Peugeot Expert (2007) speakers vervangen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rising
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 08-08 20:23
Hallo allemaal, ik heb een vraag omdat ik al een tijdje met mijn geluid in mijn auto zit te kloten (ik hoop dat ik mijn vraag in de juiste sectie plaats).

Ik heb een Peugeot Expert uit 2007.

Deze is standaard uitgerust met een OEM autoradio, 2 tweeters in het dashboard en 2 16,5cm speakers in de deuren.

Ik heb de tweeters eruit gehaald, en de speakers in de deuren vervangen voor Coaxiale 16,5cm speakers. van Alpine, namelijk Alpine SPG-17C2

Ook heb ik de originele autoradio vervangen voor de JVC KD-T702BT

Nu merk ik dat het geluid in de bus niet optimaal is. Lastig om uit te leggen, maar het klinkt vervormd. De bedrading is allemaal goed. Echter klopt de verhouding tussen hoge en lage tonen niet.

Na wat gepiel in de settings van de radio klinkt het stukken beter echter is het nog steeds niet je van het.

Nu vraag ik mij het volgende af:

Kan het zijn dat er vanuit de fabriek ergens een hoge en lage tonen filter is ingebouwd, wat er voor zorgt dat het geluid vervormd is?

Groet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 04-10 19:37

JT

VETAK y0

Ik ken de specifieke auto niet op dit gebied maar mijn ervaring met car hifi is dat áls er een filter zit op speakers, dan zijn het een paar condensatoren op de speaker zelf ofzo en geen "moeilijk" in-line gedoe. Ik denk dat dat veel duurder is dan een paar onderdeeltjes op de speaker. Heb je al geprobeerd de tweeters terug te plaatsen? Is de verhouding nog steeds uit balans als je met je oren direct voor de speaker hangt (dus even op je knieën)?

Ik kan je opmerking niet helemaal plaatsen; een onbalans in laag/hoog is geen vervorming. Is er nog een ander probleem naast de onbalans?

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rising
JT schreef op woensdag 16 november 2022 @ 20:07:
Ik ken de specifieke auto niet op dit gebied maar mijn ervaring met car hifi is dat áls er een filter zit op speakers, dan zijn het een paar condensatoren op de speaker zelf ofzo en geen "moeilijk" in-line gedoe. Ik denk dat dat veel duurder is dan een paar onderdeeltjes op de speaker. Heb je al geprobeerd de tweeters terug te plaatsen? Is de verhouding nog steeds uit balans als je met je oren direct voor de speaker hangt (dus even op je knieën)?

Ik kan je opmerking niet helemaal plaatsen; een onbalans in laag/hoog is geen vervorming. Is er nog een ander probleem naast de onbalans?
Bedankt voor je bericht, dan weet ik dat ik niet mijn hele dashboard uit elkaar hoef te halen opzoek naar een "splitter" :9

Omtrent het feit dat je mijn opmerking niet kan plaatsen, dat begrijp ik. Vind het ook lastig om uit te leggen.

Ik ga morgen de tweeters eens terugplaatsen, kijken of het geluid dat beter gebalanceerd wordt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Rising schreef op woensdag 16 november 2022 @ 21:09:
[...]
Ik ga morgen de tweeters eens terugplaatsen, kijken of het geluid dat beter gebalanceerd wordt!
Kwalitatief niet een beste oplossing maar voor test even prima :) Ben ook benieuwd wat het resultaat is als je met je hoofd voor de speaker gaat hangen vóór je die tweeters terugzet.

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rising
Als ik mijn hoofd voor de speakers hang klinken ze ook uit balans, ik dacht eerst ook dat het door de positionering kwam. misschien de deur dempen... zal ook wel iets helpen.

• JT

JT

VETAK y0

Rising schreef op woensdag 16 november 2022 @ 21:30:
Als ik mijn hoofd voor de speakers hang klinken ze ook uit balans, ik dacht eerst ook dat het door de positionering kwam. misschien de deur dempen... zal ook wel iets helpen.
En als je de grills of deurpanelen eraf haalt? Klinkt het dan nog steeds uit balans?

Ecodan warmtepomp

Pagina: 1