Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Dimmer voor Hue lampen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• paulzurrr
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 04-11 16:41
Ik ben opzoek naar een mogelijkheid om hue lampen te kunnen dimmen via een wandschakelaar. Normaal zou je lampen kunnen dimmen met een dimmer maar snap dat dit niet werkt met hue lampen.

Zijn er slimme schakelaars in de friends of hue lijn die een draaiknop hebben inplaats van losse knoppen zoals GIRA, Jung en Niko aanbieden?

Ik kwam bijvoorbeeld wel deze tegen maar er moeten toch wel meer opties zijn lijkt me? https://www.robbshop.nl/r...raaiknop-zigbee-draadloos

Dank alvast!

Alle reacties

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:30

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Hue heeft zelf een draaiknop: Tap dial switch

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• paulzurrr
Dank voor je reactie. Deze kan je echter niet achter een afdekraam van bijvoorbeeld een Jung of Gira stopcontact plaatsen.

• S0epkip
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14:56
paulzurrr schreef op woensdag 16 november 2022 @ 16:25:
[...]

Dank voor je reactie. Deze kan je echter niet achter een afdekraam van bijvoorbeeld een Jung of Gira stopcontact plaatsen.
Je zou de tap dial gewoon op een blindplaat kunnen monteren.

Zelf ben ik voor een pulsdrukker met wall module gegaan, werkt perfect, ook om te dimmen!

PVO

• rhensber
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 20-01-2023
Ik heb zo'n beetje alle bestaande mogelijkheden in huis. Ook de nieuwste al eerder genoemde Tap Dial. Maar die wijkt wel erg af van het overige schakelmateriaal dus heb ik nu gewoon op het nachtkastje liggen.

Welke ik echt kan aanraden en die past sowieso op Gira is https://www.ecobright.nl/...e-led-dimmer-module-250w/

Ik heb er zelf 4 op de beneden verdieping en echt nooit problemen mee gehad. Heel makkelijk te pairen met je Hue hub.

Je hebt hiervoor dus niet eens Hue lampen nodig aangezien deze dimmer zich als Hue lamp(en) gedraagt.

[ Voor 10% gewijzigd door rhensber op 16-11-2022 21:41 . Reden: aanvulling ]

• paulzurrr
S0epkip schreef op woensdag 16 november 2022 @ 21:30:
[...]

Je zou de tap dial gewoon op een blindplaat kunnen monteren.

Zelf ben ik voor een pulsdrukker met wall module gegaan, werkt perfect, ook om te dimmen!
Dat is ook inderdaad een goeie! Via welke manier heb je de pulsdrukker als dimmer geconfigureerd?

• paulzurrr
rhensber schreef op woensdag 16 november 2022 @ 21:39:
Ik heb zo'n beetje alle bestaande mogelijkheden in huis. Ook de nieuwste al eerder genoemde Tap Dial. Maar die wijkt wel erg af van het overige schakelmateriaal dus heb ik nu gewoon op het nachtkastje liggen.

Welke ik echt kan aanraden en die past sowieso op Gira is https://www.ecobright.nl/...e-led-dimmer-module-250w/

Ik heb er zelf 4 op de beneden verdieping en echt nooit problemen mee gehad. Heel makkelijk te pairen met je Hue hub.

Je hebt hiervoor dus niet eens Hue lampen nodig aangezien deze dimmer zich als Hue lamp(en) gedraagt.
Gewone dimmer is inderdaad een optie, heb echter al de hue lampen in bezit dus wil die wel blijven gebruiken, eerdere suggestie van pulsdrukker en wall module zou ook een mooie oplossing kunnen zijn

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:43
paulzurrr schreef op woensdag 16 november 2022 @ 22:18:
[...]

Dat is ook inderdaad een goeie! Via welke manier heb je de pulsdrukker als dimmer geconfigureerd?
Bij de setup van de wall switch module aangeven dat je een pulsdrukker hebt aangesloten. Dat is genoeg.

• skai21
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 11-11 16:26
Hier de friends of hue van Gira, die werkt perfect

16 x JaSolar 335Wp | 5430Wp | GOODWE 4K-DT

Pagina: 1