Zakelijk internet met meerdere vaste IP adressen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PFY
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 18-08-2024
Hoi,

Ik ben op zoek naar een leverancier die via glasvezel zakelijk internet aanbiedt met meerdere vaste IP adressen. .

Via wat sites heb ik er uiteindelijk 1 gevonden, echter die mailed niet terug en levert tevens geen prijzen op de website (Dataweb)

Echter vroeg me af of er niet bekendere providers zijn die dit leveren en wat de ervaringen zijn.

De poging is om zelf te gaan webhosten thuis. Heb wat servers staan bij een colocatie in Amsterdam, echter de prijzen zijn met 125% !!!! gestegen.

Ik weet dat ik een VPS kan nemen, echter ik heb in 2020 wat nieuwe servers gekocht en die wil ik eigenlijk voorlopig nog gewoon gebruiken. Het is zonde als ik die nu 2e hands moet gaan verkopen.

...

Beste antwoord (via PFY op 17-11-2022 09:21)

• jurroen
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 17:51

jurroen

Security en privacy geek

Dataweb doet alleen dedicated, non-overbooked lijntjes. Kan ook prima, maar dan heb je het wel over een behoorlijk ander tarief dan over het KPN netwerk met een subnetje.

Twee partijen die kumnen leveren wat jij zoekt zijn A2B Internet en Helden van Nu.

Meestal is de stroom per kWh in een datacenter stukken goedkoper dan het nu thuis is, met een variabel contract.

Ongevraagde verzoeken per DM beantwoord ik niet, sorry

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:03

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Voordat je dit plan verder uitvoerd, reken even uit wat die servers je aan stroom gaan kosten... en tel dan alle andere kosten die er zijn bij elkaar op. Dan bestaat de kans dat die 125% gestegen prijs ineens helemaal zo gek nog niet is.

Alles kan stuk.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• jurroen
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 17:51

jurroen

Security en privacy geek

Dataweb doet alleen dedicated, non-overbooked lijntjes. Kan ook prima, maar dan heb je het wel over een behoorlijk ander tarief dan over het KPN netwerk met een subnetje.

Twee partijen die kumnen leveren wat jij zoekt zijn A2B Internet en Helden van Nu.

Meestal is de stroom per kWh in een datacenter stukken goedkoper dan het nu thuis is, met een variabel contract.

Ongevraagde verzoeken per DM beantwoord ik niet, sorry

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jimmy87
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17:52
Let er wel op dat niet iedere provider er even blij mee is als je zelf gaat hosten, sommige hebben het zelfs in hun voorwaarden staan dat het niet mag.