Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michielsweb
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 02-07 18:32
ik moet mijn groepenkast gaan klaar maken.
volgens eneco, had ik gewoon een 3x25 aansluiting, dus ik dacht ik huur een electricien.
nieuwe groepenkast erin. en nieuwe kabels aansluiten.

echter nu blijkt toch nog dat het 1x35 is.

nu is de vraag kan ik de kosten spreiden. en alvast de nieuwe 3 fasen groepenkast laten plaatsen.
uiteraard werken de krachtstroom groepen dan nog niet. lijkt me logisch.

maar dan heb ik nog even om de ombouwkosten van stedin bij elkaar te sparen. cq wachtlijst afwachten.
terwijl de rest van de verbouwing dan doorkan.

conclusie zou ik een 3 fase kast kunnen laten plaatsen, dat de zelfde groepen die ik nu bezit daarin gewoon werken.

graag zie ik advies tegemoet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:28

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Ja, dat kan. Je kunt een groepenkast (laten) plaatsen die geheel voorbereid is op 3f, waarbij in de hoofdschakelaar de verschillende fases worden doorgelust zolang je nog een 1f-aansluiting hebt.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Stevenlameris
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 07-07 18:18
Dat moet bij stendin zelfs dacht ik. Ik heb dit twee jaar geleden laten doen. Eerst de groepenkast vervangen voor 3fase en daarna kwam Stedin pas om de meter en aansluiting te vervangen.

[ Voor 2% gewijzigd door Stevenlameris op 16-11-2022 16:33 . Reden: Autocorrect ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slappyjoez
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 16:33
Stevenlameris schreef op woensdag 16 november 2022 @ 15:12:
Dat moet bij stendin zelfs dacht ik. Ik heb dit twee jaar geleden laten doen. Eerst de geopenbaard vervangen voor 3fase en daarna kwam Stedin pas om de meter en aansluiting te vervangen.
Heb je zelf de geopenbaard vervangen?

Even zonder gekheid, dit moet je juist laten voorbereiden voordat de netbeheerder er 3 fase van maakt.

15x Astronergy 325Wp Full Black || SMA Sunny Boy 4.0 1-fase || Zuid 40°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pickboy
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08-07 12:06
Zoals reeds gemeld moet je je altijd eerst je hoofdschakelaar geschikt maken voor 3x25A voordat de netbeheerder deze aan komt sluiten.

Je kunt je kast dan prima inrichten voor 3x25A waarbij je idd de aansluitingen op je hoofdschakelaar doorlust zolang je nog een 1 fase aansluiting hebt.
Zoals je zelf al correct opmerkte werken je krachtgroepen dan nog niet tot de aansluiting 3x35A is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hesselbeertje
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:43
michielsweb schreef op woensdag 16 november 2022 @ 11:02:
...
volgens eneco, had ik gewoon een 3x25 aansluiting, dus ik dacht ik huur een electricien.
...
Alle aansluitingen tot 3x25 (dus ook jouw 1x35) staan als ≤ 3x25 op je nota. Dus haal daar vooral geen info uit.

Idd eerst 3-fasen hoofdschakelaar erin (of dus hele kast wisselen met een kammetje onder de HS) en dan de netbeheerder laten komen. Reken op wachttijden van 4-7 maanden!

[ Voor 20% gewijzigd door hesselbeertje op 16-11-2022 15:22 ]

28 x AUO SunBravo + Fronius Symo 10.0 + Mitsubishi Zubadan 8kw om de stroom weer op te maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leontoeter
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 09-12-2024
Je kunt ook een tweede kast bijplaatsen afhankelijk van je doel. Als je nu 2 aardlekschakelaars hebt met elk tot 4 groepen kan je alleen een monteur een 3 fase hoofdschakelaar laten laten. 2dehands losse kasten zijn op marktplaats veel beschikbaar en scheelt je qua omzet kosten wat geld omdat de huidige groepen gewoon kunnen blijven.

Misschien goed om aan te geven waarom je 3 fase wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michielsweb
ten eerste dank ik de bovenstaande tweakers.
voor de informatie, ik zal deze nog even rustig doorlezen na dit bericht.

maar ik zag een vraag en ik zal deze beantwoorden.

ik heb me laten wijs maken dat
mijn toekomstige keuken. oven, koelkast en vaatwasser op aparte normale groepen moeten.
en mijn huidige gasplaat gaat eruit voor inductie kookplaat. (kracht) tevens voorzie ik mijn cv kast. alvast van een krachtstroom punt.

onder het mom van kwaad zal het niet kunnen
en mocht ik ooit op een all electric wp komen.

ben ik voorbereid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michielsweb
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/44JkF75l7iCtARXO347qa7Z-scA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OpOuGUGBhgj7U0BjXvY4FJDa.jpg?f=fotoalbum_large

dit is mijn huidige kast. de buis links is mijn aarde draad. deze wordt met die aarde klemmen onderbroken. en omgeleid om een kast ernaast te plaatsen aldus dat is het idee .

maar uiteraard sta ik open voor adviesen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanquezer
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:04
michielsweb schreef op woensdag 16 november 2022 @ 19:53:
[Afbeelding]

dit is mijn huidige kast. de buis links is mijn aarde draad. deze wordt met die aarde klemmen onderbroken. en omgeleid om een kast ernaast te plaatsen aldus dat is het idee .

maar uiteraard sta ik open voor adviesen
Op deze foto lijkt dat je geen hoofdschakelaar hebt...
Het lijkt mij het slimste om dat eerst te realiseren voordat je verder kan.
Helemaal als je naar 3 fases wilt gaan.

1 goude tip (rechtstreeks uit het NEN-1010 boekje) je mag maximaal 4 groepen achter 1 aardlek zetten.

DPC Chef-kok :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michielsweb
volgens mij zit de hoofdschakelaar helemaal links,

maar ik was all bezig met samen stellen geheele nieuwe kast op elektramat. ik zal je goude tip meenemen.,Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xX-ZCDJKShQIxLd8AILd884bwgs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8YEXnvn5dmTseqBr2yIjbFkg.jpg?f=fotoalbum_large

dit is de basis wat past. ik heb echter elektramat gevraagd, of de linker kast niet een hoger model kan zijn. dan kan ik nog wat extra dingen kwijt. nu of in de toekomst.

[ Voor 63% gewijzigd door michielsweb op 16-11-2022 20:43 ]

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
@Xanquezer de hoofdschakelaar zit inderdaad helemaal links.

@michielsweb Misschien even eerst goed om stil te staan bij de vraag, ga je de groepenkast zelf vervangen/uitvoeren of laat je dat doen?

Als je dat van plan bent zelf te doen, is het dan mogelijk om spanningsloos te werken? Voor de hoofdschakelaar zit de slimme meter en netaansluiting, hoe is die laatste uitgevoerd? Zijn dat automaten of smeltzekeringen, oftewel, kan je de aanvoer naar de hoofdschakelaar ook spanningsloos maken?
Dit staat namelijk net niet op de foto.

Daarnaast is het denk ik goed om op een rijtje te zetten, ongeacht welke kast je neemt, wat je precies nodig hebt (cq wat je gaat aansluiten).

In de configuratie hierboven staan 6 afgaande groepen, 1 fornuisgroep en 1 krachtgroep. In de eerdere posts staat dat je wil voorbereiden op all electric WP en koken op inductie.

Wil je op inductie gaan koken, kan je in een 3 fase kast beter ook een krachtgroep (3P+N B16) plaatsen, ofwel als aardlekautomaat ofwel achter een 4 polige aardlekschakelaar. Een fornuisgroep achter 1 aardlekschakelaar op 1 fase (van je netaansluiting) is beperkt in vermogen tot je netaansluiting (25A ipv 2x16A), dat wil je niet. Met een krachtgroep kan je max 11kW vermogen trekken, en kan je alle kanten op.
Mocht de inductieplaat nou eerder komen dan de 3 fase netaansluiting, zou ik die tijdelijk op 1 fase zetten, een kookgroep daarvoor kopen is zonde.

Voor de all electric WP hangt de aansluiting af van het vermogen van de warmtepomp, dan niet zozeer hoeveel kW warmte hij oplevert, maar hoeveel kW de compressor gebruikt. Ook zal er een backup heater aanwezig kunnen zijn. Afhankelijk van de grootte van de woning en warmtevraag zal je een bepaald vermogen warmtepomp nodig hebben, en dat bepaalt weer de zwaarte van de aanpassingen in de meterkast. Kan je daar nu al wat over roepen, bijv grootte van de woning, mate van isolatie en historisch gasverbruik, dan zou je daar al wat voor kunnen bedenken. Maar misschien is het gewoon handiger om ruimte over te houden voor extra componenten, dan komt dat later wel.

Verder adviseer ik je een A-merk kast te kopen, ABB, Eaton, Hager, Schneider. Electramat configurator is leuk, maar de A-merken zijn elders beduidend goedkoper en ook op maat te krijgen.

Heb je overwogen om deze kast te houden, en een nieuwe HLD33 van ABB aan te schaffen en deze te combineren?
De nieuwe kast kan je vervolgens vullen met de 4P hoofdschakelaar, de bestaande aardlekschakelaars, 2 nieuwe afgaande groepen en de bestaande groepen. Je kan dit in de toekomst uitbreiden naar 3 aardlekschakelaars en in totaal 12 groepen.
De oude kast kun je gebruiken om de 3 fase componenten in te plaatsen. Je hebt dan plaats voor 3 componenten, bijv. 1 alamat voor inductie, 1 voor WP en nog een positie over.

Afhankelijk van de hoogte zet je de HLD33 boven de slimme meter, of plaats je hem ernaast. Let wel op dat je de onderzijde van de kast dan afsluit met een afsluitstuk.

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• michielsweb
@blackd opzich zou ik best er een nieuwe kast naast willen zetten. ik zou eigenlijk een dubbele hoogte naast willen zetten.
[L][G]
[L][M] L zouden de nieuwe kasten zijn.

de kabel voor "voor wp" kan in principe leeg getrokken worden. voor het fornuis zal ik even de specificaties op moeten duikelen.

maar over je idee van er naast plaatsen.
zou dat mogenlijk zijn die kast dan vol te douwen met de 3F gedeelte ? want dan kan ik het wel zelf plaatsen.

ik wil het wel zelf doen. maar ik heb geen mogenlijkheid gezien om de stroom af te sluiten voor de groepenkast. vandaar

[ Voor 3% gewijzigd door michielsweb op 17-11-2022 17:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
In theorie moet dat wel lukken maar hou wel rekening met het volgende:

De nieuwe hoofdschakelaar is 4 posities breed. Die kan niet in de huidige kast. Die zou dan in de nieuwe kast moeten. Ik weet niet of daar regels voor zijn die dit in de weg zouden staan. In ieder geval moet je kijken hoe de kabeldoorvoer mogelijk is van de huidige naar de nieuwe HLD33.

Wanneer de verzwaring is doorgevoerd zou je de huidige 2 polige hoofdschakelaar weg kunnen halen en twee nieuwe installatieautomaten kunnen plaatsen, en heb je 8 afgaande groepen.

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19:41

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

hesselbeertje schreef op woensdag 16 november 2022 @ 15:21:
Alle aansluitingen tot 3x25 (dus ook jouw 1x35)
Zelfs tot 50A (bij Liander)

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jrrooster
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 05-07 15:39
De hoofdschakelaar is de rode helemaal rechts. De grote zwarte links is de krachtgroep, welke wordt beveiligd door de grote ALS naast de ronde hoofdschakelaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elektra Koning
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 21-11-2022
*knip. Dit is zo gewoon spam*

[ Voor 89% gewijzigd door F_J_K op 21-11-2022 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:03
Ik zie even niet waarom de kast niet een 2x12 eenheden kast kan zijn (b.v. ABB hld33)

Enige wat je daarvoor moet (laten) doen is de afgaande buizen inkorten. Dat moet dan wel super voorzichtig want de draden er in zijn zo beschadigd.

Verder kijk je even bij Sander vunderink waar ABB sn lijn kasten vergelijkbaar kosten met b-merk/huismerk van hun conculegas met de erg handige planner

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michielsweb
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TnJrVIyMKtuenM5LNdkZL99qmDQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/auTT9TvCSozR43Wa7DDc6jI1.jpg?f=fotoalbum_large

beste tweakers.

4 vragen na bovenstaande foto.
1. zou ik er in de huidige setup. niet gewoon een volledige 3f kast naast kunnen plaatsen. en huidige hoofdschakelaar uiteindelijk gewoon doorlussen naar de nieuwe kast hoofdschakelaar. effectie oude kast een bij kast maken.

1b of die blokkies bestellen die onderin die kast passen en die uiteindelijk vanuit nieuwkast voorzien.

2. ik zie dat er gewoon een2x dikke draad vanuit de meter / hoofdzekering komt

is dat bij 3*25a ook of krijg je daarall 4 draden van. of komt dat ook met 2 binnen.
2b ik schat dat die draden vanaf de meter komen en niet vanuit 3 etages beneden. inmers is mijn bovenbuurman ook doorgelust

zou stedin er moeite mee hebben om een nieuw kabeltje dan 20 cm langer te maken zodat ie via huidige kast nieuw kast in gaat denken jullie ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michielsweb
immers zou ik bij bovenstaande antwoord de electricien besparen. en dat geld weer vrij hebben voor stedin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Judge Ming
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 18:37

Judge Ming

Full electric per 8/2024

Ad 1) dat plaatsen zou kunnen maar een 3 fase kast is qua inrichting wel anders dan een 1 fase kast. Stedin zou met zijn draden alleen naar de 3 fase HS willen gaan. Andersom gaat zeker niet lukken. Was je voornemens om 1 van de fases naar de HS in de oude kast te sturen? Beetje raar.
Als je tzt op 3x25A zit, wat ga je dan nog doen met de oude kast? Optie: 1 van de 3 fases in de oude kast sturen en de nieuwe kast alleen echte 3 fase oplossingen laten doen. IMO niet fraai, maar werkt wel. Fraaier: 1 3 fase kast met 2 regels van elk 12 automaat plekken.
BTW: je gaat natuurlijk wel de installatie automaten verdelen over de 3 fases. Als je nu 1x35A hebt en dat zo zou laten, maar wel krachtstroom groepen toevoegt, hoeveel wattage denk je dat er dan over die ene groep gaat lopen? Idd te veel.

Ad 1b) Die (maximaal) 4 doorverbinders zijn bedoeld om aardlek schakelaars te verbinden. Bij een gemengde kast heb je een aardlek voor 4 instsallatie automaten EN 1 of meerdere aardleks om je krachtgroepen aan te sturen. In een groepenkast worden bij voorkeur geen meerdere draden in 1 aansluiting 'gepropt'. (gebeurd natuurlijk wel in de echte wereld, maar gebruik dan een duo kabelschoen)

Ad 2) Logisch dat er 2 draden zijn: je heb een 1 fase aansluiting. Bij een 3 fase komen er nog 2 'plus' draden bij. In de officiële kleuren zwart en grijs, maar vaak gewoon 3x bruin en 1x blauw.
Stedin legt zijn draden aan naar de HS, ongeacht de lengte. Die moet dus 3 fase zijn en kan best in de nieuwe kast zitten, dat maakt niet uit.

Ad 2b) die draden komen van de zekeringen van Stedin. Die zit achter de meter. Vreemde opmerking dat je bovenbuurman doorgelust zou zijn. Elke zelfstandige woning heeft zijn eigen groepenkast en dus ook zijn eigen aansluiting bij Stedin. Ze willen graag iedereen een nota sturen. Of heb je soms een kamer verhuurd?

Tip: in plaats van een 3 fase installatie automaat (een 'krachtgroep') uit te rusten met een 3 fase aardlek schakelaar, kan je beter gelijk overstappen naar een alamat (aardlek automaat, de combinatie van een installatie automaat en aardlek in 1). Scheelt weer 4 posities in de kast.

Trouwens: niet verwarren dat een kookgroep een krachtgroep van 2 fases is. Een kookgroep is bedoeld om mensen een inductieplaat te laten aansturen zonder een 3 fase groepenkast te hoeven inrichten.

[ Voor 5% gewijzigd door Judge Ming op 28-11-2022 18:15 ]

54kWh Powerwall, 5.5kWp Solar, Daikin WP L/L + L/W, Ariston Nuovo WPB, Tesla M3P, Zappi 2.1, Woning 1932 A++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michielsweb
Judge Ming schreef op maandag 28 november 2022 @ 18:13:
Ad 1) dat plaatsen zou kunnen maar een 3 fase kast is qua inrichting wel anders dan een 1 fase kast. Stedin zou met zijn draden alleen naar de 3 fase HS willen gaan. Andersom gaat zeker niet lukken. Was je voornemens om 1 van de fases naar de HS in de oude kast te sturen? Beetje raar.
Als je tzt op 3x25A zit, wat ga je dan nog doen met de oude kast? Optie: 1 van de 3 fases in de oude kast sturen en de nieuwe kast alleen echte 3 fase oplossingen laten doen. IMO niet fraai, maar werkt wel. Fraaier: 1 3 fase kast met 2 regels van elk 12 automaat plekken.
BTW: je gaat natuurlijk wel de installatie automaten verdelen over de 3 fases. Als je nu 1x35A hebt en dat zo zou laten, maar wel krachtstroom groepen toevoegt, hoeveel wattage denk je dat er dan over die ene groep gaat lopen? Idd te veel.

Ad 1b) Die (maximaal) 4 doorverbinders zijn bedoeld om aardlek schakelaars te verbinden. Bij een gemengde kast heb je een aardlek voor 4 instsallatie automaten EN 1 of meerdere aardleks om je krachtgroepen aan te sturen. In een groepenkast worden bij voorkeur geen meerdere draden in 1 aansluiting 'gepropt'. (gebeurd natuurlijk wel in de echte wereld, maar gebruik dan een duo kabelschoen)
ok als ik uw goed gelezen heb.
zou ik dus vanuit die blokjes de huidige aardlek schakelaars in het midden kunnen aansturen?
verdeeld oven 2 van de 3 fases dan? althans er zitten nu 2 "aardlekken in" ik zou eventueel de overbodige hoofdschakelaar dan met de tijd kunnen verwijderen en vervangen met een aardlek
dan zou ik zelf in droge kast de groepen kunnen herdelen zodat deze dan gelijker worden verdeeld over de 3f[

althans als ik ervanuit mag gaan dat die blokken f1 f2 f3 N zijn . ik probeer me maar te verdiepen.
de nieuwe kabels die erbij komen. komen uide grond en zijn maar 2x perilex stroompunt. en 2 kleinegroepen voorme keuken uitbouw.
Ad 2) Logisch dat er 2 draden zijn: je heb een 1 fase aansluiting. Bij een 3 fase komen er nog 2 'plus' draden bij. In de officiële kleuren zwart en grijs, maar vaak gewoon 3x bruin en 1x blauw.
Stedin legt zijn draden aan naar de HS, ongeacht de lengte. Die moet dus 3 fase zijn en kan best in de nieuwe kast zitten, dat maakt niet uit.
leek mij ook logisch maar tja wie niet zeker weet die moet vragen. bedankt voor het helder maken.
Ad 2b) die draden komen van de zekeringen van Stedin. Die zit achter de meter. Vreemde opmerking dat je bovenbuurman doorgelust zou zijn. Elke zelfstandige woning heeft zijn eigen groepenkast en dus ook zijn eigen aansluiting bij Stedin. Ze willen graag iedereen een nota sturen. Of heb je soms een kamer verhuurd?
ik zie dat in de verzegelde doos, dat er een kabel onder in gaat, en er 1 aan de zijkant uitgaat en direct naar boven gaat. ( portiek schacht)
Tip: in plaats van een 3 fase installatie automaat (een 'krachtgroep') uit te rusten met een 3 fase aardlek schakelaar, kan je beter gelijk overstappen naar een alamat (aardlek automaat, de combinatie van een installatie automaat en aardlek in 1). Scheelt weer 4 posities in de kast.
ooh dat zou wel is een goede kunnen zijn om het wel te laten passen in de kleine kasten!! ik ga kijken
[/quote
Trouwens: niet verwarren dat een kookgroep een krachtgroep van 2 fases is. Een kookgroep is bedoeld om mensen een inductieplaat te laten aansturen zonder een 3 fase groepenkast te hoeven inrichten.
oh dus er moet gewoon een 3f groep voor perilex in?

in quotes vragen gemaakt in delen
sorry dat ik veel vraag. maar een rekening van ruim 1000 euro schrok mij aardig af van een electrcien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Judge Ming
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 18:37

Judge Ming

Full electric per 8/2024

zou ik dus vanuit die blokjes de huidige aardlek schakelaars in het midden kunnen aansturen?
verdeeld oven 2 van de 3 fases dan?
Zekers. Normale route is: HS - blokjes - aardleks - installatieautomaten.
ik zie dat in de verzegelde doos, dat er een kabel onder in gaat, en er 1 aan de zijkant uitgaat en direct naar boven gaat. ( portiek schacht)
Ah, maar dat is voordat de kabel bij jou is. Bij een portiekwoning zit er idd een splitsing op de begane grond voor elke etage daarboven. Ik hoop voor jou dat ze elke woning wel 3 fasen kunnen geven. Soms is het 'goedkoper' om de etages elk een fase te geven en kan niemand dus 3 fasen krijgen.

Perilex is een naam van een stekker. Zowel 2 als 3 fase apparaten maken er gebruik van. De indeling van de draden is niet landelijk voorgeschreven maar per afnemend apparaat natuurlijk wel. Persoonlijk zou ik voor inductie altijd een 3 fase oplossing maken. Zelfs als je inductieplaat maar 7600watt (dus 2 fasen) zou gebruiken. Je kunt de derde (ongebruikte) fase dan altijd nog gebruiken voor de afzuiging of iets anders. Alleen als een 3 fase oplossing alleen voor de inductie aangeschaft wordt komt een kookgroep (dus 2 fasen) in beeld. Maar als we naar de ontwikkelingen in huishoudens kijken zal 3 fasen voor velen van ons een must worden: auto, inductie, warmtepomp, sauna, etc. Dat wordt dringen op de kabel in de straat!

54kWh Powerwall, 5.5kWp Solar, Daikin WP L/L + L/W, Ariston Nuovo WPB, Tesla M3P, Zappi 2.1, Woning 1932 A++

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:28

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Judge Ming schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 11:01:
Perilex is een naam van een stekker. Zowel 2 als 3 fase apparaten maken er gebruik van.
En ook apparaten met 1 fase, zoals een mechanische ventilatiebox die met een perilex-stekker wordt aangesloten op een driestanden-schakelaar :)

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCJR
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15:45
Stevenlameris schreef op woensdag 16 november 2022 @ 15:12:
Dat moet bij stendin zelfs dacht ik. Ik heb dit twee jaar geleden laten doen. Eerst de groepenkast vervangen voor 3fase en daarna kwam Stedin pas om de meter en aansluiting te vervangen.
Je hoeft alleen maar de 2p hoofdschakelaar te vervangen voor een 4p.

Dat is alles, kun je evt nog zelf als je de 35A automaat hebt onder je slimme meter om ff alles spanningsloos te maken.
4p kost 30 euro.

|| Solar 7.4kwp oostwest + 850wp zuid + Deye 12K-SG04LP3-EU + 50kWh LiFePo4 || EHVX08S23EJ9W + ERGA06EAV3H ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michielsweb
vraagje is er iemand die toevallig een ABB hl33 heeft hangen ? de 2din.

ik ben opzoek naar een foto van de zijkant. deze kan ik voorlopig nog niet vinden op internet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hfa
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 19:47

hfa

michielsweb schreef op woensdag 30 november 2022 @ 11:24:
vraagje is er iemand die toevallig een ABB hl33 heeft hangen ? de 2din.

ik ben opzoek naar een foto van de zijkant. deze kan ik voorlopig nog niet vinden op internet
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zdQTG0kHXMAJuuRdILG4XsrOqds=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/a3OTMUapwtkMtN4XcKFfGIq3.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1rHShKKSVWRCpRcGUqxQkX0X1q8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/kJpZAUXwsSqtnlyMGQyayFtS.jpg?f=user_large

NB. dit was de situatie voordat Stedin langs was geweest voor de aanpassing van 1 naar 3 fases. Ofwel: hoofdschakelaar was hier doorgelust.

[ Voor 8% gewijzigd door hfa op 30-11-2022 12:04 ]

Pagina: 1