Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misty0000000
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 15-02-2024
Mijn vraag
Valt dit nog op te lossen? Wat kan ik nog doen?

Ik heb deze videokaart (rtx 3060ti gaming x trio) ondertussen al een bijna twee jaar en mijn garantie zit er in december op.
Ik heb de videokaart een jaar gebruikt om te gamen en daarna wegens verhuis niet meer gebruikt wel verhuisd met de auto maar zat veilig verpakt. Nu wou ik hem terug gebruiken in juni dit jaar maar kwam het volgende probleem tegen: de videokaart gaf geen beeld meer en ik kreeg steeds een VGA lichtje op mijn moederbord en soms deed hij het dan wel en dan weer niet. Ik ben hiervoor bij verschillende mensen langsgegaan, heb mijn moederbord teruggestuurd naar Azerty maar daar was niks mis mee. Uiteindelijk mijn GPU teruggebracht naar Tones een bedrijf in België waar ik het destijds gekocht had, dit was in augustus. Maanden hoorde ik niks tot ik hun zelf moest contacteren begin november om het nieuws te horen dat MSI het niet wilde repareren wegens duidelijke gebruikersschade en kreeg ik de volgende foto's. Nu heb ik deze schade nog nooit gezien en heb mijn videokaart ook nooit laten vallen of iets. Maar ik heb natuurlijk geen bewijs en ben erop ingegaan maar ze willen het nog steeds niet onderzoeken.

Hopelijk is er een eventuele oplossing ..

Alvast bedankt

Groetjes

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RRLOBAj03jxank0xNmOWkQXImLU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SysBi1m0xxG5o5tQTVb34zy9.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/A8DOTQz9OxPeyNI9QMDQzFZ4qsA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cnbYkQpdYRpezkGBus7cbiiq.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hm3KAQbR55bO8lKFNbt-BdvrXOI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7l6AXMEtY4JV7576bexrXlW1.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Gu9XYKh_tnE7cMfx3uF8x78wNiE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6vRIlUyyeaoRUDaimgOXyR5y.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PpLqRilQXcyr69ydomKm9ldhW1s=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/K9R6F98oVVkdMmqf7Ed6BExh.jpg?f=fotoalbum_large

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
De kaart komt met 3 jaar garantie als het goed is, niet 2 jaar. Maargoed, de schade is wel een dealbreaker vrees ik. De schade aan de koelribben is vooral optisch, maar de kras op de PCI-E slot connector lijkt me zeer problematisch voor de werking. Reparatie hiervan is ook niet te doen.

Heb je foto's genomen voordat je de kaart bij de webshop inleverde? Anders wordt het hun verhaal (schade al aanwezig) versus jouw verhaal (schade was er niet).

Ik ben bang dat dit een lastig verhaal gaat worden aangezien de bewijsvoering ontbreekt. Zelf repareren is ook vrijwel onmogelijk.

Je kan nog aandringen bij de winkel dat je een vervangende kaart wil, maar ik denk dat ze blijven weigeren. Je meldt echter wel dat je de kaart zelf hebt langsgebracht bij de winkel, ze hebben daar kennelijk de kaart niet geïnspecteerd OF de kaart was toen nog niet fysiek toegetakeld. Ze hebben hem doorgestuurd naar MSI dus dat is wel bijzonder.. een kaart met fysieke schade weigeren ze direct zou ik verwachten.

Misschien als laatste redmiddel dus contact opnemen met de winkel of een aangetekende brief sturen.

[ Voor 23% gewijzigd door stin00 op 15-11-2022 23:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heggico
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 09:59
Mwah, niet helemaal mee eens. Die schade aan de connector lijkt puur pcb te zijn. Wel met de nadruk op lijkt!. De contacten zien er iig op de foto nog oke uit.

Schade aan koelribben is niet direct een probleem, maar geeft misschien aan dat de kaart wat klappen heeft gehad, waardoor mogelijk andere componenten ook beschadigd zijn..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CMT
  • Registratie: Januari 2003
  • Nu online

CMT

Dat is de reden dat ik voor de zekerheid foto's maak voordat ik iets opstuur.
In principe heb je niets te maken MSI, maar met de verkopende partij voor de garantie afhandeling.
Ze hadden dan moeten constateren dat er uiterlijke schade is en de garantieafhandeling moeten weigeren.

Dat gezegd te hebben, lijkt het erop alsof de kaart op de zijkant is gevallen. Een flinke buts in de pcb gebeurt niet zomaar. Daar moet iets scherps met redelijke kracht tegenaan zijn gekomen.
Het vervelende is dat je nu niet kan bewijzen dat het niet door jouw veroorzaakt is en kunnen ze het afwimpelen op gebruikersschade.
Bij zichtbare schade mogen ze de reparatie weigeren, ook al is dat misschien niet de oorzaak waarom de kaart niet werkt. Ik vrees dat je dus weinig hebt om op te staan.

Vanuit technisch oogpunt zie ik (nog) geen duidelijke schade dat 100% aangeeft waarom een kaart niet zou moeten werken. De deuk in de finstack is irrelevant en de buts in de PCB heeft zo te zien geen contacten beschadigd. Hoe ziet de andere kant van de PCB eruit en is de PCB bij de beschadiging gespleten zodat het slot geen goed contact kan maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaer
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 29-09 19:27
Het zijn wel foto’s van jouw opgestuurde kaart? Hebben ze er ook een gedeeld met je serienummer erop wat matched met je factuur ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldcat
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 18:20

Coldcat

HODL

Er is iets met die kaart gebeurd.

Misschien dat de koeler iets krom is en door de klap geen goed contact maakt met de GPU. Het kan de moeite zijn nieuwe poel pasta aan te brengen. Ik had dit ooit met een 5700, de kaart werd vanaf moment 0 te heet en ging niet aan. Nieuwe pasta en de schroeven aandraaien deed wonderen.

Benzinebarrel (1:15) - 0 zonnepanelen - 10 aaa batterijen opslag (2019 model)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meljor
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16:24
Maak voorzichtig met een mes dat stukje pcb schoon zonder de contacten te beschadigen.

Misschien dat dat de betreffende pinnen in het slot net iets te ver wegdrukt waardoor er geen contact is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uzuhl
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 15-09 18:46

Uzuhl

De ondertitel mag niet lange..

Ik vind de schade opzich nog meevallen op de connector. Je kan het inderdaad voorzicht proberen herstellen.

Eventueel PCIe riser/extension en een soldeerbout als hij echt niets meer doet.
Pagina: 1