Ik heb zojuist met de helpdesk van de Rabobank gesproken en een dame aan de lijn gehad die eigenhandig de oplossing heeft gevonden!
De oplossing wil ik graag met jullie delen, er zijn veel mensen gebaat bij!
Ik heb zelf een Samsung smartwatch classic 4
De werkwijze is als volgt:
Ga naar de rabobank app en log in met je gegevens.
Ga naar Service en kies onder producten voor betaalpas
Je krijgt de betaalpassen te zien die beschikbaar zijn kies de betaalpas waarmee je contactloos wil betalen met je smartwatch
Onder instellingen selecteer je pasgegevens
DAT! kaartnummer kopieer je door op de kopieer button te klikken (let op is een 19 cijferig nummer)
Opschrijven kan ook en noteer de maand en jaar van geldigheid betaalpas.
Nu komt het 😄
Op de smartwatch installeer je de google wallet app en krijg je een in het scherm een rechthoek met de kleuren van de betaal app.
Klik op dit rechthoek en ga verder op je smartphone.
De app op je smartphone vraag nu om een kaartnummer, als je dit eerder gekopieerde nummer plakt zie je dat de laatste cijfers niet zijn meegenomen! Haal nu de laatste 3 cijfers weg en vul aan met de laatste 4 cijfers om zo het 19 cijferige nummer compleet ingevoerd te krijgen.
Dus niet alleen aanvullen, eerst weghalen dan 4 cijfers toevoegen!
Vul de mm/jj in zoals gevraagd en KLAAR!
De reden dat dit zo wel werkt is dat de app een creditcard nummer verwacht, dit nummer bestaat uit 16 cijfers en het kaartnummer bestaat uit 19 cijfers.
Ik neem aan dat dit met bankpasjes van andere banken ook werkt.
De oplossing wil ik graag met jullie delen, er zijn veel mensen gebaat bij!
Ik heb zelf een Samsung smartwatch classic 4
De werkwijze is als volgt:
Ga naar de rabobank app en log in met je gegevens.
Ga naar Service en kies onder producten voor betaalpas
Je krijgt de betaalpassen te zien die beschikbaar zijn kies de betaalpas waarmee je contactloos wil betalen met je smartwatch
Onder instellingen selecteer je pasgegevens
DAT! kaartnummer kopieer je door op de kopieer button te klikken (let op is een 19 cijferig nummer)
Opschrijven kan ook en noteer de maand en jaar van geldigheid betaalpas.
Nu komt het 😄
Op de smartwatch installeer je de google wallet app en krijg je een in het scherm een rechthoek met de kleuren van de betaal app.
Klik op dit rechthoek en ga verder op je smartphone.
De app op je smartphone vraag nu om een kaartnummer, als je dit eerder gekopieerde nummer plakt zie je dat de laatste cijfers niet zijn meegenomen! Haal nu de laatste 3 cijfers weg en vul aan met de laatste 4 cijfers om zo het 19 cijferige nummer compleet ingevoerd te krijgen.
Dus niet alleen aanvullen, eerst weghalen dan 4 cijfers toevoegen!
Vul de mm/jj in zoals gevraagd en KLAAR!
De reden dat dit zo wel werkt is dat de app een creditcard nummer verwacht, dit nummer bestaat uit 16 cijfers en het kaartnummer bestaat uit 19 cijfers.
Ik neem aan dat dit met bankpasjes van andere banken ook werkt.