Verhuis niet mogelijk door lopend abonnement

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuntherH
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 29-12-2022
Hoi,

Onlangs hebben we via de Telenet website onze verhuis aangevraagd. Enkele dagen later kregen we een SMS dat ons dossier vertraging heeft opgelopen.

Na herhaaldelijk telefonisch contact kregen we te horen dat er op ons nieuwe adres nog een abonnement actief is van de vorige eigenaar, waardoor hun systeem het niet toelaat om onze verhuis "goed te keuren".

Een nieuw abonnement afsluiten zou wel lukken. Ze raden aan om in de winkel een nieuwe modem te gaan afhalen en deze te installeren met een nieuw abonnement. Wanneer de verhuis dan effectief afgerond is in hun systeem zou er een creditering van het nieuwe abonnement plaatsvinden.

Ze vroegen ook of ik de vorige eigenaar kan contacteren om een opzegging te laten aanvragen, alleen is dit niet vanzelfsprekend aangezien alle contact via een vastgoedmakelaar verliep.

Vermits we over 3 dagen verhuizen en beide telewerkers zijn hebben we toch een snelle oplossing nodig.

Mijn vraag is nu of er toch problemen kunnen ontstaan wanneer ik een nieuw/extra abonnement afsluit als tijdelijke oplossing?
We vinden het zeer vreemd dat wij het abonnement dat gevestigd is op onze eigendom niet zelf kunnen opzeggen.
Iemand al iets gelijkaardigs meegemaakt?!

Alvast bedankt voor enige input.

Beste antwoord (via GuntherH op 05-12-2022 08:27)

• Andros
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09 17:40
Telenet is coax en je abonnement hangt vast aan het mac adres van je modem. Afhankelijk hoe ver je verhuist kan dat werken, ze verwachten dat mac adres ergens in regio x maar kunnen niet precies zien in welk huis het is omdat het om een gedeeld netwerk gaat.

Als ze zo moeilijk blijven doen kun je natuurlijk nog altijd overstappen op een andere provider om dit probleem te omzeilen. En als je bij telenet wil blijven, wat gebeurt er als je de verhuis gewoon vergeet en een nieuw abonnement af sluit op je nieuwe adres, blokkeert de boel bij hun dan ook?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Kun je niet, al dan niet via de makelaar, regelen dat de vorige bewoner diens contract niet gewoon opzegd? Dat lijkt mij althans de snelste optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuntherH
Dat proberen we, maar voorlopig geen reactie.
We zitten met een bepaalde tijdsdruk door de telewerk situatie, waardoor we het wel overwegen indien nodig om tijdelijks dat "nieuwe/extra" abonnement te nemen. Alleen vragen we ons af of daarna alles toch in orde komt qua opnames etc.

We hebben bvb ook nog de oude "Wigo" formule, deze willen we ook niet opgeven. En indien we tijdelijk een nieuw abo nemen willen we achteraf geen discussies over de abonnementsformule.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Dus je kunt niet je abonnement verhuizen omdat er nog een abonnement op loopt van de vorige bewoner maar je kunt wel een nieuw abonnement afsluiten op die betreffende aansluiting? Daar ontbreekt me veel logica.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuntherH
sypie schreef op woensdag 16 november 2022 @ 14:05:
Dus je kunt niet je abonnement verhuizen omdat er nog een abonnement op loopt van de vorige bewoner maar je kunt wel een nieuw abonnement afsluiten op die betreffende aansluiting? Daar ontbreekt me veel logica.
mij lijkt het dat hun IT systeem de verhuis niet toelaat, waardoor ze dus geen nieuwe modem kunnen toekennen.
Bij de aanvraag voor een nieuw abonnement lijkt het systeem dit wel toe te laten. Althans dat werd me telefonisch meegedeeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Dan is het toch hun probleem dat hun systeem niet klopt? Bellen, opschalen en vragen om verduidelijking. Amateurs bij Telenet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quas
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 06-09 23:17
misschien een domme vraag, maar Is het niet mogelijk om het modem van het oude adres op het nieuwe adres aan te sluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuntherH
Quas schreef op woensdag 16 november 2022 @ 23:11:
misschien een domme vraag, maar Is het niet mogelijk om het modem van het oude adres op het nieuwe adres aan te sluiten?
Uiteindelijk is dit nu ook wat Telenet voorstelt na 2 weken :?

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Andros
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09 17:40
Telenet is coax en je abonnement hangt vast aan het mac adres van je modem. Afhankelijk hoe ver je verhuist kan dat werken, ze verwachten dat mac adres ergens in regio x maar kunnen niet precies zien in welk huis het is omdat het om een gedeeld netwerk gaat.

Als ze zo moeilijk blijven doen kun je natuurlijk nog altijd overstappen op een andere provider om dit probleem te omzeilen. En als je bij telenet wil blijven, wat gebeurt er als je de verhuis gewoon vergeet en een nieuw abonnement af sluit op je nieuwe adres, blokkeert de boel bij hun dan ook?
Pagina: 1