Het is inmiddels 20 jaar geleden dat ik voor de laatste keer een PC bouwde dus het is wel weer een keer tijd. Ik wil een PC bouwen die ook voor mijn zoon leuk is (dus met RGB, yeuh), maar die kwalitatief goed in elkaar zit en waar ik de komende tijd mee vooruit kan. Ik heb geen enkel onderdeel wat ik mee kan nemen van een vorig systeem, behalve keyboard en muis. Doel is om de paar games die ik speel (Far Cry met name) op 1440p te kunnen spelen. Voor de rest heb ik niet zoveel wensen.
Ik heb maar één eis en dat is dat de RGB uitschakelbaar is
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Wat gaming (Far Cry, CoD, Fortnite, paar andere shooters, geen idee wat leuk is, moet ik me in gaan verdiepen), foto's bewerken/organiseren, bettje hobby-programmeren, thuiswerk via Citrix (ok ok, dan is deze setup zwaar overkill
)
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ronde 1500-1700 euro
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Niks behalve keyboard en muis
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Eigenlijk alles. Dus de basiscomponenten, met name een fatsoenlijke videokaart die even meekan en een monitor die zowel geschikt is voor desktop werk als games.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen merkvoorkeuren
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik wil geen enorme kast op/naast het bureau. Stilte is belangrijk als ik gewoon met Office programmatuur of Photoshop werk.
Ga je overklokken?
Ik ga niet overklokken.
Wat verwacht je van ons?
Zijn de gekozen componenten compatible met elkaar? Ik wil niet persé de goedkoopste build (kast kan bijvoorbeeld goedkoper, maar deze kast vind ik mooi), maar het moet wel goed werken. Ik ben met name op zoek naar tips voor eventueel een andere monitor, waarmee ik zowel kan gamen als die goed genoeg is voor Office toepassingen en wat light-foto bewerking.
Hierbij mijn lijstje:
Ik heb maar één eis en dat is dat de RGB uitschakelbaar is
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Wat gaming (Far Cry, CoD, Fortnite, paar andere shooters, geen idee wat leuk is, moet ik me in gaan verdiepen), foto's bewerken/organiseren, bettje hobby-programmeren, thuiswerk via Citrix (ok ok, dan is deze setup zwaar overkill
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ronde 1500-1700 euro
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Niks behalve keyboard en muis
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Eigenlijk alles. Dus de basiscomponenten, met name een fatsoenlijke videokaart die even meekan en een monitor die zowel geschikt is voor desktop werk als games.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen merkvoorkeuren
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik wil geen enorme kast op/naast het bureau. Stilte is belangrijk als ik gewoon met Office programmatuur of Photoshop werk.
Ga je overklokken?
Ik ga niet overklokken.
Wat verwacht je van ons?
Zijn de gekozen componenten compatible met elkaar? Ik wil niet persé de goedkoopste build (kast kan bijvoorbeeld goedkoper, maar deze kast vind ik mooi), maar het moet wel goed werken. Ik ben met name op zoek naar tips voor eventueel een andere monitor, waarmee ik zowel kan gamen als die goed genoeg is voor Office toepassingen en wat light-foto bewerking.
Hierbij mijn lijstje:
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 5 5600 Boxed | € 145,- | € 145,- |
| 1 | Moederborden | Gigabyte B550M DS3H | € 99,90 | € 99,90 |
| 1 | Videokaarten | ASUS TUF Gaming RX 6800 XT OC | € 648,- | € 648,- |
| 1 | Behuizingen | Fractal Design Meshify 2 Compact Black TG Dark Tint | € 129,90 | € 129,90 |
| 1 | Monitoren | Iiyama G-Master GB2770QSU-B1 Zwart | € 299,- | € 299,- |
| 1 | Waterkoeling | NZXT Kraken X53 RGB | € 139,99 | € 139,99 |
| 1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance LPX CMK32GX4M2D3600C18 | € 112,88 | € 112,88 |
| 1 | Voedingen | Corsair TX750M (2021) | € 79,90 | € 79,90 |
| 1 | Solid state drives | Kingston NV2 1TB | € 74,90 | € 74,90 |
| Totaal | € 1.729,47 | |||