[pw] Laagste prijs bij artikel wijkt af

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tomatoman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:03

Tomatoman

Fulltime prutser

Topicstarter
Leg me eens uit hoe ik onderstaande telefoon kan bestellen voor de aangegeven prijs van € 827. Er staat geen enkele winkel vermeld die hem voor deze prijs aanbiedt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ANgO7dUESsAu_HH9VSgJv_gEx8A=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cFvQANaSN8fjDThRpLmWz25z.jpg?f=fotoalbum_large

Ik heb deze bug al diverse keren meegemaakt. In al die gevallen was er heel kort een aanbieder die het product aanbood voor de laagste prijs. Toen die aanbieder in de loop van zijn prijs de dag verhoogde, werd de bij het product vermelde prijs echter niet aangepast (maar wel de prijs bij de betreffende aanbieder).

Dat is ook enigszins irritant om een andere reden. Stel dat een artikel normaliter minstens € 900 kost, heel kort bij één winkel zakt naar € 800 en daarna weer omhooggaat naar het oorspronkelijke prijspeil. Zolang de tijdelijk zeer lage prijs bij het artikel nog niet is bijgewerkt van € 800 naar € 900, kun je geen prijsalert instellen voor een prijs van bijvoorbeeld € 850. Je krijgt dan namelijk vrijwel direct een prijsnotificatie, waarna je alleen nog notificaties ontvangt als de prijs nog verder daalt dan € 800.

[ Voor 6% gewijzigd door Tomatoman op 16-11-2022 17:00 ]

Een goede grap mag vrienden kosten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Als je wat verder scrollt zie je een winkel 'Tektit' die het voor 827 euro aanbiedt. Maar blijkbar niet via iDeal kan betalen en/of via pakketpost verstuurd.

We houden in de productlijsten (en die laagste prijs bovenaan) geen rekening met de verzendkosten en/of die andere filters links.

Al met al mogen de Pricewatch-collega's uitzoeken waarom die winkel niet aan de normale verzend- en betaalmethode voldoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migrator
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Een linkje is wel zo makkelijk: uitvoering: Apple iPhone 13, 256GB opslag Wit

En als je naar onder scrolt dan zie je duidelijk waar de €827 vandaan komt: een (mij onbekende) webwinkel zonder reviews: Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TXwtrNqRKiEhD95ToWfiWBQrCzg=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/X4Z0GQa7H3QLimUpfSHcReHN.png?f=user_large

Dat ingestelde filter is volgens mij de betalingsmogelijkheid, hoewel ik er geen enkele kan vinden die deze winkel in de bovenste lijst doet verschijnen. Sec dus geen bug, maar handig is anders.

If you choose not to decide, you still have made a choice.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mariska76
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 27-04 18:57
Ik heb 3 prijsalerts aan staan en bij alle drie is inderdaad Tektit de laagste prijs. Op Trustpilot staat er 1 (5 sterren) review van deze winkel. Teksten op de website zijn duidelijk door een vertaalmachine gehaald, het telefoonnummer op de homepage klopt niet en het telefoonnummer op de contact-pagina is Tsjechisch. Lijkt me niet helemaal koosjer.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Tomatoman

Tomatoman

Fulltime prutser

Topicstarter
Ik zie hem inderdaad staan. Bijzonder dat Tweakers dit soort niet serieuze aanbieders überhaupt toont. Kijk eens naar de volgende prijzen, dan weet je wel hoe laat het is:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KNeA9Hyw6bg6BovdoEdljY7JHYE=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/cu6l4hHJNgLF131ZGtnW34PD.jpg?f=user_large

Je kunt er ook een iPhone 10 voor € 120.000+ kopen. Graag zou ik een partij die Tweakers - terecht - zelf al wegfiltert überhaupt niet in prijsalerts zien opduiken. Dergelijke nepaanbiedingen vertroebelen ook het grafiekje met de prijsontwikkeling. Over een paar dagen zie je nog wel een enorme prijsdaling in de grafiek, maar valt onmogelijk te achterhalen dat die geweldige aanbieding die alleen op 16 november voorbijkwam eigenlijk onzin was.

[ Voor 19% gewijzigd door Tomatoman op 16-11-2022 17:26 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13:25

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Ik wilde hier een topic over openen, omdat deze vanwege alerts een popup gaf.

De shop heeft niks op voorraad en prijzen die niet kunnen kloppen.
Ook leuk, het telefoonnummer: Phone: 0203 3694 2997

Welk land zou dat nou eens kunnen zijn?

Het vestigings adres is dan ook een flatje ergens in Amsterdam. Misschien deze even uit de pricewatch halen voor de hele blackfriday omzet van je bestaande klanten (=shops in de pricewatch) verdwenen is?

ping 127.212.23.124

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:01

Reinier

\o/

Kom op Tweakers, knikker zulke fake winkels eruit als je de PW serieus neemt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pjottum

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Inderdaad.

Misschien @Glaanie taggen..

[ Voor 62% gewijzigd door pjottum op 16-11-2022 18:24 ]

ping 127.212.23.124

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gangsta_playa
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 23-06 21:04
Ik krijg er zelfs 0 euro meldingen van.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CO1yh1fMqMrjN18hBv2U9nGr4WI=/x800/filters:strip_exif()/f/image/yqdEnwyZDPgTtTMOVbZCvmKi.png?f=fotoalbum_large

Edit:

Bij veel tv's en smartphones krijg je nu ook deze:
Iets te maken met deze winkel?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uJl1GH1q2kd-2f1Srz_FKAC1ahw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ScyN4vEUDKR0YEY9UTnCtqP0.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 36% gewijzigd door gangsta_playa op 16-11-2022 19:05 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Prx
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 05-07 20:55

Prx

Hele privacybeleid van die toko staat vol met verwijzingen naar Ahold en Albert Heijn. Weten we tenminste ook waar die van geript is. Sterker nog, hij is vergeten het email adres van de DPO aan te passen.

Hopelijk snel verwijderd uit de pricewatch, want dit zaakje stinkt.

• DaFeliX
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 04-07 23:35

DaFeliX

Tnet Devver
gangsta_playa schreef op woensdag 16 november 2022 @ 19:02:
[...]

Bij veel tv's en smartphones krijg je nu ook deze:
Iets te maken met deze winkel?
[Afbeelding]
Klopt, zie het topic in Stoute Bugs: V3LoXy in "Error pricewatch pagina voor Samsung Galaxy Tab S8 Ultra"

Einstein: Mijn vrouw begrijpt me niet

• pjottum

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Maar is deze fake tent nou de deur van de pricewatch gewezen of moeten we allemaal onze Black friday alerts uit gaan zetten en zelf overal op doorklikken?

ping 127.212.23.124

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Tomatoman

Tomatoman

Fulltime prutser

Topicstarter
pjottum schreef op donderdag 17 november 2022 @ 07:33:
[...]

Maar is deze fake tent nou de deur van de pricewatch gewezen of moeten we allemaal onze Black friday alerts uit gaan zetten en zelf overal op doorklikken?
Tektik staat nog steeds in de pricewatch. Sterker nog: Tektik wordt niet langer weggefilterd waardoor het in een apart lijstje onderaan de pagina komt, maar staat nu gewoon helemaal bovenaan de lijst met goedkoopste aanbieders. Zie bijvoorbeeld uitvoering: Apple iPhone 13, 256GB opslag Wit.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Tomatoman

Tomatoman

Fulltime prutser

Topicstarter
Aangezien Tweakers nog niet heeft ingegrepen bij de vermelding van Tektik en wellicht niet iedere bezoeker van de Pricewatch doorheeft dat er bij deze winkel heel veel rode vlaggen omhooggaan, heb ik een korte shopreview ingevuld.

[ Voor 13% gewijzigd door Tomatoman op 17-11-2022 08:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OFV
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 02-07 21:13

OFV

Wat slecht dit Tweakers. Zo verliezen jullie in recordtempo het vertrouwen van je achterban.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaFeliX
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 04-07 23:35

DaFeliX

Tnet Devver
pjottum schreef op donderdag 17 november 2022 @ 07:33:
[...]

Ik weet dat als devver niet, wellicht dat @Glaanie of @Mooijekind daar antwoord op kan geven?

Einstein: Mijn vrouw begrijpt me niet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13:03

Rmg

Shop lijkt verwijderd, ben benieuwd hoeveel mensen nou geld kwijt gaan zijn...

Is er ook nog een soort van handmatige verificatie voor je in de pricewatch komt? Of is het gewoon aftikken en je lijst met producten pushen?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Prx
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 05-07 20:55

Prx

https://tweakers.net/shopreview/11118/tektit/

Shop is inderdaad niet langer meer vindbaar, dus er vast ingegrepen. Mooi! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TRDT
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 18-06 15:07
Mooi dat 'ie is verdwenen. Dit roept wel vraagtekens op m.b.t. het selectieproces voor de pricewatch. Kan iedereen een frauduleuze webshop maken en in de pricewatch belanden?

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• jelle.
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 27-06 12:48
De feed is inderdaad uitgezet. Wat betreft het selectieproces: dit is een zorgvuldig proces waarbij we oa kijken naar reviews op andere platformen, hoe lang de webshop al bestaat, contact- en betaalmogelijkheden, vestigingsadres etc. Hoe dat met deze shop is gegaan, gaan we intern even onderzoeken :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tomatoman

Tomatoman

Fulltime prutser

Topicstarter
jelle. schreef op donderdag 17 november 2022 @ 08:34:
De feed is inderdaad uitgezet. Wat betreft het selectieproces: dit is een zorgvuldig proces waarbij we oa kijken naar reviews op andere platformen, hoe lang de webshop al bestaat, contact- en betaalmogelijkheden, vestigingsadres etc. Hoe dat met deze shop is gegaan, gaan we intern even onderzoeken :)
Fijn :). Dat lijkt me een prima opvolging.

• pjottum

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Fijn!

Over dit platform, ons platform, ik vraag me af hoe mensen kijken naar het feit dat uiteindelijk een DPG label doorlinkt naar dit soort sites. Er is veel geadverteerd voor de pricewatch in combinatie met Black Friday (er staat nu zelfs een knop bovenaan _alle_ pagina's) in alle (DPG) bladen en dat zal veel nieuw bezoek opleveren. Ben je nog het betrouwbare label, wat je wil zijn en wellicht ook bent, met dit soort incidenten, specifiek in deze periode terwijl je deze influx van nieuwe bezoekers gaat krijgen?

Natuurlijk, mensen zijn zelf verantwoordelijk maar goedgelovigheid heerst (een iphone 13 voor 827 euro - dat moet een BF deal zijn!!) dus ik zou dit wel eens wat breder willen trekken.

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Bijzonder. Die site bestaat nog.

Je zou bijna een testbestelling doen.

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 11:00
Wel benieuwd wat er uit het onderzoek is gekomen. Hoe kon deze shop in de Pricewatch komen?

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jelle.
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 27-06 12:48
Wild Chocolate schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 13:25:
[...]

Wel benieuwd wat er uit het onderzoek is gekomen. Hoe kon deze shop in de Pricewatch komen?
Niets meer of minder dan een menselijke fout: deze shop had op basis van onze selectiecriteria niet in de Pricewatch mogen staan, maar is per abuis toch toegelaten. De procedure is hierop verder aangescherpt.

[ Voor 4% gewijzigd door jelle. op 10-12-2022 15:08 ]

Pagina: 1