Thuis privé laden met lease(plan) paal

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1of6Billion
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14-05 20:14
Sinds vorige week hebben we een laadpunt (Alfen) aan de muur. Deze is verzorgd door Leaseplan voor het werk van mijn vrouw. Nu heb ik óók een (private lease) EV. Maar kom ik er niet uit hoe ik zelf, voor eigen kosten, kan laden met m'n eigen stroom.
Bij zowel Leaseplan als Greenchoice (mn stroomleverancier) is het lastig om iemand aan de lijn te krijgen. Ik weet ook niet wáár ik moet zijn, dus voordat ik een uur in de wacht sta, hoop ik graag eerst duidelijk te krijgen of ik bij het goede loket ben.

Heeft er iemand een gouden tip voor me *hoe* ik dit het beste kan aanvliegen?

Beste antwoord (via 1of6Billion op 16-11-2022 09:12)

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 16:01
1of6Billion schreef op woensdag 16 november 2022 @ 08:58:
Sinds vorige week hebben we een laadpunt (Alfen) aan de muur. Deze is verzorgd door Leaseplan voor het werk van mijn vrouw. Nu heb ik óók een (private lease) EV. Maar kom ik er niet uit hoe ik zelf, voor eigen kosten, kan laden met m'n eigen stroom.
Bij zowel Leaseplan als Greenchoice (mn stroomleverancier) is het lastig om iemand aan de lijn te krijgen. Ik weet ook niet wáár ik moet zijn, dus voordat ik een uur in de wacht sta, hoop ik graag eerst duidelijk te krijgen of ik bij het goede loket ben.

Pas bestellen voor je eigen auto (of bestaande pas pakken) en deze instellen op de portal van je laadpunt tegen 0 tarief. Moet niet zo moeilijk zijn.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Inspired
1of6Billion schreef op woensdag 16 november 2022 @ 08:58:

Pas bestellen voor je eigen auto (of bestaande pas pakken) en deze instellen op de portal van je laadpunt tegen 0 tarief. Moet niet zo moeilijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1of6Billion
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14-05 20:14
Inspired schreef op woensdag 16 november 2022 @ 09:01:
[...]

Een willekeurige pas voor (openbare) laadpalen bedoel je? Die heb ik uiteraard ;)
Ik heb dat al eens zonder succes geprobeerd. Maar dan gaan ik dat vanavond nog eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
1of6Billion schreef op woensdag 16 november 2022 @ 09:11:
[...]

Een willekeurige pas voor (openbare) laadpalen bedoel je? Die heb ik uiteraard ;)
Ik heb dat al eens zonder succes geprobeerd. Maar dan gaan ik dat vanavond nog eens proberen.
Ja, ik heb zelf een Shell/NM paal dus weet even niet hoe het in jouw laadpaal omgeving werkt, maar dit zou moeten kunnen.