Ubiquiti: Geen adopt-knop voor m'n AP

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwartewoud
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-01-2024
Ik heb al een tijdje een access point (UAP-AC-Lite) draaien. De setup was heel eenvoudig. Wifi-naam opgeven en klaar (zo ongeveer). Ik heb een account aangemaakt en de UniFi Network-app laat de AP zien onder "Independent devices".

Nu wil ik een 2e AP erbij zetten, en daarom eens geprobeerd om eea werkend te krijgen in de controller (onder WIndows). Gister mee begonnen, dit is helemaal nieuw voor mij. De controller laat echter de melding zien "No UniFi devices have been adopted". Prima, dat wil ik best doen, maar hoe? Er zou ergens een Adopt-knop moeten staan, maar ik heb 'm nog niet kunnen ontdekken. Na het nodige zoekwerk gaan de problemen alleen maar over dat de adopt mislukt. Maar zover ben ik nog niet eens.

De windows firewall heb ik ook even uitgezet (domain network en private network). De public network firewall is nog actief.

Firmware is up to date trouwens (6.2.44).

Als iemand hier wat licht op kan laten schijnen, heel graag!

9.9kWp SolarEdge. 2x Tesla Powerwall 2. DIY: 13m2 Vacuumbuizen, Panasonic 5kW J-serie monobloc

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

CodeCaster in "[Ubiquiti-Netwerkapparatuur] Ervaringen & Discussie - Deel 4"

Handmatig een regel toevoegen om UDP-poort 10001 inbound toe te staan, of de volledige firewall uitschakelen.

Pas dan verschijnt de Adopt-knop. Als het AP op hetzelfde netwerk zit en niet in een andere management hangt, anders moet je 'm even resetten.

[ Voor 34% gewijzigd door CodeCaster op 16-11-2022 16:01 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwartewoud
CodeCaster schreef op woensdag 16 november 2022 @ 16:00:
CodeCaster in "[Ubiquiti-Netwerkapparatuur] Ervaringen & Discussie - Deel 4"

Handmatig een regel toevoegen om UDP-poort 10001 inbound toe te staan, of de volledige firewall uitschakelen.

Pas dan verschijnt de Adopt-knop. Als het AP op hetzelfde netwerk zit en niet in een andere management hangt, anders moet je 'm even resetten.
Firewall uitschakelen maakt geen verschil. Ik heb ook die rule toegevoegd, maar nog steeds geen succes. Intussen heb ik ook de discovery tool aan Chrome toegevoegd. Die laat in het begin ook niks zien. Pas nadat ik rechtsboven op "unifi family" klikte, kwam mijn AP in beeld. Dan komt ook een foutmelding in beeld: failed to initialize UDP port 10001. Dus daar zit toch wat mis.

De AP zit op hetzelfde netwerk inderdaad en draait stand alone.

9.9kWp SolarEdge. 2x Tesla Powerwall 2. DIY: 13m2 Vacuumbuizen, Panasonic 5kW J-serie monobloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwartewoud
Volgens netsh firewall show state is poort 10001 open:
Ports currently open on all network interfaces:
Port Protocol Version Program
-------------------------------------------------------------------
10001 UDP Any (null)

Ik denk dat ik de AP maar eens ga resetten.