Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vraag

• DNAxtreme
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 05-11 23:00
Hoi,

Ik heb een intergas 36/30 cw5 ketel uit 2021 hangen. Sinds kort ook een airco waarmee ik verwarm. Het CV systeem staat uit en de ketel wordt alleen voor tapwater gebruikt. Sinds de ketel uitstaat, duurt het tot 2 minuten voordat er enigszins warm water uit de douche komt. Sinds 2 dagen draait hij weer voor de vloerverwarming en nou merk ik dat het douche water weer heel heet wordt en snel op temperatuur. Zijn er, op de comfort stand nagelaten(teveel gas), snellere manieren om het snel heet water uit de douche te krijgen? Komt dit door dat de cv helemaal uitstaat? Zo ja, valt er iets af te stellen?

Groet Robin

Alle reacties

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Meestal heb je eigenlijk drie factoren:
  • de temperatuur v.h. ketelbinnenwerk (veelal een optie)
  • comfortstand waarbij warm water op temperatuur gehouden wordt
  • de lengte die afgelegd moet worden voor er warm water uit je kraan komt
Ik denk dat je het eventueel nog kunt zoeken in de eerste factor.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

• tcw82
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 03:12
Je zou kunnen denken aan een hotfil boiler(tje) dat je in de aanvoer van de douche plaatst, maar dan moet je wel bij de leidingen kunnen.

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-11 15:08
DNAxtreme schreef op donderdag 17 november 2022 @ 00:51:
...op de comfort stand nagelaten(teveel gas), ..
Je wil de confortstand niet, dus heb je dit nadeel.
Je zou iets kunnen knutselen om de comfortstand tijdelijk te simuleren, bijvoorbeeld een knopje in de badkamer die de CV thermostaat aansluiting kortsluit (waardoor deze aangaat en de ketel warm wordt); knopje indrukken als je je kleren uittrekt en daarna weer uit; dan heb je vlot warm water.

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

• (RSH)
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20-11 15:14
naftebakje schreef op donderdag 17 november 2022 @ 10:06:
[...]
Je wil de confortstand niet, dus heb je dit nadeel.
Je zou iets kunnen knutselen om de comfortstand tijdelijk te simuleren, bijvoorbeeld een knopje in de badkamer die de CV thermostaat aansluiting kortsluit (waardoor deze aangaat en de ketel warm wordt); knopje indrukken als je je kleren uittrekt en daarna weer uit; dan heb je vlot warm water.
Die knop heeft hij al......

De warmwaterkraan......

Ik zet de warmwaterkraan heel kort vol open en daarna bijna helemaal dicht. (druppelen) De ketel ziet dan initieel warmwater vraag en gaat dan verwarmen, ondanks dat daarna nauwelijks watervraag is. (tot max 70 graden). Dit is een soort anti pendel gedrag dat je hier mooi voor kan gebruiken. En het water is 20 seconden later al 45 graden (in mijn geval, vanaf 15 graden keteltemp)

3x Solaredge, 3x Homewizard Plug-in Batterij, 1x Marstek Venus

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-11 15:08
(RSH) schreef op donderdag 17 november 2022 @ 10:15:
[...]

Die knop heeft hij al......

De warmwaterkraan......

Ik zet de warmwaterkraan heel kort vol open en daarna bijna helemaal dicht. (druppelen) De ketel ziet dan initieel warmwater vraag en gaat dan verwarmen, ondanks dat daarna nauwelijks watervraag is. (tot max 70 graden). Dit is een soort anti pendel gedrag dat je hier mooi voor kan gebruiken. En het water is 20 seconden later al 45 graden (in mijn geval, vanaf 15 graden keteltemp)
Goed gezien :>

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Pagina: 1