Wat is de beste upgrade keus?

Pagina: 1
Acties:

• Okasha
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ik heb voor het onderstaande systeem een nieuwe cPU nodig, alles draait prima, maar de CPU is toch echt een bottleneck aan het worden.

Ik zit te twijfelen tussen 2 opties
Nieuwe C800 (geen nieuw mobo nodig) deze zijn vaak te oc'en tot over de 1000mhz (zie overclockers.com)
Of een AK33 mobo en TB800 (oude dingen verkoop ik dan)

Het scheelt iets van 100 gulden tussen optie 1 en optie 2.

Denken jullie dat het kwa snelheid veel uitmaakt? Ik zie de C800 meer zitten, omdat het veel gezeur scheelt en het schijnt dat de AK33 niet helemaal het beste van het beste is.. Maar als de TB800 is zoveel sneller is...

Graag advies

Bedankt!

• Leon T
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Leon T

Ni!

Op woensdag 29 augustus 2001 12:42 schreef Bar-Le-Duc het volgende:

Ik zit te twijfelen tussen 2 opties
Nieuwe C800 (geen nieuw mobo nodig) deze zijn vaak te oc'en tot over de 1000mhz (zie overclockers.com)
Of een AK33 mobo en TB800 (oude dingen verkoop ik dan)

Het scheelt iets van 100 gulden tussen optie 1 en optie 2.

Denken jullie dat het kwa snelheid veel uitmaakt? Ik zie de C800 meer zitten, omdat het veel gezeur scheelt en het schijnt dat de AK33] niet helemaal het beste van het beste is.. Maar als de TB800 is zoveel sneller is...

Graag advies

Bedankt!
Persoonlijk denk ik dat je beter voor een pentium 3 850 oid kan gaan. Deze krijg je ook makkelijk over de gig en zijn toch wel merkbaar sneller dan een cellie.
edit:

Van pentium2 pentium3 gemaakt (typo waar eentje over uitflipte :(

Verwijderd

Koop een MSI moederbordje + een ThunderBird. De ThunderBirdjes zijn meestal goed over te klokken.

Celerons zijn slakken, behalve als je ze 50% kan overklokken, maar die zijn zeer zeldzaam (Cel2 533/566 groene chip).

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14:44

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Je kan ook altijd nog voor een Celly 1000 of zoiets gaan, ik zag in de lijsten dat er al een 1.1 GHz aan zat te komen. De huidige Celly's op 100MHz FSB lopen snel ondanks hun beperkte 128k Cache.

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

• Okasha
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Op woensdag 29 augustus 2001 12:44 schreef Tweakertje het volgende:

[..]

Persoonlijk denk ik dat je beter voor een pentium 2 850 oid kan gaan. Deze krijg je ook makkelijk over de gig en zijn toch wel merkbaar sneller dan een cellie.
Ja maar het prijsverschil is zo groot. Voor de prijs van de P3 kun je zo ongeveer een nieuwe moederbord en een athlon TB kopen...

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-08 22:02
Op woensdag 29 augustus 2001 12:44 schreef Tweakertje het volgende:

[..]

Persoonlijk denk ik dat je beter voor een pentium 2 850 oid kan gaan. Deze krijg je ook makkelijk over de gig en zijn toch wel merkbaar sneller dan een cellie.
wat is dat nu weer voor bull?

een P2 850 sneller dan een celly???

P2 gaat maar tot 333mhz ofzo !

alles hoger IS EEN CELLY !!

• Leon T
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Leon T

Ni!

Op woensdag 29 augustus 2001 12:56 schreef Cutebritney het volgende:

wat is dat nu weer voor bull?
Typo...

een P2 850 sneller dan een celly???
P2 gaat maar tot 333mhz ofzo !
450 to be exact

alles hoger IS EEN CELLY !!
Erm... de celeron was oorspronkelijk de low-budget versie
van de p2, niet de opvolger ofzow (als je dat bedoelt)

• demisoft
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10-11-2021
Gewoon een celeron 800 kopen en deze op 8x133 laten lopen. ik het makelijkst je hoelt nik om te bouwen en opnieuw te instaleren. de celerons zijn ook niet zo duur. ( 185,-)

Acer 1501 : P4 bak

Verwijderd

Op woensdag 29 augustus 2001 13:07 schreef demisoft het volgende:
Gewoon een celeron 800 kopen en deze op 8x133 laten lopen. ik het makelijkst je hoelt nik om te bouwen en opnieuw te instaleren. de celerons zijn ook niet zo duur. ( 185,-)
Durons zijn nog goedkoper.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:34
Op woensdag 29 augustus 2001 13:08 schreef algabra het volgende:

[..]

Durons zijn nog goedkoper.
Duh, dan moet er wel een nieuw bord bij.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1