Slechte moderatie in tiktok artikelen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• smiba
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 13-05 09:12
Hoi Tweakers Team

Het valt me op dat in nieuwsberichten over TikTok er vaak met een extreme bias gemodereerd word.

In het algemeen lijkt het dat niet inhoudelijke reacties tegen tiktok al snel een +1 of zelfs +2 krijgen, terwijl inhoudelijke reacties die neutraal zijn of tiktok verdedigen met moeite op 0 of +1 blijven.

Nu zijn er een paar reacties van mij in het recente artikel over TikTok: nieuws: FBI: extreem bezorgd om banden die TikTok heeft met Chinese overheid

Deze reacties hebben verschillende "0"'s ontvangen, terwijl ze direct over het artikel gaan en de datacollectie van TikTok.

Voorbeelden van deze reacties zijn:

smiba in 'FBI: extreem bezorgd om banden die TikTok heeft met Chinese overheid'

Ondertussen heeft de volgende reactie een +3, terwijl hoewel deze inhoudelijk goede toevoegingen doet, is het naar mijn mening een +2 op zijn best. Het voegt veel toe, maar speculeert erg veel en gaat vooral weer om onderbuik gevoelens:

NiGeLaToR in 'FBI: extreem bezorgd om banden die TikTok heeft met Chinese overheid'

Moet hier niet eens wat strenger geacteerd worden?

EDIT: Het gaat mij trouwens vooral om de moderatie in het algemeen, ik lig nou niet bepaald wakker van mijn reacties maar ik zie deze polarisatie / bias wel vaker in artikelen zoals dit.

[ Voor 6% gewijzigd door smiba op 16-11-2022 21:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 1849202

Anoniem: 1849202 in 'FBI: extreem bezorgd om banden die TikTok heeft met Chinese overheid'

Hetzelfde zie ik terug bij mijn reactie hier, volgens mij zeg ik hierin weinig verkeerd en weerleg ik waarom men zulke video's voorgeschoteld krijgt in het westen. Maar het aantal 0'tjes en zelfs ongewenst gemarkeerd is bizar.

Volgens mij beoordeelt men het als: "Hij zegt niet dat China slecht is dus zijn reactie is verkeerd" in plaats van of een reactie iets toevoegt aan de discussie.