Toon posts:

Opgelicht maar pakket lijkt wel verstuurd te zijn

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Jacko01
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 27-03 16:24
Het moest er een van komen, ondanks dat ik voorzichtig probeer te zijn lijkt er nu toch op dat ik ben opgelicht.

Account op tweakers in inmiddels dicht gezet, En ik ga waarschijnlijk ook aangifte doen.

Maar het volgende vreemde is er aan de hand. Het lijkt er sterk op dat het pakket wel is verstuurd . Zie de T&T info hieronder. (Met name de status van 9/11 22:28 dat er een pakket is ontvangen.).

Nu weet ik dat PostNL alleen iets doet als de verzender het vraagt, en die kan ik niet meer bereiken.
Hoe zou ik hiermee verder kunnen.?

Status PostNL
12 november 3:30
Wegens drukte is je zending vertraagd. Deze zal zo snel mogelijk worden bezorgd
Bezorgtijd nog onbekend
11 november 4:15
Door grote drukte duurt het wat langer dan normaal. We doen er alles aan om je pakket zo snel mogelijk te bezorgen
9 november 22:28
Zending is ontvangen door PostNL
9 november 18:41
Pakket is nog niet door PostNL ontvangen of verwerkt

Alle reacties

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 18:33
Dit pakket is gewoon onderweg gegaan en misschien door PostNL kwijt geraakt

[Voor 44% gewijzigd door Sethro op 17-11-2022 09:59]

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18:31
goede manier voor oplichters om pakketcode wel te laten scannen*, en vervolgens geen pakket in te leveren.
*bijvoorbeeld bij een zelfservice

[Voor 14% gewijzigd door nachtnet op 17-11-2022 10:04]

• Jacko01
Net met PostNL gebeld, en zij zien het pakket wel in het sorteer centrum. Alleen om uit te zoeken hoe en wat moeten ze een onderzoek starten. En dat kan alleen de verzender doen.

En laat die nu niet reageren, en daarnaast is zijn account geblokkeerd.

Iemand nog tips ... om verder te komen,.

• Tremio
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 22-03 10:06
Doen alsof je zelf de verzender bent?

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Dat zal wel een T&T icm met je postcode zijn, of heb je de volledige adressering van het etiket? Enige optie ik bij oplichting zou kunnen bedenken (uit ervaring) is een correct postcode, maar compleet ander straat-adres, waardoor hij uiteindelijk door de berzorger weer retour afzender gaat.

Of je krijgt gewoon een pakket in de bus met een baksteen erin :P

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Jacko01 schreef op donderdag 17 november 2022 @ 11:06:
Net met PostNL gebeld, en zij zien het pakket wel in het sorteer centrum. Alleen om uit te zoeken hoe en wat moeten ze een onderzoek starten. En dat kan alleen de verzender doen.

En laat die nu niet reageren, en daarnaast is zijn account geblokkeerd.

Iemand nog tips ... om verder te komen,.
Zijn toch wat vlaggen als het account is geblokkeerd. Heb je geen andere contactgegevens?

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• VDV
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 28-03 13:19
Staan in de T&T gegevens ook afzendergegevens? Wellicht waard om eens te zoeken of je een telefoonnummer kan vinden die daar bij hoort, mocht dit het geval zijn.

• InFamous
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15:52

InFamous

excommunicado

nachtnet schreef op donderdag 17 november 2022 @ 10:03:
goede manier voor oplichters om pakketcode wel te laten scannen*, en vervolgens geen pakket in te leveren.
*bijvoorbeeld bij een zelfservice
Dan krijg je niet deze statussen, pas als het pakket is gescand is bij een PostNL punt krijg je de mededeling pakket ontvangen door PostNL. Als het via een bedrijf gaat dan pas als het pakket is aangekomen in het plaatselijke depot.

Formerly known as Ragdoll

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18:31
InFamous schreef op donderdag 17 november 2022 @ 13:20:
[...]

Dan krijg je niet deze statussen, pas als het pakket is gescand is bij een PostNL punt krijg je de mededeling pakket ontvangen door PostNL. Als het via een bedrijf gaat dan pas als het pakket is aangekomen in het plaatselijke depot.
ik kan gewoon bij postnl punt hier zelf een pakket inscannen. (dan zou ik het zelf op de rolcontainer moeten zetten, maar niemand die controleert of ik dat ook doe...)

• musiman
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-03 10:58
Even een vreemde vraag. Waarom denk je dat jij opgelicht bent?

Make music, not war

• davasch
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-03 23:13
Ik heb onlangs iets vergelijkbaars gehad.

Het pakket is na twee weken alsnog afgeleverd, op PostNL staat het pakket toch nog als onderweg (is inmiddels al twee maanden afgeleverd).

De verkoper op Tweakers was even op vakantie en reageerde later wel gewoon netjes bij mij, dat lijkt dus helaas bij jou niet het geval te zijn :'(

• InFamous
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15:52

InFamous

excommunicado

nachtnet schreef op donderdag 17 november 2022 @ 15:06:
[...]

ik kan gewoon bij postnl punt hier zelf een pakket inscannen. (dan zou ik het zelf op de rolcontainer moeten zetten, maar niemand die controleert of ik dat ook doe...)
Als het goed is staat er dan niet ontvangen door postnl, alleen als aangemeld en word deze pas ingaan gescand op het depot.

Formerly known as Ragdoll

• Jacko01
musiman schreef op donderdag 17 november 2022 @ 15:13:
Even een vreemde vraag. Waarom denk je dat jij opgelicht bent?
Goede vraag.

Communicatie met verkoper ging snel tot aan betaling (via Bunq). Daarna werd het allemaal wat trager ,en duurde het 6 dagen voordat het pakket was verstuurd. Wel de T&T code gehad, na weer 1 dag.
En op DM komt geen reactie.

Beetje onderbuik gevoel. Daarom, de vraag aan de modjes gesteld wat hun er van dachten. Daarop is meteen het account gesloten.

• Jacko01
davasch schreef op donderdag 17 november 2022 @ 15:21:
Ik heb onlangs iets vergelijkbaars gehad.

Het pakket is na twee weken alsnog afgeleverd, op PostNL staat het pakket toch nog als onderweg (is inmiddels al twee maanden afgeleverd).

De verkoper op Tweakers was even op vakantie en reageerde later wel gewoon netjes bij mij, dat lijkt dus helaas bij jou niet het geval te zijn :'(
Ik wacht gewoon even af, misschien dat het nog komt. Anders is het leergeld. (bedrag viel mee).

• Jacko01
Tremio schreef op donderdag 17 november 2022 @ 11:16:
Doen alsof je zelf de verzender bent?
Weet jij welke info ze nodig hebben/vragen om je als verzender voor te doen ?.

• Jacko01
SinergyX schreef op donderdag 17 november 2022 @ 11:17:
Dat zal wel een T&T icm met je postcode zijn, of heb je de volledige adressering van het etiket? Enige optie ik bij oplichting zou kunnen bedenken (uit ervaring) is een correct postcode, maar compleet ander straat-adres, waardoor hij uiteindelijk door de berzorger weer retour afzender gaat.

Of je krijgt gewoon een pakket in de bus met een baksteen erin :P
Dan wordt het een dure baksteen ;-).

• Larmoth
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 28-03 16:46
Hoe is dit afgelopen?

• Jacko01
Ik wacht nog steeds. Zie wel dat het adres wat bij de verzender staat de Primera is. Ik laat het rusten, Kan er niet veel mee. Helaas

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Maar je ziet wel updates na 12 november?

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 17:15

Agent47

I always close my contracts.

Heb je ook geen bankrekening nummer van de tegenpartij ?

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:09

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Is dit topic nog relevant of kan het dicht? Is er alsnog iets aangekomen?

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• AzertyNL
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23-03 21:42
last minute tip: Altijd aangifte doen, en daarbij het IBAN van de 'oplichtende' partij vermelden. Dan is de kans groter dat het in deze database van de politie komt. https://www.politie.nl/aa...roleer-handelspartij.html
Als een oplichter regelmatig nieuwe bankrekeningen moet aanmaken maak je het ''ze" moeilijker...
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee