Home Cinema 2.1 + Losse Bluetooth speaker

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlorisBo
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 25-01 11:28
Hi All,
Ik heb nu Fidelio E5 staan maar die is aan het einde van zijn leven. Het idee van 2 speakers links en rechts van de TV staat mij beter dan een Soundbar.
Daarom zoek ik een:

2.1 Home + Cinemaset om series/films/tv te kijken. Met een extra speaker op de eettafel voor Spotify te streamen (Op hetzelfde moment).

Vul hier in welk apparaat je zoekt.
Dat is de vraag ;)
Wat is je budget?
1000/1500 euro
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
1000/1500 euro

Wat heb je zelf al gevonden?
Heb je zelf al een idee welk apparaat je overweegt? Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.
Ik zat aan Sonos te denken maar als ik het goed heb gelezen moet je een Soundbar hebben onder je TV (Die ik dus liever niet heb).

Ik hoor het graag of iemand nog een goed idee heeft :)

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 22:44
Je openingspost is wel erg summier, ik zal je een beetje op weg helpen ;)

Wat je zoekt is een receiver met multiroom support, deze bestaan er in verschillende soorten. Hierbij is het wellicht slim om voor een 5.1 receiver te kiezen, aanschafprijs is niet veel duurder maar dit biedt wel de flexibiliteit om in de nabije toekomst eventueel te upgraden naar surround.

Denon en Yamaha hebben allebei receivers in het assortiment met multiroom suport en wifi speakers die hiermee compatibel zijn, bijv. Denon Home X of Yamaha MusicCast X.

Verder zou ik beginnen met twee boekenplank speakers en deze eventueel later nog aanvullen met een subwoofer gezien het budget. Een andere optie is een paar vloerstaande speakers, afhankelijk van het soort geluid wat je zoekt kan het zijn dat je bij een paar vloerstaande speakers geen subwoofer nodig hebt (lees: de gemiddelde consument zal de laagweergave bij dit type speaker meer dan voldoende vinden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlorisBo
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 25-01 11:28
Hi Fres,

Dank voor je reactie en het op weg helpen :).

Denon ziet er goed uit en is inderdaad wat ik zoek met multiroom support.

Ik zat even te kijken naar 2 boekenplank speakers maar de topics zijn van een paar jaar geleden.
Wat zou jij of iemand anders adviseren anno 2022 voor een budget tot 250 euro per stuk.
Eventueel natuurlijk uitbreidbaar met een Sub.

Dank voor jullie hulp😃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11-06 11:05

FeaR

In GoT we trust

FlorisBo schreef op woensdag 16 november 2022 @ 13:58:
Wat zou jij of iemand anders adviseren anno 2022 voor een budget tot 250 euro per stuk.
Dit is wel erg makkelijk. Wat heb je zelf al gevonden wat je aanspreekt? GoT is geen forum om een budget te noemen en ons het zoekwerk te laten doen. We verwachten iets in de vorm van een short list.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.