Toon posts:

Meta Pixel en AVG

Pagina: 1
Acties:

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 31-03 14:10
Disclaimer: ik weet niet heel veel van online marketing.

Mijn vraag is hoe het zit met de AVG in relatie tot de Meta Pixel?

Ik was altijd in de veronderstelling dat dit gewoon kon, mits je

1. Je cookieverklaring aanpast
2. Zorgt voor een cookieverklaring "met vinkjes"
3. De bezoeker de site gewoon kan gebruiken ook wanneer marketingcookies geweigerd worden.

Maar misschien zit ik er wel helemaal naast, ik heb namelijk een collega die beweert dat het niet zou mogen.

DIT IS MIJN WEBSITE

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:28
Default mag niet. Je moet eerst vragen of het mag, die bekende cookiewall, en vervolgens mag de cookie gezet worden.

De ap heeft alles al online staan.

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 31-03 14:10
Dank.

Als je de bezoeker een cookiewall voorschotelt, mag het vinkje dan by default wel aanstaan?

Overigens zegt de AP dat een cookiewall niet mag :?

https://autoriteitpersoon...cookiewall-gebruiken-7111

[edit] Ah dat gaat om een verplichte cookie wall. Dat mag dus niet.

[Voor 60% gewijzigd door havana op 17-11-2022 10:19]

DIT IS MIJN WEBSITE

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

havana schreef op donderdag 17 november 2022 @ 10:16:
Als je de bezoeker een cookiewall voorschotelt, mag het vinkje dan by default wel aanstaan?
Even los van de vraag of je een cookiewall mag en wilt: pas zetten na OK.

En weet dat het alsnog niet door iedereen geplaatst wordt, nog even en iedereen heeft een plugin die dergelijke meuk weggooit, of na elk bezoek verwijderd zodat je er alsnog niets aan hebt. Of Firefox gebruikt a la nieuws: Mozilla brengt Firefox Total Cookie Protection nu ook voor Android-ap...

Edit: en natuurlijk heb je met Meta een verwerkersovereenkomst afgesloten waar ze beloven nooit de gegevens te gebruiken voor andere doeleinden dan jullie zelf :P

[Voor 9% gewijzigd door F_J_K op 17-11-2022 11:36]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee