KVM Switch voor thuiswerken

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royeboi
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 03-10 01:06
Ik kan binnenkort deels thuis gaan werken en wil hiervoor de setup vast goed inrichten.

Ik krijg een laptop aangeboden (Dell, zal een Lattitude worden met neem ik aan USB-C DP) die ik thuis wil gaan aansluiten.

Ik heb momenteel al twee PC's draaien thuis, met allebei individueel van elkaar 1 monitor. Ik gebruik op dit moment dus voor elke PC gewoon 1 scherm.

PC 1 <> DisplayPort <> 1440p@165Hz Monitor

PC 2 <> DisplayPort <> 4K@160Hz monitor

Wat ik wil is een KVM switch hebben waarmee ik eenvoudig een Dual-Monitor Setup kan instellen voor als ik mijn laptop aan de twee monitors wil hebben om te werken. Op kantoor werken we ook met Dual Monitor setup, en voor m'n werk is dit dan ook echt een aanrader i.v.m. overzicht en productiviteit. Als ik daarbij mijn muis en toetsenbord op zowel PC 2 als op de laptop kan gebruiken, zou dat fijn zijn (Muis en toetsenbord zijn allebei verbonden via 1 Unifying receiver, misschien dat daar in de toekomst nog 1 Bolt receiver bij komt i.v.m. mogelijk aanschaf MX Master 3S (stille klik + helaas een Bolt receiver nodig aangezien Logitech die alleen met Bolt levert).

Nu heb ik een tijdje geleden een KVM Switch gekocht maar deze ondersteund helaas geen Dual Monitor Setup dus daar heb ik niks aan. :'(

Na wat rondsnuffelen kom ik op deze opties uit:

uitvoering: Delock DisplayPort 1.4 KVM Switch 8K@30Hz met USB 3.0 en Audio

https://www.aten.com/nl/n...kvm-schakelaars/cs1942dp/

Volgens mij is de Aten een hele goede, maar het feit dat er online geen prijzen te zien zijn belooft niet veel goeds en gaat waarschijnlijk wel een prijskaartje van 300+ betekenen.

Ik hoef niet voor een dubbeltje op de eerste rang te zitten, maar rond de 150 euro max is wel het budget op het moment als het daarvoor te realiseren is.

Is er iemand die me iets (anders) kan aanraden?

Het liefst heb ik natuurlijk de volle Hz van beide monitoren, maar dat zal zwaar worden al dan niet onmogelijk voor de laptop. Wel heb ik het liefste de oorspronkelijke resoluties, op minimaal 60 (en liefst op 120-144hz) voor beide monitoren.

XBL: x0royx | PSN: XRoy_X | Raptr: x0royx

Alle reacties

• Eskimoo
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 02-10 11:41
Misschien iets met een docking systeem?
als alternatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royeboi
Eskimoo schreef op donderdag 17 november 2022 @ 09:13:
Misschien iets met een docking systeem?
als alternatief.
Heb je een tip voor me waar ik op moet letten of een voorbeeld dock?

Ik zat net weer te snuffelen op Ali, maar dual monitors lukt vaak alleen op 60hz. Ik hoef niet de volle 160hz te kunnen benutten, maar aangezien ik gewend ben aan die snelheid van verversing wil ik liever niet lager dan 120-144hz als dat lukt, mag best een meerprijs waard zijn als het stabiel draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toerq
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10:55
uitvoering: Aten 2-Port USB 3.0 4K Dual DisplayPort KVMP Switch gewoon hier in de pricewatch te vinden met prijzen. :)

[ Voor 13% gewijzigd door Toerq op 22-11-2022 00:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royeboi
Ja alleen die is bijna 400 euries...

Ik zit nu te kijken naar deze: https://www.amazon.nl/KVM...arp_d_product_top?ie=UTF8

Ik krijg de werklaptop in Januari, dus eventueel kan ik deze nu met 20% korting kopen en als het niet goed werkt, in januari nog retourneren omdat Amazon een vrij lange retourgarantie heeft tijdens de feestdagen.

''Minpunt'' zoals ik die lees in de reviews bij Amazon is dat deze wel werkt op 120hz, maar de source uiteraard dan wel HDMI 2.1 moet ondersteunen. Aangezien ik nog niet weet welk model laptop ik krijg, is dat wel koffiedik kijken. Twijfel of ik niet beter voor een DisplayPort KVM kan gaan, zodat ik Laptop > Usb-C/thunderbolt > KVM > DP > Monitor 1 / monitor 2 kan krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toerq
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10:55
Royeboi schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 20:35:
[...]

Ja alleen die is bijna 400 euries...

I
Ik reageerde omdat je zelf schreef "Volgens mij is de Aten een hele goede, maar het feit dat er online geen prijzen te zien zijn"
Pagina: 1