Combi magnetron stopt niet nadat timer is verstreken.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veenrot
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 23-04-2024
Hallo forumleden,

Mijn huidige combi-magnetron stopt niet nadat de timer is afgelopen (het plateau stopt met draaien maar magnetronfunctie stopt niet met stralen/verwarmen) met alle gevolgen van dien. :'(
Ik moet eerst fysiek met draaiknop de magnetron in de de 0-stand zetten voor die stopt.
Iemand een idee wat de oorzaak is? Het betreft het type Zanussi Type:BH32CF2 model: zkc38310xk.

Alvast bedankt voor het meedenken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taghorn
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 11:01
Checkvraag, stopte de magnetron eerst wel als de timer af liep?
Hoe oud is de magnetron?

Eerste gedachte: een plakkende relais of andere kapotte schakeling. Gaat betekenen dat je hem open moet schroeven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Prutsor
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08:42
Onze combi oven (AEG) stopt nadat ie klaar is, maar als je binnen een halve minuut ofzo de deur niet opent gaat ie ook iets in de trant van 'naverwarmen'

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Taghorn schreef op woensdag 16 november 2022 @ 08:12:
Gaat betekenen dat je hem open moet schroeven
Slecht advies. In een magnetron komen zeer hoge spanningen voor en is ook qua straling gevaarlijk als je niet weet wat je doet.
Als je hier komt vragen wat er mis is met je magnetron ben je niet kundig genoeg er zelf aan te sleutelen.

@ts: bel gewoon Zanussi en laat een monteur opdraven.

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veenrot
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 23-04-2024
Taghorn schreef op woensdag 16 november 2022 @ 08:12:
Checkvraag, stopte de magnetron eerst wel als de timer af liep?
Hoe oud is de magnetron?

Eerste gedachte: een plakkende relais of andere kapotte schakeling. Gaat betekenen dat je hem open moet schroeven
Bedankt voor je reactie.

Ik gok een jaar of 9 en ja hij stopte wel voor de tijd.
Ik ga even meten/op zoek naar een relais :)