Vensterbank over bestaande vensterbank plaatsen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• gms007
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 11:00
Ter renovatie van onze vensterbanken willen we graag over de oude (betegelde) vensterbank een nieuwe MDF vensterbank plaatsen. De vensterbanken worden aan beide kanten ingeklemd door de muren. Doordat ik zelf alleen een decoupeerzaag heb en mijn diploma 'rechtzagen' niet glansrijk heb verdiend, wil ik de vensterbanken in de winkel op maat laten zagen.

Wat is handig om aan te houden qua marge aan de uiteinden? Ik dacht zelf aan 2mm beiderzijds en dan afkitten. Is dat verstandig om heb je het liefst een tight fit?

Alle reacties

• jichem
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 16:49
Je kan hem ook zelf zagen door op je vensterbank een latje te klemmen en de decoupeerzaag daar langs te duwen. Overigens denk ik dat je zeker 2mm marge moet aanhouden, anders krijg je hem niet tussen de muren.

• MBvB
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 22-04 19:22
Hoe goed zijn je meetskills en hoe recht is die muur? Ik denk dat 1 of 2 mm prima is

• Terrz
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:50
Denk dat 1-2mm te weinig is. Mijn eigen ervaring met overzet vensterbanken: muren lopen niet recht "in" de kozijnen. Ik zou zelf 4-5mm aanhouden. Dan heb je aan beide kanten 2 mm ruimte en dan afkitten.

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:29
Je kan ze idd op maat bestellen, moet vlotjes lukken. Ik heb zelf de stenen vensterbanken uitgehaald, bij lokale steenboer laten bijsnijden en teruggeplaatst onder nieuwe ramen; best te doen maar even een klusje waar je de tijd voor moet nemen.

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

• gms007
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 11:00
Thnx iedereen tot zover. Zal idd kijken of die hoeken echt recht zijn of niet, daar nog niet naar gekeken.

• Aurum
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 21:31
2mm aan beide zijde speling zou ik aanhouden. Persoonlijk zou ik nooit mijn vensterbanken laten zagen bij een bouwmarkt. Waarschijnlijk staat ergens wel dat ze minimaal 1cm mogen afwijken ofzo en afhankelijk wie de zaag bedient kan je echt giga pech hebben dat ze of nog te groot zijn, of erger nog veel te klein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch_guy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-05 12:48

Dutch_guy

WYSIWYG

Ik zou persoonlijk voor een timmerplaat gaan i.p.v. MDF. Veel sterker.

Pay peanuts get monkeys !

Pagina: 1