• MetalSonic
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 20:56
Maar even een topic aangemaakt. Blijkbaar is er geen reeks om dit in te delen en het hoort ook niet bij Applecare dus hier.

-----------
Situatie
Wat een giller, mijn "back up iphone, een SE 2016" ging wel aan maar de batterij was snel weer leeg. (Wel beeld, geluid etc alles werkt). Ik heb hem afgegeven bij de Amac store voor een nieuwe batterij. Voor 60 euro wil ik best een betrouwbare backup Iphone hebben.

de winkel
In de winkel zei de medewerker al "ja klein deukje bij simkaartje lade, willen ze waarschijnlijk maken kost 25 euro extra" nou ok dat zal dan maar. Dan wordt het richting de 90 euro.

Heb je 350 euro over voor vervangend SE 2016 model?
Krijg ik net na een paar dagen een mail waarin word gevraagd of ik akkoord ga met een vervangend toestel ter waarde van 350 euro.. W T Fckkkkkkkkk......

En dan ga je toch eerder een beetje bijleggen en dan koop je een SE 2022 8)7 :?

Wie doet dat nou? hebben ze niks te doen dat ze van alles gaan verzinnen aan werk. Ik heb onderstaande maar teruggemaild
Beste medewerker,

Ik schrik best wel van de diagnose. Ik heb mijn telefoon alleen opgestuurd voor een nieuwe batterij. Ik dacht dat mijn telefoon het niet deed omdat de batterij "op" was.
Ik heb geen behoefte aan een vervangend toestel van deze telefoon. Dat wordt allemaal veels te duur voor deze "back up telefoon"

Ik had in de winkel ook aangegeven dat ik een nieuwe batterij erin wilde niks meer niks minder. Dit zodat ik een bruikbare back up telefoon heb.

Ik ga dus niet akkoord.

Groeten
MetalSonic
Ik heb nu nog een goede SE 2020 die ga ik binnenkort wel vervangen voor een Iphone 13 mini. Die SE 2016 is dan blijkbaar overleden ofzo.. Heel raar dit.

Mijn vraag
Wat is een betrouwbare winkel (keten) om je batterij te laten vervangen? En hebben jullie wel eens dit soort praktijken meegemaakt? (mag ook in een privé bericht als je hier geen "reclame"wil maken)

Ik zie nu al op tegen mijn bezoek aan de winkel om hem op te halen, moet nog kijken of ik een klacht indient , riekt ergens op basis van de informatie die ze mij nu hebben gegeven ook een beetje naar oplichterij.

• peter-rm
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 21:18
Accu vervangen bij een SE2016 is geen rocket science. (zelf een keer gedaan) dat kan elke ervaren telefoonshop. kies wel voor een A-kwaliteit accu.

Verschilende ketens bieden dit aan voor bedragen van €40-60, oa Phoneworld

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

SE 2016 is niet meer te vervangen, je zult dan een ander toestel krijgen. haal je sim tray er uit en ga naar andere winkel. bij Ali op de hoek kost het je hooguit E25,- Media markt en Coolbleu vervangen ook en bij Card Service in Zwolle of Utrecht kost het E55,-(off apple)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XOR
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 19-02 02:26

XOR

Zonder te lezen dat het hier over de Amac gaat was dat gelijk al wel duidelijk. Ze gebruiken hun status als Apple reseller om zich als een fatsoenlijke partij voor te doen. Ze lokken je naar binnen met een reguliere reparatie en dan verschijnen er opeens allerlei ongerelateerde randzaken waardoor de rekening veel hoger wordt.

Het vervolg is waarschijnlijk dat je telefoon tegen 'onderzoekskosten' in gijzeling wordt genomen, onder dreiging dat jouw aanspraak op de telefoon vervalt als je niet rap genoeg betaalt. Ze gebruiken de onderdelen dan waarschijnlijk weer voor andere reparaties. Het vervangen van je accu kan je hoe dan ook vergeten.

Ik snap oprecht niet waarom Apple zijn naar wenst te verbinden aan een dergelijke partij. Wettelijk gezien mag je het waarschijnlijk geen oplichting noemen, maar de ervaring verschilt niet in relevante mate.

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 08-05 15:49
XOR schreef op donderdag 17 november 2022 @ 12:06:
Ik snap oprecht niet waarom Apple zijn naar wenst te verbinden aan een dergelijke partij.
Maar als dit Apple zelf was, hoe gaan hun om met dit soort dingen (je wil een accu vervangen en niks meer)

Zonder Applecare dan (kosten voor nieuwe accu terzijde)

• Sinus_rhythm
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 08-05 15:21
Mizgala28 schreef op donderdag 17 november 2022 @ 12:09:
[...]

Maar als dit Apple zelf was, hoe gaan hun om met dit soort dingen (je wil een accu vervangen en niks meer)

Zonder Applecare dan (kosten voor nieuwe accu terzijde)
Zie: https://support.apple.com...epair/battery-replacement

Amac zou ik zelf ook vermeiden die werken volgens mij met een repaircentre waar je veel slechte berichten over leest. Coolblue en Apple zelf kunnen wel direct voor je de batterij vervangen.

[ Voor 20% gewijzigd door Sinus_rhythm op 17-11-2022 12:15 ]

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 08-05 15:49
Dat wist ik, maar ik vroeg mij meer af of ze ook niet ineens met conclusies komen als "dit moeten wij ook vervangen, punt uit".
Als uw iPhone schade heeft waardoor het vervangen van de batterij lastiger is, zoals een gebarsten scherm, moet dat probleem eerst worden opgelost voordat de batterij kan worden vervangen
Maar als ik dit zo lees zouden ze dat alleen doen als het echt niet anders kan, maar dat is logisch.

• MetalSonic
Hackus schreef op donderdag 17 november 2022 @ 11:29:
SE 2016 is niet meer te vervangen, je zult dan een ander toestel krijgen. haal je sim tray er uit en ga naar andere winkel. bij Ali op de hoek kost het je hooguit E25,- Media markt en Coolbleu vervangen ook en bij Card Service in Zwolle of Utrecht kost het E55,-(off apple)
Wat bedoel je dat het niet meer te vervangen is? Volgens de website van apple wordt batterij vervangen ook nog voor de SE 2016 ondersteund. Ik begrijp dit niet zo goed, toestel functioneert gewoon nog (los van de gare batterij).

Heeft verder altijd in een flipover case gezeten, viel mij nog op toen ik hem onder het stof vandaan haalde dat hij nauwelijks tot geen krasjes heeft :9~

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

MetalSonic schreef op donderdag 17 november 2022 @ 12:36:
[...]

Wat bedoel je dat het niet meer te vervangen is? Volgens de website van apple wordt batterij vervangen ook nog voor de SE 2016 ondersteund. Ik begrijp dit niet zo goed, toestel functioneert gewoon nog (los van de gare batterij).

Heeft verder altijd in een flipover case gezeten, viel mij nog op toen ik hem onder het stof vandaan haalde dat hij nauwelijks tot geen krasjes heeft :9~
Het vervangende voorstel

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• MetalSonic
Laat ik het anders verwoorden. Hoezo kan er geen nieuwe batterij in mijn bestaande SE 2016? Ik heb voor andere iphones al een keer een batterij laten vervangen en dat had geen gedoe (dat was Amac)

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

MetalSonic schreef op donderdag 17 november 2022 @ 12:41:
[...]

Laat ik het anders verwoorden. Hoezo kan er geen nieuwe batterij in mijn bestaande SE 2016? Ik heb voor andere iphones al een keer een batterij laten vervangen en dat had geen gedoe (dat was Amac)
Waar haal je dit uit mijn reacties ?

• MetalSonic
Hackus schreef op donderdag 17 november 2022 @ 12:42:
[...]

Waar haal je dit uit mijn reacties ?
Hackus schreef op donderdag 17 november 2022 @ 11:29:
Zeg je hier toch :?

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Hier krijg je geen SE2016 meer, dat schrijf ik als je de rest ook leest. die is niet meer in omloop. Ik geef duidelijk aan waar je de batterij kunt laten vervangen, en dat je de simtray evt kunt verwijderen.

[ Voor 3% gewijzigd door Hackus op 17-11-2022 12:46 ]

• MetalSonic
Hackus schreef op donderdag 17 november 2022 @ 12:45:
[...]

Hier krijg je geen SE2016 meer, dat schrijf ik. die is niet meer in omloop. Ik geef duidelijk aan waar je de batterij kunt laten vervangen, en dat je de simtray evt kunt verwijderen.
Ik wil helemaal geen vervangende SE 2016 á 350 euro . Ik wil een nieuwe batterij in mijn huidige SE 2016. Is dat zo raar? Op de website staat dat je voor 55 euro je batterij kan laten vervangen. Ik ging naar de Amac store met dát in gedachten.

Ik ga geen 350 euro betalen voor een vervangende SE 2016, kan ik net zo goed 150 euro bijleggen en een SE 2022 kopen.

Maar volgens mij gaan we nog steeds langs elkaar :D
Media markt en Coolbleu vervangen ook en bij Card Service in Zwolle of Utrecht kost het E55,-(off apple)
Ik zal eens bij de MediaMarkt kijken of ze mijn batterij willen vervangen :)

[ Voor 22% gewijzigd door MetalSonic op 17-11-2022 12:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13:53
SE 2016 batterij kost op ali 10 euro. Zelf doen is reuze simpel, pas nog gedaan:

Toestemming nodig voor bekijken van YouTube

Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.

Bekijk op YouTube
How To: Replace the Battery in your iPhone SE

Edit: ok 15, https://nl.aliexpress.com/item/1005004957561923.html

Maar deze zijn erg goed ivg met de goedkopere. Deze heb ik zelf ook gebruikt. Alle gereedschap zit erbij.

[ Voor 35% gewijzigd door pennywiser op 17-11-2022 12:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

MetalSonic schreef op donderdag 17 november 2022 @ 12:47:
[...]

Ik wil helemaal geen vervangende SE 2016 á 350 euro . Ik wil een nieuwe batterij in mijn huidige SE 2016. Is dat zo raar? Op de website staat dat je voor 55 euro je batterij kan laten vervangen. Ik ging naar de Amac store met dát in gedachten.

Ik ga geen 350 euro betalen voor een vervangende SE 2016, kan ik net zo goed 150 euro bijleggen en een SE 2022 kopen.

Maar volgens mij gaan we nog steeds langs elkaar :D
Ik zou ook geen 55-90,- betalen, maar het zelf doen of bij Ali op de hoek.
Je kunt hier in NL voor ~15,- een batterij kopen en heb je de volgende dag binnen, op YT staan tools hoe het te doen. Oppassen met openen want er zit een Touch-ID flexcable vlak onder het scherm

[ Voor 4% gewijzigd door Hackus op 17-11-2022 12:53 ]

• bazzemans
  • Registratie: September 2002
  • Nu online
@MetalSonic Volgende vraag puur uit interesse, want ik begrijp dat je überhaupt niet bereidt bent om 350 euro neer te leggen voor een backup toestel.

Wat voor toestel heeft de winkel je als vervangend toestel aangeboden? Hebben ze expliciet gezegd dat ze een SE2016 als vervangend toestel zullen sturen of is er geen model genoemd?

• MetalSonic
bazzemans schreef op donderdag 17 november 2022 @ 12:58:
@MetalSonic Volgende vraag puur uit interesse, want ik begrijp dat je überhaupt niet bereidt bent om 350 euro neer te leggen voor een backup toestel.

Wat voor toestel heeft de winkel je als vervangend toestel aangeboden? Hebben ze expliciet gezegd dat ze een SE2016 als vervangend toestel zullen sturen of is er geen model genoemd?
Diagnose
Wij hebben de klacht geconstateerd. Gezien de overige schades waaronder een deuk in de
behuizing dient de iPhone vervangen te worden. Gezien de iPhone buiten de garantie valt
hebben wij hiervoor een prijsopgave opgesteld. Zodra je akkoord hebt gegeven op deze
prijsopgave zullen wij de vervangende iPhone bestellen. Deze vervangende iPhone wordt
geleverd met 90 dagen garantie

16GB, Space Gray, HB, iPhone SE, CI/AR, EMEA € 276,61
LABOUR-CON7 Arbeidsloon serviceaanvraag € 22,00
Totaal ex. BTW € 298,61
BTW (21%) € 62,71
Totaal incl. BTW
Totaal BTW
€ 361,32

De kosten van deze prijsopgave bedragen maximaal € 79,95 inclusief BTW wanneer je besluit de reparatie niet uit te
voeren. Om de doorlooptijd van de reparatie te bevorderen, verzoeken wij je binnen 7 dagen schriftelijk op deze
prijsopgave te reageren.
€ 62,71
Reeds betaald € 39,95
Nog te voldoen € 321,37

Ik heb het even gekopierd en geplakt, lay-out is uiteraard verpest. Dik gedrukt is vooral belangrijk.

• pennywiser
Hackus schreef op donderdag 17 november 2022 @ 12:53:
[...]

Ik zou ook geen 55-90,- betalen, maar het zelf doen of bij Ali op de hoek.
Je kunt hier in NL voor ~15,- een batterij kopen en heb je de volgende dag binnen, op YT staan tools hoe het te doen. Oppassen met openen want er zit een Touch-ID flexcable vlak onder het scherm
Idd ja beste even naar zo'n phone repair shop. Wel vooraf duidelijk om de prijs vragen.

• bazzemans
  • Registratie: September 2002
  • Nu online
@MetalSonic Dat is inderdaad een bizar aanbod. Ben bang dat @XOR hier stelt bewaarheid wordt. Ook als je besluit het vervangende toestel te weigeren, mag je 80 euro aftikken en daarna nog kosten maken voor de reparatie elders. Wel vreemd dat ze dat in hun mail aanduiden als "wanneer je besluit de reparatie niet uit te voeren.".

• MetalSonic
bazzemans schreef op donderdag 17 november 2022 @ 13:05:
@MetalSonic Dat is inderdaad een bizar aanbod. Ben bang dat @XOR hier stelt bewaarheid wordt. Ook als je besluit het vervangende toestel te weigeren, mag je 80 euro aftikken en daarna nog kosten maken voor de reparatie elders. Wel vreemd dat ze dat in hun mail aanduiden als "wanneer je besluit de reparatie niet uit te voeren.".
Heb eerder een andere iphone laten voorzien van een nieuwe batterij. Volgens mij AMAC Utrecht en daar had ik deze ervaring niet. Sinds dit ga ik in elk geval niet meer langs AMAC ik beleef dit emotioneel als iets wat toch wel schuurt met oplichterij. Zwart op wit zou het wel niet zo zijn anders waren ze allang opgedoekt.

• pennywiser
Maar ok, heb je gezegd, ik wil alleen een nieuwe batterij? En met een deukje kan dat vervolgens niet, en kost de diagnose daarvan 2 batterij reparaties? Is dat hoe ik het moet zien? Want dat is wel echt schandalig dan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MetalSonic
pennywiser schreef op donderdag 17 november 2022 @ 12:48:
SE 2016 batterij kost op ali 10 euro. Zelf doen is reuze simpel, pas nog gedaan:

[YouTube: How To: Replace the Battery in your iPhone SE]

Edit: ok 15, https://nl.aliexpress.com/item/1005004957561923.html

Maar deze zijn erg goed ivg met de goedkopere. Deze heb ik zelf ook gebruikt. Alle gereedschap zit erbij.
Heb deze operatie geprobeerd voor de iPhone 4S..... had zo'n reparatie setje gekocht, nieuwe kwaliteits batterij maar hij reageerde helaas niet op de nieuwe batterij. Ik zal in het los koppelen van de oude batterij wel ergens niet voorzichtig genoeg zijn geweest ofzo. Het was in elk geval een hoop gekloot :/

• MetalSonic
pennywiser schreef op donderdag 17 november 2022 @ 13:08:
Maar ok, heb je gezegd, ik wil alleen een nieuwe batterij? En met een deukje kan dat vervolgens niet, en kost de diagnose daarvan 2 batterij reparaties? Is dat hoe ik het moet zien? Want dat is wel echt schandalig dan.
Ja heb ik in de winkel duidelijk gezegd, en ik heb het ook nog eens gemaild. Als ik mijn telefoon ophaal heb ik dus in elk geval 40 euro voor niks betaald aan servicekosten plus dat ik er tijd en energie in heb moeten steken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

MetalSonic schreef op donderdag 17 november 2022 @ 13:09:
[...]

Heb deze operatie geprobeerd voor de iPhone 4S..... had zo'n reparatie setje gekocht, nieuwe kwaliteits batterij maar hij reageerde helaas niet op de nieuwe batterij. Ik zal in het los koppelen van de oude batterij wel ergens niet voorzichtig genoeg zijn geweest ofzo. Het was in elk geval een hoop gekloot :/
4 en 4S was helemaal simpel ;)

Maar goed, er zijn meer opties dan +55,-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

MetalSonic schreef op donderdag 17 november 2022 @ 13:10:
[...]

Ja heb ik in de winkel duidelijk gezegd, en ik heb het ook nog eens gemaild. Als ik mijn telefoon ophaal heb ik dus in elk geval 40 euro voor niks betaald aan servicekosten plus dat ik er tijd en energie in heb moeten steken.
je hebt daar niet om gevraagd, maar om vervangen voor E55,- en daar is niet aan voldaan. Je hoeft nu niets te betalen.

• pennywiser
MetalSonic schreef op donderdag 17 november 2022 @ 13:10:
[...]
Als ik mijn telefoon ophaal heb ik dus in elk geval 40 euro voor niks betaald aan servicekosten plus dat ik er tijd en energie in heb moeten steken.
Nou, 80 wordt het totaal ben ik bang :o of niet?

• MetalSonic
Hackus schreef op donderdag 17 november 2022 @ 13:10:
[...]

4 en 4S was helemaal simpel ;)

Maar goed, er zijn meer opties dan +55,-
Ik kan een beetje lomp zijn ondanks dat ik er rustig voor ging zitten. Er zal ergens een verbindingje kapot zijn gegaan ofzo.

• MetalSonic
Hackus schreef op donderdag 17 november 2022 @ 13:12:
[...]

je hebt daar niet om gevraagd, maar om vervangen voor E55,- en daar is niet aan voldaan. Je hoeft nu niets te betalen.
Ik heb al betaald. Toen ik mijn telefoon af gaf mocht ik meteen 40 euro aftikken. Dat zou dan later verrekend worden met de 55 euro batteriij vervangen kosten.

Vorige keer dat ik een batterij had vervangen koste het mij dus uiteindelijk na verrekening 55 euro. Ik rekende eigenlijk er op dat het deze keer weer net zoals toen zou gaan, helaas dat mocht niet zo zijn..

Nu zullen ze wel zeggen "ja die 40 euro die krijg je niet terug want transport en ze hebben daar diagnose gedaan en blbalbala"....

• MetalSonic
pennywiser schreef op donderdag 17 november 2022 @ 13:12:
[...]

Nou, 80 wordt het totaal ben ik bang :o of niet?
ja inclusief straks laten doen bij de MM is het dan 80 euro geweest (en dan moet ik nog zien of de back up telefoon daarmee goed werkt, als het dan nog niet werkt dan is dit project klaar). Ach ik heb weer wat geleerd zullen we maar zeggen }:O

edit media markt heeft de SE 2016 niet in het overzicht
https://www.gsmerz4u.nl/b...one-scherm-reparatie.html

[ Voor 13% gewijzigd door MetalSonic op 17-11-2022 13:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XOR

XOR

Hackus schreef op donderdag 17 november 2022 @ 13:12:
Dat lijkt de logische conclusie, maar dat is niet hoe Amac werkt. Je betaalt een bedrag aan en daarvoor stelt met een offerte op ter reparatie. De gemelde prijs blijkt een suggestie te zijn. Zit er in je gebruikte iPhone een deukje, barst of andere (niet relevante) schade, dan kan de offerte dus zomaar opeens honderden euro's hoger uitvallen. Ga je dan niet akkoord met de prijsopgave, dan betaal je "onderzoekskosten" die bijkans even groot zijn als de hele beloofde reparatie.

Het voelt toch wel alsof het een fuik is die bedoeld is om een apparaat maar in handen te krijgen, om mensen dan later met hogere kosten te confronteren. Het deukje waar het hier om gaat was bij inname al geconstateerd, maar er wordt met geen woord gerept over dat dit als fataal probleem gezien zou worden voor reparatie, en objectief zijn daar natuurlijk ook een hoop vraagtekens bij te zetten. Voor dat een winkel een reparatie weigert bij een gebarsten scherm, omdat ze dit mogelijk dan in tweeën trekken bij het openen van de telefoon, valt nog wel wat te zeggen. Bij Amac wordt de definitie van schade wel erg ver opgerekt, en dat is nog voordat je het hebt over of die schade een beperking voor een reparatie mag heten. Een goed gebruikte telefoon met een versleten accu zal nu eenmaal gebruikssporen bevatten.

Van hun website:
Elk apparaat en elk onderdeel heeft zijn eigen kosten. Bekijk hier hoeveel jouw reparatie zou kosten. Deze prijzen zijn slechts een indicatie. De definitieve prijs krijg je als offerte bij de reparatie.

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

MetalSonic schreef op donderdag 17 november 2022 @ 13:25:
[...]

Ik heb al betaald. Toen ik mijn telefoon af gaf mocht ik meteen 40 euro aftikken. Dat zou dan later verrekend worden met de 55 euro batteriij vervangen kosten.

Vorige keer dat ik een batterij had vervangen koste het mij dus uiteindelijk na verrekening 55 euro. Ik rekende eigenlijk er op dat het deze keer weer net zoals toen zou gaan, helaas dat mocht niet zo zijn..

Nu zullen ze wel zeggen "ja die 40 euro die krijg je niet terug want transport en ze hebben daar diagnose gedaan en blbalbala"....
Hebben ze je aangegeven wat de kosten zijn ?
als je op de site hebt gelezen dat het 55,- kost - je zegt dat je daar vanuit ging- dan moet men voor dit bedrag de batterij vervangen.
"de winkel
In de winkel zei de medewerker al "ja klein deukje bij simkaartje lade, willen ze waarschijnlijk maken kost 25 euro extra" nou ok dat zal dan maar. Dan wordt het richting de 90 euro. "

Je hebt niet gevraagd om nieuwe simtray toch ?
De medewerker moet je duidelijk maken dat het duurder gaat kosten om de batterij te vervangen en je vooraf de optie geven of je akkoord bent of niet !

• XOR

XOR

Hackus schreef op donderdag 17 november 2022 @ 14:23:
Hebben ze je aangegeven wat de kosten zijn ?
als je op de site hebt gelezen dat het 55,- kost - je zegt dat je daar vanuit ging- dan moet men voor dit bedrag de batterij vervangen.
"de winkel
In de winkel zei de medewerker al "ja klein deukje bij simkaartje lade, willen ze waarschijnlijk maken kost 25 euro extra" nou ok dat zal dan maar. Dan wordt het richting de 90 euro. "

Je hebt niet gevraagd om nieuwe simtray toch ?
De medewerker moet je duidelijk maken dat het duurder gaat kosten om de batterij te vervangen en je vooraf de optie geven of je akkoord bent of niet !
Bij het inleveren van je telefoon bij Amac moet je een formulier ondertekenen. In dat formulier wordt weer verwezen naar de voorwaarden, en daarin wordt het hierboven omschreven traject met het aanbieden van een offerte dan weer afgedekt.

Ik zeg niet voor niets dat het als een fuik aandoet. Dat je een schriftelijke bevestiging bij het inleveren van je hardware meekrijgt is doodnormaal, maar er lijken niet veel partijen te zijn waarbij je zelf moet tekenen bij het inleveren van je hardware. Dat is echt geen toeval, daar heeft iemand goed over nagedacht.

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

XOR schreef op donderdag 17 november 2022 @ 14:59:
[...]

Bij het inleveren van je telefoon bij Amac moet je een formulier ondertekenen. In dat formulier wordt weer verwezen naar de voorwaarden, en daarin wordt het hierboven omschreven traject met het aanbieden van een offerte dan weer afgedekt.

Ik zeg niet voor niets dat het als een fuik aandoet. Dat je een schriftelijke bevestiging bij het inleveren van je hardware meekrijgt is doodnormaal, maar er lijken niet veel partijen te zijn waarbij je zelf moet tekenen bij het inleveren van je hardware. Dat is echt geen toeval, daar heeft iemand goed over nagedacht.
Ik weet hoe men daar werkt, daarom vraag ik het aan @MetalSonic ;)

• MetalSonic
MetalSonic schreef op donderdag 17 november 2022 @ 13:28:
[...]

ja inclusief straks laten doen bij de MM is het dan 80 euro geweest (en dan moet ik nog zien of de back up telefoon daarmee goed werkt, als het dan nog niet werkt dan is dit project klaar). Ach ik heb weer wat geleerd zullen we maar zeggen }:O

edit media markt heeft de SE 2016 niet in het overzicht
https://www.gsmerz4u.nl/b...one-scherm-reparatie.html
Media Markt valt dus af

Iemand ervaring met "https://thephonemanager.nl/" The phone manager?

Ik ben nu dus aan het kijken wat ik ga doen als ik mijn telefoon terug heb. Geen zin om zelf te kloten, wil best een paar tientjes betalen als ik daarmee een nieuwe batterij in mijn SE 2016 heb straks.

Edit: of ik ga even naar Utrecht voor de tip die @Hackus gaf

https://www.cardservices.nl/

staatop de website dat het een erkende provider is en Utrecht is hier niet ver vandaan :)

Yup dat wordt 'm

volgens de prijslijst doen ze ook SE 2016, ze noemen het "gewoon iphone SE "
zie:
https://www.cardservices....reparatie/#iphonetarieven

[ Voor 19% gewijzigd door MetalSonic op 17-11-2022 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalSonic
Zojuist weer bericht gekregen van AMAC. Een van de dingen die er in staan is dit:
(..) Het volgende bedrag is het bedrag dat jij ons verschuldigd bent, of dat wij jou verschuldigd zijn: 39.95 inc. btw. Indien hier ‘€0’ staat, zijn er geen kosten aan het serviceverzoek verbonden.(..)
Ik heb ook al een reactie gestuurd. Iemand nog tips, kan ik nog ergens op staan of moet ik mijn verlies van 40 euro maar accepteren?

Ik heb onderstaamde gemaild
Beste medewerker,

Ik ben echt geschrokken van deze dienstverlening.

Ik ben op mijn vrije dag naar de AMAC store in Ede gegaan met een simpel verzoek "een nieuwe batterij voor een verder werkende iphone SE 2016" jullie doen niet wat ik heb gevraagd, proberen mij een dure vervangende telefoon te verkopen en dan geloof ik ook dat ik mijn 40 euro nog niet eens terug krijg?

Leg mij uit wat hier aan de hand is want dit vind ik alles behalve correct.

Groeten
~MetalSonic

NB: eerder via een AMAC Utrecht een iphone afgegeven , volgens mij toen der tijd een 4S maar weet 't niet meer zeker die had wat krasjes en daarvan was gewoon conform afspraak voor 55 euro de batterij vervangen. Ik ging er van uit dat er nu ook weer zoiets zou gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalSonic
Reactie gekregen. Een geanonimiseerde print screen hieronder. Binnenkort telefoon ophalen en dan nog proberen in Utrecht. Als die ook niks kunnen kan ik mn telefoon weg doen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/T2GS0aJdeEKoHxwlKuoHEhp7cI0=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/0k2Cj3VkGmHfGb3CFVVoXFpA.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalSonic
Dit wort wellicht mijn laatste reactie in dit topic. Omdat ik dit hoofdstuk nu gelukkig kan afsluiten voor mijzelf.

Ik ben net langs de AMAC store geweest, vriendelijk te woord gestaan. Een senior medewerker die er later bij kwam toen ik mijn onbegrip kenbaar maakte liet mij zien wat er werd bedoeld met verbogen behuizing. Lichte druk op het scherm zorgt er al voor dat hij wat naar beneden buigt.

Inhoudelijk werd er uitgelegd dat AMAC service het beleid van Apple zou volgen dus ja dat is al helemaal ingedekt. Ik heb mijn frustratie even kunnen neerleggen waar het moet en ik sluit het af.

Binnenkort bestel ik de iPhone 13 mini. Mijn SE 2020 wordt mijn backup. De batterij daarvan moet na een tijdje ook vervangen worden maar dat doe ik dan wel via een afspraak op locatie. Zal Cardservice Utrecht zijn.

Misschien een beetje karma maar ondanks de drukke winkelstraat op deze zaterdag was het zeer rustig in de store. Ik had nog een kort gesprek erover met een medewerker. Ze kunnen geen concurrerende prijzen aanbieden en er was al een medewerker naar huis gestuurd. Ik denk niet dat die store het nog lang volhoudt. En dan helpen negatieve berichten over de service aan de achterkant ook niet. Ik heb ook gehoord dat meerdere klanten ontevreden waren over de service afhandeling.

[ Voor 24% gewijzigd door MetalSonic op 26-11-2022 14:37 ]

Pagina: 1