Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.
Aangezien mijn GPU kapot is gegaan is het tijd voor een upgrade van mijn pc. Aangezien de huidige pc de eerste was die ik zelf in elkaar heb gezet kan ik wel wat hulp gebruiken voor een upgrade.
Ik vraag mij af ik ik alleen de cpu/gpu/mobo hoef te upgraden of dat ik nog extra dingen moet vernieuwen.
Ik ben niet zo'n fanatieke gamer dat ik per se het beste van het beste wil. Gaat mij erom dat als ik een spel speel ik dit zonder problemen kan doen. Natuurlijk is op 1440 gamen mooi.
Ik geef geen bal om RGB.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk gamen. Daarnaast wat simpel werk (office) en gewoon internetten.
Games die ik oa. speel zijn HLL, FM, CIV, X-com.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Voor een heel nieuw systeem 1250. Maar zoals ik eerder aangaf vraag ik mij af of ik niet al klaar ben met een nieuwe cpu/gpu en mobo.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Beeldscherm, muis, toetsenbord heb ik al. Daarnaast mijn twee harde schijven.
Ik neem aan dat ik mijn huidige processorkoeling nog kan gebruiken. Die zit sinds 21 in mijn pc.
Mijn huidige systeem:
G.Skill AEGIS DDR4-3000 C16 DC - 16GB RAM
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Behalve het hierboven genoemde zal alles denk ik wel een upgrade kunnen gebruiken.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Aangezien ik een leek ben heb ik geen voorkeuren.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Heb geen wensen/eisen.
Ga je overklokken?
Dit staat niet op de planning. Bij de huidige pc ook niet gedaan.
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik heb nieuwe cpu/gpu en mobo uitgezocht. Graag advies of dat wat ik heb uitgezocht compatible met mijn huidige inventaris (kast, voeding, ram, koeling) of dat ik daar ook moet vernieuwen en of er nog dingen zijn die bang-for-buck zijn?
AMD:
Intel
Aangezien mijn GPU kapot is gegaan is het tijd voor een upgrade van mijn pc. Aangezien de huidige pc de eerste was die ik zelf in elkaar heb gezet kan ik wel wat hulp gebruiken voor een upgrade.
Ik vraag mij af ik ik alleen de cpu/gpu/mobo hoef te upgraden of dat ik nog extra dingen moet vernieuwen.
Ik ben niet zo'n fanatieke gamer dat ik per se het beste van het beste wil. Gaat mij erom dat als ik een spel speel ik dit zonder problemen kan doen. Natuurlijk is op 1440 gamen mooi.
Ik geef geen bal om RGB.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk gamen. Daarnaast wat simpel werk (office) en gewoon internetten.
Games die ik oa. speel zijn HLL, FM, CIV, X-com.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Voor een heel nieuw systeem 1250. Maar zoals ik eerder aangaf vraag ik mij af of ik niet al klaar ben met een nieuwe cpu/gpu en mobo.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Beeldscherm, muis, toetsenbord heb ik al. Daarnaast mijn twee harde schijven.
Ik neem aan dat ik mijn huidige processorkoeling nog kan gebruiken. Die zit sinds 21 in mijn pc.
Mijn huidige systeem:
G.Skill AEGIS DDR4-3000 C16 DC - 16GB RAM
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | Intel Core i5-11400F Boxed | € 167,85 | € 167,85 |
1 | Moederborden | MSI MAG B560M Bazooka | € 119,- | € 119,- |
1 | Behuizingen | be quiet! Pure Base 500 Zwart | € 83,89 | € 83,89 |
1 | Processorkoeling | be quiet! Pure Rock 2 Zilver | € 34,90 | € 34,90 |
1 | Voedingen | Fractal Design ION+ 560W Platinum | € 99,- | € 99,- |
1 | Solid state drives | Samsung 970 Evo Plus 1TB | € 104,90 | € 104,90 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 609,54 |
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Behalve het hierboven genoemde zal alles denk ik wel een upgrade kunnen gebruiken.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Aangezien ik een leek ben heb ik geen voorkeuren.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Heb geen wensen/eisen.
Ga je overklokken?
Dit staat niet op de planning. Bij de huidige pc ook niet gedaan.
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik heb nieuwe cpu/gpu en mobo uitgezocht. Graag advies of dat wat ik heb uitgezocht compatible met mijn huidige inventaris (kast, voeding, ram, koeling) of dat ik daar ook moet vernieuwen en of er nog dingen zijn die bang-for-buck zijn?
AMD:
1 | Processors | AMD Ryzen 5 5600 Boxed | € 145,- | € 145,- |
1 | Moederborden | Gigabyte B550M DS3H | € 99,90 | € 99,90 |
1 | Videokaarten | ASUS Dual Radeon RX 6700 XT 12GB | € 459,- | € 459,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 703,90 |
Intel
1 | Processors | Intel Core i5-12400F Boxed | € 207,01 | € 207,01 |
1 | Moederborden | Gigabyte B660M DS3H DDR4 | € 114,99 | € 114,99 |
1 | Videokaarten | MSI Radeon RX 6600 Mech 2X 8G | € 279,- | € 279,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 601,- |