identiteitsdiefstal en creditcardfraude

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spierenburg
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-09 13:32
Sinds ongeveer een week bellen er gemiddeld 3 mensen per dag naar mijn bedrijf (ZZP) met een vraag over een afschrijving van hun creditcard. Op de afschrijving staat mijnbedrijf-nl.com en mijn zakelijke telefoonnummer. Het domein mijnbedrijf-nl.com wordt gehost door prohoster.info en redirect naar mijn website mijnbedrijf.nl. Dit gaat om bedragen tussen de 40 en 2000 euro. Het volgende heb ik al geprobeerd:
  • Poging tot contact bij prohoster.info zijn enkel te bereiken via de mail en hebben al 6 dagen niet gereageerd.
  • De gedupeerde in contact met elkeer gebracht
  • Aangifte moet gebeuren op het politie station en aangezien het druk is kan ik daar pas 22 November terecht.
Ben verder opzoek naar soortgelijken verhalen en/of tips wat ik hier aan kan doen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

De politie heeft hierover diverse pagina's online staan: https://www.politie.nl/on...-met-betaalproducten.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spierenburg
Dit komt niet overeen met deze zaak en helaas staat er niks wat ik kan doen om eventuele meerdere slachtoffers te voorkomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sh4d0wman
  • Laatst online: 12:49

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

Als ze redirecten naar jouw site dan zou ik daar toch even een prominente waarschuwing op plaatsen. Dan heb je iig wat kunnen voor de aangifte is verwerkt. Daarna moet je nog maar hopen dat de politie er werk van maakt op korte termijn....

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spierenburg
sh4d0wman schreef op woensdag 16 november 2022 @ 15:09:
Als ze redirecten naar jouw site dan zou ik daar toch even een prominente waarschuwing op plaatsen. Dan heb je iig wat kunnen voor de aangifte is verwerkt. Daarna moet je nog maar hopen dat de politie er werk van maakt op korte termijn....
De website link staat enkel op de creditcard afschrijving. Een waarschuwing heeft hier dus geen nut de schade is al gedaan. De slachtoffers komen tot nu toe uit Spanje en België.

[ Voor 5% gewijzigd door Spierenburg op 16-11-2022 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spierenburg
Helaas kan ik prohoster.info niet bereiken zal er wel mee te maken dat ze in Ukraine Kiev gevestigd zijn. Is het mogelijk om meer informatie te achterhalen dan een whois?

https://www.namecheap.com...lt?domain=pcrework-nl.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.
Wantrouwen en confirmation bias doen de rest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Wat weer een Amerikaans telefoonnummer lijkt. Al met al niet echt een bruikbaar telefoonnummer, Amerikaanse nummers zijn volgens mij anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SambalBij
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-09 19:29

SambalBij

We're all MAD here

CH4OS schreef op woensdag 16 november 2022 @ 15:33:
[...]

Wat weer een Amerikaans telefoonnummer lijkt. Al met al niet echt een bruikbaar telefoonnummer, Amerikaanse nummers zijn volgens mij anders.
Het zou wel een US nummer kunnen zijn +1 (929) 999-4322
Area code 929 is zo te zien New York City

Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aganim
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 07:34

Aganim

I have a cunning plan..

Spierenburg schreef op woensdag 16 november 2022 @ 15:14:
[...]
De website link staat enkel op de creditcard afschrijving. Een waarschuwing heeft hier dus geen nut de schade is al gedaan. De slachtoffers komen tot nu toe uit Spanje en België.
Het scheelt je wellicht wat telefoontjes van mensen die op je website al uitgelegd zien wat er aan de hand is. De schade is er al, maar het kan wellicht de overlast voor jezelf iets beperken.

[ Voor 14% gewijzigd door Aganim op 16-11-2022 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spierenburg
Aganim schreef op woensdag 16 november 2022 @ 15:40:
[...]

Het scheelt je wellicht wat telefoontjes van mensen die op je website al uitgelegd zien wat er aan de hand is. De schade is er al, maar het kan wellicht de overlast voor jezelf iets beperken.
Daar heb je gelijk in echter kom ik liever in contact met de gedupeerde zodat ik gegevens kan verzamelen voor de politie. Hieronder zijn voorbeelden van zo'n afschrift.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/n7TK1yVVecsUqtWE8LKa2sW_-0I=/x800/filters:strip_exif()/f/image/kxkhGRX9KpbwwtBFIur27GxL.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/k22R1MLopVpwvP1zK788QPgCEIM=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/AQAq1GuR3hln2ZDyBbRRZyKD.png?f=user_large

[ Voor 10% gewijzigd door Spierenburg op 16-11-2022 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djiwie
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-09 22:45

djiwie

Wie?

Zo te zien loopt deze transactie via Stripe, ik zou hun even contacten: https://support.stripe.co...m-a-business-using-stripe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SambalBij

SambalBij

We're all MAD here

Spierenburg schreef op woensdag 16 november 2022 @ 15:20:
Helaas kan ik prohoster.info niet bereiken zal er wel mee te maken dat ze in Ukraine Kiev gevestigd zijn. Is het mogelijk om meer informatie te achterhalen dan een whois?

https://www.namecheap.com...lt?domain=pcrework-nl.com
Dat adres is Kiev is de eigenaar van dat domein. Waarschijnlijk valse gegevens. Staat als email adres een nogal nederlands klinkende naam bij, maar dat leidt naar een of andere voetballer (Die hier ook vast niks mee te maken heeft)

Je zou eens contact kunnen zoeken met de abuse afdeling van de registrar.
code:
1
2
Registrar Abuse Contact Email: abuse-contact@publicdomainregistry.com
Registrar Abuse Contact Phone: +1.2013775952

Dat is de partij waar die domeinnaam geregistreerd is, wellicht kunnen die de boel op zwart zetten. (Domein opheffen of uit de DNS halen)
Dat lost niks op met de creditcardfraude natuurlijk; alleen komen de slachtoffers wellicht minder snel bij jou terecht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spierenburg
djiwie schreef op woensdag 16 november 2022 @ 15:45:
Zo te zien loopt deze transactie via Stripe, ik zou hun even contacten: https://support.stripe.co...m-a-business-using-stripe
Zal ik proberen bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spierenburg
SambalBij schreef op woensdag 16 november 2022 @ 15:46:
[...]

Dat adres is Kiev is de eigenaar van dat domein. Waarschijnlijk valse gegevens. Staat als email adres een nogal nederlands klinkende naam bij, maar dat leidt naar een of andere voetballer (Die hier ook vast niks mee te maken heeft)

Je zou eens contact kunnen zoeken met de abuse afdeling van de registrar.
code:
1
2
Registrar Abuse Contact Email: abuse-contact@publicdomainregistry.com
Registrar Abuse Contact Phone: +1.2013775952

Dat is de partij waar die domeinnaam geregistreerd is, wellicht kunnen die de boel op zwart zetten. (Domein opheffen of uit de DNS halen)
Dat lost niks op met de creditcardfraude natuurlijk; alleen komen de slachtoffers wellicht minder snel bij jou terecht...
Zojuist gedaan:

Thank you for reaching out to us. Our Team is working on your request and will get back to you within 48 hours.

Subject: Scam / fake website - pcrework-nl.com

Case Number : 44877779

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SambalBij

SambalBij

We're all MAD here

Dat domein bestaat overigens al een tijdje...

Creation Date: 2022-08-01T18:17:21Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spierenburg
SambalBij schreef op woensdag 16 november 2022 @ 15:48:
Dat domein bestaat overigens al een tijdje...

Creation Date: 2022-08-01T18:17:21Z
Ja dat zag ik inderdaad ook echter is de eerste melding bij mij binnengekomen op 9 november.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spierenburg
Ik heb inmiddels ook stripe gecontact wellicht dat ik daarmee verder kan. Bedankt voor alle tips tot zover!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Spierenburg
Inmiddels zijn wij alweer een week verder en leek het mij wel op zijn plaats om een update te vermelden. Dankzij de tip van @SambalBij is het domein offline gehaald

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jjhxmOq9PYqVZmcwkPOFrDSDwxs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/XoRpQesNEJGI9q1OCzsW5sqo.png?f=fotoalbum_large

Ook heb ik vandaag aangifte gedaan op het politiebureau. Dit ging vrij moeizaam het zou niet vallen onder identiteitsfraude en kunnen er enkel een melding van maken was het eerste wat er tegen mij gezegd werd. Na aandringen kwam er een second opinion en heb ik alsnog daadwerkelijk aangifte kunnen doen.

Ondertussen had ik al met Stripe contact dankzij de tip van @djiwie.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qnMiqz4LTB7Mw3_Lsc13_nvG5hA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/U9Uw8ORd7jmgIeAfkGQxydKW.png?f=fotoalbum_large

De aangifte van vandaag heb ik doorgegeven en nu hoop ik dat ze het Stripe account zullen sluiten en mij wellicht informatie kunnen verstrekken over de eigenaar. _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spierenburg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-4ml3DS_aTSV38cgiqJGja5gBFg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/cogyu3bi6tFVlcJL3txed92y.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spierenburg
Heb nog een verzoek gedaan bij Stripe voor de gegevens van de fraudeur maar verwacht niet dat ze het zullen geven. Mocht het wel zo zijn zal ik het laten weten in dit topic.

Bedankt Tweakers voor het meedenken en de tips!
Pagina: 1