Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hadespuiter
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22-11-2024
De Redmi Note 11 heeft geen eigen topic zag ik dus bij deze een eigen topic over mijn vraag.

Vandaag een Note 11 mogen ontvangen en voor het geld een prachtig toestel, echter kom ik één gek ding tegen en dat is dat het always-on display na 10 seconde uit gaat. Het is dus eigenlijk helemaal geen always-on display.

Andere eigenaren van de Note 11 zullen deze eigenaardigheid vast ook opgemerkt hebben. Zijn er oplossingen/workarounds hiervoor?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IssY_I
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19-03 01:22
Ik heb het merk gegoogled en kreeg deze video als eerste resultaat

YouTube: Redmi Note 11 Always On Display - How To Remove 10 Seconds Limit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hadespuiter
Helaas is dit geen goede oplossing. Het uitzetten van de miui optimizatie's in het developer screen veroorzaakt problemen zoals het niet kunnen toevoegen van bijlages in Gmail en Whatsapp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IssY_I
Ik heb nog steeds problemen met bijlages bekijken of toevoegen in Gmail ondanks dat miui optimalisatie bij mij gewoon aan staat. Meerdere keren full wipe maar werkt nog steeds niet. Zit op Android 11 en Oktober 2021 security patch.. toestel wordt niet meer geupdate (Mi 9T)

Weet jij mischien wat ik nog kan proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hadespuiter
IssY_I schreef op woensdag 16 november 2022 @ 05:54:
Ik heb nog steeds problemen met bijlages bekijken of toevoegen in Gmail ondanks dat miui optimalisatie bij mij gewoon aan staat. Meerdere keren full wipe maar werkt nog steeds niet. Zit op Android 11 en Oktober 2021 security patch.. toestel wordt niet meer geupdate (Mi 9T)

Weet jij mischien wat ik nog kan proberen?
Ook als je Gmailed via een webbrowser?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hadespuiter
Inmiddels een 2e eigenaardigheid ondervonden en dat is dat het scherm flikkert bij hele lage brightness. Niet in apps en de webbrowser maar enkel op het thuisscherm.

Nu krijg ik door waarom dit goedkope toestellen zijn en je denk ik toch beter 100 euro meer kunt uitgeven. :)

Edit: op 60hz zetten lijkt het op te lossen, het flikkeren.

[ Voor 10% gewijzigd door Hadespuiter op 16-11-2022 10:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hadespuiter
Wilde de telefoon al bijna retour gaan sturen maar heb deze app gevonden:

https://play.google.com/s...hub.domi04151309.alwayson

Always-on display, Open Source, gratis en geen ads.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IssY_I
Hadespuiter schreef op woensdag 16 november 2022 @ 10:23:
[...]

Ook als je Gmailed via een webbrowser?
Ja weigert gewoon als een koppige ezel hardnekkig om o.a pdf bestanden te openen.. krijg dan de melding "error this file does not exist"
Heb een workaround gevonden en gebruik nu Blue Mail ipv Gmail of Outlook en hier werkt het wel op (9 vd 10x) dus ook niet altijd

Maar afbeeldingen uploaden is helemaal drama. Als ik een plaatje hier nu wil uploaden gaat dat niet. Lukt gewoon niet met dit toestel. Ook niet op andere forums en heb ook andere webrowsers geprobeerd. Website stuurt me netjes door naar me galerij waar ik een foto kan uitkiezen, vervolgens kies ik een plaatje maar vervolgens gebeurd er gewoon nietss.. geen melding ook of een error.. niks. Kan niks uploaden.
2 full wipes en nog niks. Originele OTA updates en geen andere rom geïnstalleerd oid

Gelukkig nog een S21+ achter de hand 👌

[ Voor 8% gewijzigd door IssY_I op 16-11-2022 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IssY_I
.

[ Voor 99% gewijzigd door IssY_I op 16-11-2022 16:10 ]

• IssY_I
Hadespuiter schreef op woensdag 16 november 2022 @ 05:48:
[...]

Helaas is dit geen goede oplossing. Het uitzetten van de miui optimizatie's in het developer screen veroorzaakt problemen zoals het niet kunnen toevoegen van bijlages in Gmail en Whatsapp.
Ik ben er even voor gaan zitten en ik heb het nu opgelost! Hiervoor moest ik developer mode uitzetten daarna weer activeren, waardoor miui optimalisatie "verdween" uit de optielijst. Maar om deze weer tevoorschijn te toveren een paar keer achtereen klikken op "resetten naar standaard waarden".. toen verscheen miui optimalisatie weer in het lijstje .. deze stond gek genoeg uitgeschakeld... Dus bij het inschakelen kreeg ik een of andere melding en doorgedrukt en nu werkt alles weer (y)

Ben 100% zeker dat deze gewoon ingeschakeld was (op de achtergrond stond deze dus kennelijk gewoon uit maar op de voorgrond ingeschakeld) zwaare bug 8)7

Sorry hoor dat ik je topic heb gekaapt

[ Voor 3% gewijzigd door IssY_I op 17-11-2022 01:36 ]

• Hadespuiter
Het flikkeren @90hz op lage brightness heb ik de afgelopen 24 uur niet meer gezien. Zijn wat systeemapp-updates geweest mogelijk dat het verholpen is. Gelukkig maar want eenmaal 90hz gewend wil je niet meer terug naar 60.
Lui die zeggen dat 60hz genoeg is op een smartphone, nou mooi niet, je ziet duidelijk verschil als je bijv. door forums scrolled. Op 60hz wordt de tekst blurry, op 90hz blijft het scherp.

• IssY_I
Ik gebruik sinds een maandje de Galaxy S21+ als mijn primaire phone (120hz) en idd ik kan niet meer terug naar die stroperige zooi van 60hz denk ik. Alhoewel ik moet zeggen dat mijn Mi 9t het niet ver onder doet kwa snelheid.. openen van bepaalde apps gaat mischien maar een seconde of 2 sneller op de S21+ En scrollen gaat nog best vloeibaar. Maar een Native 60hz zoals we die kenden is wel anders als een 60hz optie in een 120hz phone..

Met andere woorden als ik de 60hz optie aanvink in mijn 120hz S21+ phone voelt deze stroperiger aan als mijn originele 60hz phone mi9t. Kan ook tussen me oren zitten maar toch voelt het anders aan lijkt het....

[ Voor 3% gewijzigd door IssY_I op 17-11-2022 03:01 ]

• IssY_I
Wat ik nog raar vind. Ondanks 2 full wipes kon ik nog steeds geen pdf's openen. Developer Mode zit dus ingebakken in de Chipset en niet in de Rom :?

• Hadespuiter
IssY_I schreef op donderdag 17 november 2022 @ 03:01:
Ik gebruik sinds een maandje de Galaxy S21+ als mijn primaire phone (120hz) en idd ik kan niet meer terug naar die stroperige zooi van 60hz denk ik. Alhoewel ik moet zeggen dat mijn Mi 9t het niet ver onder doet kwa snelheid.. openen van bepaalde apps gaat mischien maar een seconde of 2 sneller op de S21+ En scrollen gaat nog best vloeibaar. Maar een Native 60hz zoals we die kenden is wel anders als een 60hz optie in een 120hz phone..

Met andere woorden als ik de 60hz optie aanvink in mijn 120hz S21+ phone voelt deze stroperiger aan als mijn originele 60hz phone mi9t. Kan ook tussen me oren zitten maar toch voelt het anders aan lijkt het....
Net even een native 60hz toestel er bij gepakt maar tijdens het scrollen door het forum of de frontpage zie ik een groot verschil met de 90hz Redmi. Bij laatstgenoemde blijft alles gewoon veel scherper tijdens het scrollen.

Ik dacht altijd dat meer herz een gimmick was waar je niet echt wat aan hebt maar ik zie gewoon duidelijk het verschil.

[ Voor 5% gewijzigd door Hadespuiter op 17-11-2022 16:06 ]

• Hadespuiter
Hadespuiter schreef op woensdag 16 november 2022 @ 15:35:
Wilde de telefoon al bijna retour gaan sturen maar heb deze app gevonden:

https://play.google.com/s...hub.domi04151309.alwayson

Always-on display, Open Source, gratis en geen ads.
Nadeel van deze app is dat je eerst een dubbeltik op het scherm moet doen voordat de vingerafdrukscanner werkt, wat natuurlijk niet opschiet.

Bij deze app werkt de vingerafdrukscanner wel gewoon!: https://play.google.com/s...ls?id=com.newgen.alwayson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IssY_I
Hadespuiter schreef op donderdag 17 november 2022 @ 22:46:
[...]

Nadeel van deze app is dat je eerst een dubbeltik op het scherm moet doen voordat de vingerafdrukscanner werkt, wat natuurlijk niet opschiet.

Bij deze app werkt de vingerafdrukscanner wel gewoon!: https://play.google.com/s...ls?id=com.newgen.alwayson
Ik vindt dat juist fijn om juist eerst op het scherm te tikken, heb dit juist ook zo express ingesteld. Zou dus anders betekenen dat de vingerafdrukscanner en dus het scherm in de achtergrond constant standby draait wachtend op je duim. Maarja ik ben dan ook een BatteryHollic, elke nutteloze % is er eentje teveel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hadespuiter
IssY_I schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 06:23:
[...]

Ik vindt dat juist fijn om juist eerst op het scherm te tikken, heb dit juist ook zo express ingesteld. Zou dus anders betekenen dat de vingerafdrukscanner en dus het scherm in de achtergrond constant standby draait wachtend op je duim. Maarja ik ben dan ook een BatteryHollic, elke nutteloze % is er eentje teveel :)
De Note 11 heeft de vingerafdrukscanner in de powerbutton zitten, en tevens kun je kiezen dat hij alleen werkt als je de powerbutton indrukt dus niet enkel aanraken.
Pagina: 1