Hoi allemaal,
Ik ben 5-6 jaar geleden erg goed geholpen op dit forum met het samenstellen van een game PC. Na intensief gebruik van de PC merk ik dat ik toe ben aan een nieuwe configuratie en dat ik een step-up naar 1440P wil doen. Ik hoop dat jullie me weer een stukje op weg kunnen helpen.
Huidige setup is:
AMD Ryzen 5 2600 - Processor
MSI B450-A PRO - Moederbord
Sapphire Radeon RX 580 8GB NITRO+ - Grafische kaart
Fractal Design Meshify C - Dark TG - behuizing
G.Skill Aegis - Geheugen 16 gb
Corsair RMx Series RM550x (2018) - Voeding (intern)
Crucial MX500 - Solid state drive
Kingston HyperX Cloud II - Koptelefoon
AOC C24G1 - Curved Gaming Monitor (144Hz)
Corsair K55 RGB - Qwerty - Membraan Gaming Toetsenbord
Razer Naga Trinity - MMO/MOBA Gaming Muis - 16000 DPI
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik game vooral met het systeem. Games die gespeeld worden zijn: DOTA2, Hell Let Loose, WoW, Rocket League en ben van plan om de nieuwe CoD eens te gaan proberen. Dus eigenlijk van alles wel een beetje. Verder worden er huis-tuin-keuken dingen gedaan zoals surfen, e-mailen en werken in excel-bestanden.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Wanneer de componenten rondom de €1200,- (zoals mijn lijstje hieronder) liggen vind ik dat een mooie richtlijn.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
--> de monitor wil ik gaan vervangen voor eentje waarop 1440P uiteindelijk mogelijk is.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Anisch niet maar ik vond de combo AMD & Radeon eigenlijk wel heel goed werken de afgelopen jaren dus vandaar dat ik dat terug laat komen in de bovenstaande samenstelling.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik hoef geen RGB toeters en bellen (zwart en donker is prima), stil is meegenomen en verder eigenlijk niet. Ik vermoed dat ik om de 5 jaar een nieuwe PC zal samenstellen om bij te blijven dus dat is zo'n beetje de tijdspanne die deze built moet overbruggen
Ga je overklokken?
Nope
Wat verwacht je van ons?[i]
Mijn voornaamste vraag is of de componenten goed passen. Ik heb meerdere topics gelezen en reviews onderzocht en kwam dus uiteindelijk tot dit systeem. Maar wellicht zie ik iets over het hoofd of moet er toch een extra koeling oid.
Hoor graag en bedankt alvast voor het meedenken, wordt erg gewaardeerd!
Ik ben 5-6 jaar geleden erg goed geholpen op dit forum met het samenstellen van een game PC. Na intensief gebruik van de PC merk ik dat ik toe ben aan een nieuwe configuratie en dat ik een step-up naar 1440P wil doen. Ik hoop dat jullie me weer een stukje op weg kunnen helpen.
Huidige setup is:
AMD Ryzen 5 2600 - Processor
MSI B450-A PRO - Moederbord
Sapphire Radeon RX 580 8GB NITRO+ - Grafische kaart
Fractal Design Meshify C - Dark TG - behuizing
G.Skill Aegis - Geheugen 16 gb
Corsair RMx Series RM550x (2018) - Voeding (intern)
Crucial MX500 - Solid state drive
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik game vooral met het systeem. Games die gespeeld worden zijn: DOTA2, Hell Let Loose, WoW, Rocket League en ben van plan om de nieuwe CoD eens te gaan proberen. Dus eigenlijk van alles wel een beetje. Verder worden er huis-tuin-keuken dingen gedaan zoals surfen, e-mailen en werken in excel-bestanden.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Wanneer de componenten rondom de €1200,- (zoals mijn lijstje hieronder) liggen vind ik dat een mooie richtlijn.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
--> de monitor wil ik gaan vervangen voor eentje waarop 1440P uiteindelijk mogelijk is.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 5 5600 Boxed | € 145,- | € 145,- |
| 1 | Moederborden | Gigabyte B550M DS3H | € 99,90 | € 99,90 |
| 1 | Videokaarten | ASRock Radeon RX 6800 Phantom Gaming D 16G OC | € 569,- | € 569,- |
| 1 | Behuizingen | NZXT H510 Flow Zwart | € 84,89 | € 84,89 |
| 1 | Processorkoeling | Gelid Solutions Tranquillo Rev.5 | € 29,05 | € 29,05 |
| 1 | Geheugen intern | G.Skill Aegis F4-3200C16D-32GIS | € 99,90 | € 99,90 |
| 1 | Voedingen | Cooler Master V550 Gold-V2 | € 64,90 | € 64,90 |
| 1 | Solid state drives | WD Blue SN570 1TB | € 79,90 | € 79,90 |
| Totaal | € 1.172,54 | |||
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Anisch niet maar ik vond de combo AMD & Radeon eigenlijk wel heel goed werken de afgelopen jaren dus vandaar dat ik dat terug laat komen in de bovenstaande samenstelling.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik hoef geen RGB toeters en bellen (zwart en donker is prima), stil is meegenomen en verder eigenlijk niet. Ik vermoed dat ik om de 5 jaar een nieuwe PC zal samenstellen om bij te blijven dus dat is zo'n beetje de tijdspanne die deze built moet overbruggen
Ga je overklokken?
Nope
Wat verwacht je van ons?[i]
Mijn voornaamste vraag is of de componenten goed passen. Ik heb meerdere topics gelezen en reviews onderzocht en kwam dus uiteindelijk tot dit systeem. Maar wellicht zie ik iets over het hoofd of moet er toch een extra koeling oid.
Hoor graag en bedankt alvast voor het meedenken, wordt erg gewaardeerd!