2.8 macro (extreem scherp, prachtige bokeh)
-Sony 135mm 1.8 GM (zeer scherp, prachtige bokeh)
-Tamron 150-500mm (zeer scherp en snel)
Ik zit hier al weken over te twijfelen, iemand die goed advies kan geven en misschien wat nieuw inzicht kan geven? Alvast bedankt!
M'n oog viel voornamelijk op de nieuwe Sony 24-70mm 2.8 GM II en de Tamron 35-150mm 2-2.8. Van beide hoor en lees ik veel positieve dingen. De prijs van de Sony is natuurlijk wel belachelijk hoog, maar die is erg licht van gewicht, super scherp, mooie bokeh en razendsnel icm bodies van het hogere segment.
De prijs van de Tamron is ook hoog, maar daar krijg je een veel groter bereik mee aan de tele kant, minpunten zijn het zware gewicht, erg front heavy en de iets wat teleurstellende performance bij tegenlicht als ik de reviews mag geloven.
De Sigma 24-70mm 2.8 art is er ook nog, al is die ook weer erg zwaar, front heavy, wat mindere scherpte en kleuren dan bij de Sony, maar wel de helft goedkoper dan de Sony.
Lenzen die ik al heb en die ik dus zou kunnen combineren in m'n rugzak zijn:
-Sony 14mm 1.8 GM (lichtgewicht en super scherp)
-Samyang 24mm 1.8 AF (lichtgewicht en super scherp)
-Sigma 35mm 1.4 art (zwaar en minder scherp dan m'n andere lenzen, wil ik verkopen)
-Sony 85mm 1.8 (scherp en lichtgewicht, niet heel mooie bokeh en gebruik ik op het moment alleen voor astrofotografie)
-Sigma 105mm 2.8 macro (extreem scherp, prachtige bokeh)
-Sony 135mm 1.8 GM (zeer scherp, prachtige bokeh)
-Tamron 150-500mm (zeer scherp en snel)
Ik zit hier al weken over te twijfelen, iemand die goed advies kan geven en misschien wat nieuw inzicht kan geven? Alvast bedankt!
Sony A1II hobby fotograaf