• Teije
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 27-05 12:55
Mijn probleem TL;DR: Mijn Steelseries Arctis 9 toont niet twee kanalen in mijn Audio settings, zelfs niet na het installeren van de Steelseries software. Hoe zorg ik dat deze kanalen beschikbaar komen?

Uitgebreidere uitleg hier onder:
Ik heb recent een Steelseries Arctis 9 gekocht op aanraden van een vriend. Het is een prettige koptelefoon met mooi geluid en een prima microfoon. Mijn probleem is echter dat ik weet dat deze koptelefoon een feature heeft warmee je twee audio kanalen beschikbaar hebt:
  • Kanaal 1: Chat
  • Kanaal 2: Game
Vervolgens heb je een schuifje op een van de oorschelpen waarmee je de balans tussen deze kanalen zou moeten kunnen regelen. Dit werkt dus niet, want in mijn audio instellingen (op zowel Windows als Mac) heb ik maar 1 device staan.

Weet iemand hoe ik dit enkele kanaal kan splitsen?

• haelerien
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 21-05 14:57
Ik heb zelf de Arctis Nova Pro, maar ik veronderstel dat we met dezelfde software werken. Bij mij kan ik dat instellen in Steelseries GG (tabblad Sonar).
Ik kan dan bij geluidsapparaten effectief kiezen voor "Steelseries Sonar - Chat"

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online
Ik heb een Arctis 7 en bij mij komt deze 2x voor in mijn playback devices.
1x als Headset Earphone (Arctis 7 Chat)
1x als Headphones (Arctis 7 Game)

Bij mijn Soundsettings heb ik bij Output het zelfde staan.

Bij Input heb ik echter maar de Arctis 7 Chat staan.

Zelfs op mijn werklaptop werkt het gelijk (zal onderhuids wel een driver van het Internet geplukt hebben).

Ik wist overigens niet hoe handig dat mixen van de 2 bronnen was. Dank voor het daar op wijzen :)

Ik kan dus in Microsoft Teams hem op Chat zetten en voor Windows op Game. Dan kan ik met het wieltje mixen.