Budget advies 5.1 set home cinema vintage of modern?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• joostnl
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:42
Audio noob hier die betere hardware zoekt

Ik zoek een?
Boxen set 5.1 bestaande uit slanke zullen, kleine subwoofer op mijn reeds aangeschafte denon avr-x2500 aan te sluiten

Wat is je budget?
500 euro

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Home cinema 5.1 met mijn Lg oled met Shield icm Denon avr-x2500

Op dit moment pioneer mcs 737 set waarbij Denon nog stof ligt te happen
Ik heb zelf center een KEF hts5001 liggen vanwege beperkte inbouw ruimte

Wat heb je zelf al gevonden?
Optie 1 Piega s4 +s4c + sub 4, zijn zulke oude boxen het waard aan te schaffen tweedehands?

Optie 2 Teufel speaker set met kleinere sub

Optie 3 4x Kef hts5001 zuil aanschaffen icm huidige Center of harman kardon zuilen SAT-TS11BQ

Of oude reeds in bezit pioneer zuilen

Voor optie 2/3/4 een actieve kleine sub kopen
hkts210sub/230 of jamo sub 210

Welke vragen heb je hier nog over?
Gaan voor oude kwaliteit of modern?

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 25-07 23:37
Speakers verouderen qua techniek eigenlijk niet echt. Het kan wel zo zijn dat de rubbers op den duur gaan uitdrogen. Gezien je budget zou ik sowieso voor de 2e hands markt gaan. Daar koop je nieuw niet veel voor.

Moet het overigens direct 5.1 zijn? Je kunt ook eerst 2 vloerstaande speakers kopen en dat gaandeweg uitbreiden. Voor € 500 koop je op marktplaats prima 2 vloerstaanders. Ik denk dat je dar meer lol aan hebt dan aan harman kardon speakers.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

• joostnl
Het doel is puur Dolby surround voor films vandaar de keuze 5.1 dus eigenlijk geen muziek

Budget is wel rekbaar maar ik hoef niet het meeste high end. Met de genoemde voorbeelden kwam ik via marktplaats wel uit. Zijn er betere adressen voor tweedehands?
Hulleman schreef op donderdag 17 november 2022 @ 09:43:
Speakers verouderen qua techniek eigenlijk niet echt. Het kan wel zo zijn dat de rubbers op den duur gaan uitdrogen. Gezien je budget zou ik sowieso voor de 2e hands markt gaan. Daar koop je nieuw niet veel voor.

Moet het overigens direct 5.1 zijn? Je kunt ook eerst 2 vloerstaande speakers kopen en dat gaandeweg uitbreiden. Voor € 500 koop je op marktplaats prima 2 vloerstaanders. Ik denk dat je dar meer lol aan hebt dan aan harman kardon speakers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 25-07 23:37
joostnl schreef op donderdag 17 november 2022 @ 09:48:
Het doel is puur Dolby surround voor films vandaar de keuze 5.1 dus eigenlijk geen muziek

Budget is wel rekbaar maar ik hoef niet het meeste high end. Met de genoemde voorbeelden kwam ik via marktplaats wel uit. Zijn er betere adressen voor tweedehands?
Marktplaats is prima voor 2e hands. Als je in 1x klaar wil zijn voor relatief weinig zou ik denk ik kijken naar de Teufel Ultima 40 surround. Nieuw € 699. Wellicht op marktplaats te vinden, wellicht nog een black friday deal voor een scherpere prijs.

Of de Ultima 20. Kleinere variant. Op marktplaats staat er 1 te koop. Momenteel onder de € 400 qua bieding.

[ Voor 15% gewijzigd door Hulleman op 17-11-2022 09:58 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

• joostnl
Bedankt voor de tip echter zoals eerder genoemd vanwege WAF alleen slanke speakers haha
Hulleman schreef op donderdag 17 november 2022 @ 09:57:
[...]

Marktplaats is prima voor 2e hands. Als je in 1x klaar wil zijn voor relatief weinig zou ik denk ik kijken naar de Teufel Ultima 40 surround. Nieuw € 699. Wellicht op marktplaats te vinden, wellicht nog een black friday deal voor een scherpere prijs.

Of de Ultima 20. Kleinere variant. Op marktplaats staat er 1 te koop. Momenteel onder de € 400 qua bieding.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 18:23

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

joostnl schreef op donderdag 17 november 2022 @ 09:59:
Bedankt voor de tip echter zoals eerder genoemd vanwege WAF alleen slanke speakers haha

[...]
Het is vaak wel dat binnen hetzelfde budget smallere speakers minder klinken dan bredere. Is een boekenplankformaat ook een optie?

Je hoeft overigens aan de achterkant helemaal geen zuilen te gebruiken hoor. Die speakers zijn vooral voor de effecten en daarmee ben je met kleine speakers ook al klaar. Voorkeur is wel om links, center en rechts van hetzelfde merk en liefst dezelfde serie te hebben. Dit vanwege de verschillen in klank en het uniforme geluidsbeeld. Alle effectspeakers (achter, zij, hoogte, sub) mogen gerust van andere merken zijn dan links/center/rechts.

Your Friendly Neighborhood Moderator

• joostnl
Ik ben wel gecharmeerd van 4x zuil hoef ik niet te boren en heb ik nu ook al met de pioneer mcs 737.
De vriendin vind bredere niet mooi.

Wellicht ga ik dan toch voor de kef hts5001
Alles is denk ik al gauw beter dan de pioneers en zo slecht klinken die niet
Jorgen schreef op donderdag 17 november 2022 @ 14:35:
[...]

Het is vaak wel dat binnen hetzelfde budget smallere speakers minder klinken dan bredere. Is een boekenplankformaat ook een optie?

Je hoeft overigens aan de achterkant helemaal geen zuilen te gebruiken hoor. Die speakers zijn vooral voor de effecten en daarmee ben je met kleine speakers ook al klaar. Voorkeur is wel om links, center en rechts van hetzelfde merk en liefst dezelfde serie te hebben. Dit vanwege de verschillen in klank en het uniforme geluidsbeeld. Alle effectspeakers (achter, zij, hoogte, sub) mogen gerust van andere merken zijn dan links/center/rechts.

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 18:23

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

joostnl schreef op donderdag 17 november 2022 @ 14:52:
Ik ben wel gecharmeerd van 4x zuil hoef ik niet te boren en heb ik nu ook al met de pioneer mcs 737.
De vriendin vind bredere niet mooi.

Wellicht ga ik dan toch voor de kef hts5001
Alles is denk ik al gauw beter dan de pioneers en zo slecht klinken die niet

[...]
Snap ik. Ziet er ook uniform uit. Boekenkastmodel is wel breder, maar ook stuk lager, vandaar de suggestie.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostnl
Bedankt voor alle adviezen het is een samengestelde tweedehands set geworden, afmetingen en bouwvorm waren belangrijk

Denon avr-x2500h
4x Teufel L430 fr
1x Teufel L430 C
jamo sub 210

Binnen budget, 375 euro

Binnenkort aansluiten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieT
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 20:50
Dali Zensor 5, ongeveer € 300 per set op marktplaats
https://www.marktplaats.n.../luidsprekers/#q:zensor+5

Dali Zensor 1 als achter/surround speakers, vanaf ongeveer €150 per set op marktplaats:
https://www.marktplaats.n.../luidsprekers/#q:zensor+1

Of €249 nieuw:
https://www.smitsarnhem.nl/zensor-1-zwart-paar

Dali Zensor Vokal als center, ongeveer €229 nieuw:
https://www.smitsarnhem.nl/zensor-vokal

Subwoofer kan je dan later kopen, tweedehands Rel Quak Mk II kost ongeveer €200

•••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••
Andere optie
•••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••

Of, Wharfedale DX-2 surround set, complete set met alles erin:
https://www.marktplaats.n...tem-surroundsysteem-zwart

Die set krijgt een goeie review, veel waar voor je geld:
https://www.whathifi.com/wharfedale/dx-2/review

[ Voor 64% gewijzigd door RobbieT op 04-12-2022 14:39 ]

Pagina: 1