Micro usb-b met voldoende kracht

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
Waar kan ik een goede USB A 3.0 naar Micro USB B snoer vinden die voldoende kracht geeft voor mijn usb-hub?

ik kreeg net mijn tp-link UH720 usb-hub binnen, hier zit een hele stevige dikke micro usb kabel bij, maar je raadt het al. hij is tekort. Als ik op internet naar dit soort kabels kijk, ziet het er niet uit dat deze mijn hub fatsoenlijk kan voeden. deze snoeren zien er te slap/dun uit.

ik heb net even voor de test het snoertje van mijn 2,5inch externe hdd geprobeerd, de lichtjes sprongen aan, mijn hdd draaide, maar er kwam geen info op mijn scherm. dus het werkte niet.

nu wil ik voorkomen dat ik continue een slappe kabel ga bestellen. waar moet ik op letten als ik de juiste snoer wil zoeken? het aantal ampere/voltage wat zo'n snoer geeft, staat er meestal niet bij. Zo ja, hoeveel kracht/pinnen heeft de snoer nodig om de originele van tp-link te matchen? kan iemand mij de weg wijzen? ik heb minimaal 1,8 meter nodig in het zwart.

link van het product: https://www.tp-link.com/u...hub/uh720/#specifications

[ Voor 7% gewijzigd door Farabi op 16-11-2022 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:49

Rannasha

Does not compute.

De voeding van die hub komt niet via de USB poort, maar via de netvoeding van het apparaat. Het maakt dus niet heel veel uit welke USB kabel gebruikt om de hub met je PC te verbinden, zolang de netvoeding maar aangesloten is om het ding (en de verbonden apparaten) van voldoende prik te voorzien.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Rannasha schreef op woensdag 16 november 2022 @ 19:12:
De voeding van die hub komt niet via de USB poort, maar via de netvoeding van het apparaat. Het maakt dus niet heel veel uit welke USB kabel gebruikt om de hub met je PC te verbinden, zolang de netvoeding maar aangesloten is om het ding (en de verbonden apparaten) van voldoende prik te voorzien.
de stekker zat er gewoon in toen ik het met een ander snoertje testte. zodra ik de dikke snoer van tp-link zelf erin stak werkte het meteen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Nu online

sapphire

Die-hard pruts0r

Dan heb je gewoon een brakke USB kabel.

Ding doet namelijk amper/niks qua voeding gezien je hun een externe voeding heeft (er vanuit gaande dat je die wel gebruikt).

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:03
Er zijn usb kabels die alleen stroom doorgeven om apparaten op te laden. Waarschijnlijk heb je zo'n kabel gebruikt. Daar gaat geen data overheen.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
DutchKel schreef op woensdag 16 november 2022 @ 19:18:
Er zijn usb kabels die alleen stroom doorgeven om apparaten op te laden. Waarschijnlijk heb je zo'n kabel gebruikt. Daar gaat geen data overheen.
dit lijkt het te zijn inderdaad, na het bericht van @sapphire heb ik even een ander kabeltje geprobeerd en die werkte direct!

ik wist niet dat dit soort kabels bestonden. ik kan dus random een snoer bestellen bij een webshop neem ik aan? of moet ik nog bij de specs naar iets kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Nu online

sapphire

Die-hard pruts0r

Heb je het over Micro USB3, dus zo’n soort dubbele connector?

Die worden vrijwe nooit gebruikt om alleen op te laden dus lijkt me sterk dat je daar een power-only kabel van hebt.

Maargoed USB3 op lengte is wat gevoelig dus gewoon een brakke kabel is dan aannemelijker.

Gewoon bij een kabel shop in Nederland bestelen, dan kun je nog garantie oid. claimen mocht de kabel niet goed zijn.

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
sapphire schreef op woensdag 16 november 2022 @ 19:36:
Heb je het over Micro USB3, dus zo’n soort dubbele connector?

Die worden vrijwe nooit gebruikt om alleen op te laden dus lijkt me sterk dat je daar een power-only kabel van hebt.

Maargoed USB3 op lengte is wat gevoelig dus gewoon een brakke kabel is dan aannemelijker.

Gewoon bij een kabel shop in Nederland bestelen, dan kun je nog garantie oid. claimen mocht de kabel niet goed zijn.
Vergeten te zeggen, dat kabeltje werkte wel goed om mijn hdd. Dus het is geen defecte kabel.
Pagina: 1