Toon posts:

[T-Mobile Thuis glas] Eigen "modem"

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• glaerox
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 30-01 09:56
Goedemorgen allen,

Sinds een maandje in de nieuwe woning een glasvezel abonnement van T-Mobile incl.. 1x tv decoder. Deze is netjes afgemonteerd door iemand van Guidion en werkend achter gelaten.

Nu vallen mij 2 zaken op:
1: Het theoretische maximale verbruik van de Zyxel modem (36W!)
2: Het dramatische bereik van de ingebouwde WiFi.

De modem hang in de meterkast van een 2 onder 1 kap woning uit 1991 met 140m2 vloeroppervlakte. Op de 1e verdieping is er in de slaapkamers al belabberde wifi (chromecast werkt al niet of met horten en stoten). Ik heb het nog niet eerder zo slecht meegemaakt. In mijn eerdere vrij staande woning kon ik met een standaard wifi het hele ruim bebouwde perceel (660m2) beslaan.

Hoe dan ook ik wil de standaard modem vervangen door een ander. Lijkt mij dat dit met de vrije modem keuze nu geen probleem meer mag zijn. Echter ik loop tegen het volgende aan: er staat vrije modem keuze. Maar door gebruik van een ONT volstaat toch gewoon een router?

Ik zou bij voorkeur de volgende router plaatsen:

uitvoering: TP-Link Archer AX55

Geeft dit met de huidige technieken nog problemen met de fysieke tv-decoder? Tussen Router en decoder komt ook nog een niet managed switch.

Bedankt allemaal!

Beste antwoord (via glaerox op 16-11-2022 11:40)

• Wessel0101
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 16:27
Die gaat gewoon werken ja. Wel moet het WLAN poortje in vlan 300. anders gaat het niet werken.
TV gebruikt tegenwoordig ook vlan 300.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1Henk 'm!

• Wessel0101
Die gaat gewoon werken ja. Wel moet het WLAN poortje in vlan 300. anders gaat het niet werken.
TV gebruikt tegenwoordig ook vlan 300.

• glaerox
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 30-01 09:56
Top. Tv gebruikt dus zelfde VLAN als internet tegenwoordig? Een niet managed switch zou dit signaal dus ook doorgeven?

Dank!

• Wessel0101
Tv gebruikt ook vlan 300 ja. een unmanaged switch gooit het vlan door waar die zelf in zit. 300 in dit geval.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee