[HP8610 probleem] tekst strepen, foto goed

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gompy58
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-04 23:23

Gompy58

het valt wel, maar niet mee...

Topicstarter
Met een HP8610 AIO printer heb ik hier een ding dat ik niet kan verklaren.

foto afdrukken:
via Iphone, of ipad keurig resultaat.
via W10 laptop strepen

Tekst/word doc, pdf doc.
via iphone of ipad strepen
via W10 laptop strepen.

Ik heb twee verschillende W10 laptops gebruikt waarvan 1 met een gewone oude HP driver en een met de nieuwste download.

In eerste instantie was de driver mijn verdachte. Pak ik een willekeurige andere laptop met Windows 10 erop waar voor deze printer de verse HP driver op is geïnstalleerd, dan gebeurt precies hetzelfde. Het is dus niet laptop specifiek.

Via google kom ik helaas niet verder dan "strepen -> printkop" Echter... een foto komt er zonder strepen keurig uit. Daar loop ik dus vast..

Als de printkop een probleem zou zijn dan verwacht ik dat bij elke print van elk device.

Is hier iemand die met dit gegeven bekend is of een suggestie heeft ?

in ieder geval alvast mijn dank voor de leestijd :-)

[ Voor 29% gewijzigd door Gompy58 op 16-11-2022 12:28 ]

ik heb ze wel op een rijtje, maar ze werken partime....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08:18
Je printkop ziet er ongeveer zo uit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-wZ-17hKRcN2kzIsF-4WtA1iCac=/800x/filters:strip_exif()/f/image/4lfy8cvSB6G3wGllnM6t1uCN.png?f=fotoalbum_large
Hier zitten meerdere spuitopeningen in (de strepen onder de blauwe tape), zowel voor de zwarte inkt als voor de diverse kleuren. Bij het printen van een B/W document wordt soms (afhankelijk van het model) een andere spuitopening gebruikt als wanneer je iets in kleur afdrukt (een foto). Het kan dus best zo zijn dat de spuitopening voor de zwarte inkt vuil is maar de anderen niet. Het feit dat dit vanaf een iPad verschillende resultaten laat zien kan aan de driver liggen, wellicht beschouwt deze alles vanaf zo'n apparaat als foto, geen idee.
Heb je de printkop al gereinigd?

[ Voor 3% gewijzigd door Archer_VC10 op 16-11-2022 13:06 ]

• Gompy58
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-04 23:23

Gompy58

het valt wel, maar niet mee...

Topicstarter
Vandaag er nog eens mee bezig geweest.

Printkop door de printer laten reinigen en m er ook fysiek even uit gehaald en schoongemaakt.

Ook de patronen vervangen door originele HP patronen.

Het heeft eigenlijk weinig opgelost.

Wat wel opvallend is...

Als je een stuk tekst hebt van meerdere regels, dan is bij specifiek enkel zwart afdrukken, elke 4 regel slecht en wegvallend.

Dus je dit in de basiskleuren, dus een keer specifiek geel, of blauw, of rood/roze dan zijn alle regels correct....

Dat zou iets moeten zeggen maar wat , daar kan ik net even niet de vinger op leggen. Eventueel kan ik een nieuwe printkop bestellen, die kost bij HP 150 euro.

Nieuwe HP AIO kost zo rond de 350-375 met bijna lege hp patronen...:-/

ik heb ze wel op een rijtje, maar ze werken partime....