Verwarmt mijn Airco correct? of is er iets defect?

Pagina: 1
Acties:
  • 8.757 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xHEMANx
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 20-03 23:09
Hoi,

Ik heb een tussenwoning met een woonkamer van ongeveer 70m3. jaren 60 woning, wel de spouwmuren vol laten spuiten en we hebben (oud) dubbelglas.

We hebben een split airco Mitsubishi Heavy 3,5kw om de woonkamer te verwarmen.

Vandaag was het 12 graden buiten. Gister waren we weg, dus de temperatuur was vanochtend 14 graden in huis.

Ik heb de fan speed op auto. de flappen voor de lucht op naar beneden gericht. De temp op 18C.
Na 3 uur aan te hebben staan, is het 16 graden in huis en de airco heeft nonstop geblazen, maar hij blaast wel zacht. ik kan hem handmatig harder zetten, maar op AUTO blaast hij gewoon zachtjes als maar door.

is dit ok?

Ik heb de instalateur gebeld. Deze zegt dat ik de airco:
of handmatig de luchtstroom harder moet zetten. (wat heb ik dan aan de auto stand?)
of de airco op een hogere temperatuur moet zetten, bijv 20 graden (Maar dan blijft hij nog de hele dag door blazen, want dan redt hij natuurlijk de 20 graden niet en hij gaat pas (even) uit als hij de temp gehaald heeft?)

Ik kan me niet voorstellen dat zo'n moderne airco met SCOP 4,7 het met 12 graden buiten al moeilijk heeft om mijn kleine woonkamer op 18 graden te brengen?

De auto stand zou toch eerst super hard moeten blazen en als de temp bereikt is zachter gaan blazen of uit gaan?

graag wat advies van een wat meer ervaren airco kenner.

Bedank!!!

Marcel

MHI single-split SRK35ZS-W, '65 woning, oud dubbelglas, spouw volgespoten (wol). 76m3 woonkamer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11-09 09:20
De auto stand is vaak om een bepaalde temperatuur in stand te houden. Niet om door te verwarmen van 16 naar 21.

Daarnaast klinkt het ook alsof je veel warmte ergens verlies. Ik zou dat ook goed nalopen eventueel met warmte kamera.

A Soldiers manual and a pair of boots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:48

paQ

Als het 14 graden is in je woonkamer dan zou ik het idd ook daar zoeken ipv bij je airco.

Auto stand zal zijn dat ie zelf schakelt tussen koelen en verwarmen bij ingestelde temperatuur. Idd temperatuur opvoeren naar bijv 20. (Of 19,5 als het in halve kan)
Ja dan blaast ie harder, wordt ook warmer dan. Je pakt nu misschien maar 1500W verwarmingsvermogen, terwijl je 4000 ter beschikking hebt.

Of zet hem al 2 uur voordat je opstaat aan op 19. Hij moet ook wel de kans krijgen om wat massa te gaan opwarmen ipv een warme bries te geven.

[ Voor 15% gewijzigd door paQ op 15-11-2022 23:59 ]

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xHEMANx
To_Tall schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 23:46:
De auto stand is vaak om een bepaalde temperatuur in stand te houden. Niet om door te verwarmen van 16 naar 21.

Daarnaast klinkt het ook alsof je veel warmte ergens verlies. Ik zou dat ook goed nalopen eventueel met warmte kamera.
Ik dacht dat de auto fan stand harder zou gaan blazen als dat nodig is om het op temperatuur te krijgen en zodra get op temp is dat hij uit gaat en vervolgens weer zachtjes aan gaat als de temperatuur weer een halve graden zakt. Maar dat is dus niet de functie volgens jou?

Alle gaten en kieren ziin gevuld of zitten tochtstrips.

MHI single-split SRK35ZS-W, '65 woning, oud dubbelglas, spouw volgespoten (wol). 76m3 woonkamer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Heb je hem op ECO staan? ECO stand is niks anders dan de streef temperatuur 2 graden verlagen bij verwarmen (en verhogen bij koelen). Dat komt overeen met je probleem beschrijving.

Grote tip: gebruik niet de AUTO modus, maar alleen de "zonnetje" modus voor verwarmen. Mitsubishi's switchen al eens tussen modussen in AUTO omdat de temperatuur sensor in de buitenunit te gevoelig is bij directe zon.
Dat switchen duurt zomaar > 3 minuten, waardoor je koude lucht krijgt ook.

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xHEMANx
paQ schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 23:57:
Als het 14 graden is in je woonkamer dan zou ik het idd ook daar zoeken ipv bij je airco.

Auto stand zal zijn dat ie zelf schakelt tussen koelen en verwarmen bij ingestelde temperatuur. Idd temperatuur opvoeren naar bijv 20. (Of 19,5 als het in halve kan)
Ja dan blaast ie harder, wordt ook warmer dan. Je pakt nu misschien maar 1500W verwarmingsvermogen, terwijl je 4000 ter beschikking hebt.

Of zet hem al 2 uur voordat je opstaat aan op 19. Hij moet ook wel de kans krijgen om wat massa te gaan opwarmen ipv een warme bries te geven.
Het is 14 graden in huis omdat we er een dag niet zijn geweest en de dag ervoor de airco het niet warmer had gemaakt dan 16,5 graden.
En ik heb de FAN SPEED op auto staan, niet of hij verwarmd of verkoeld. Hij staat dus op het zonnetje ☀️ (verwarmen)

We hadden de airco eerder altijd op 18 graden staan en dan maakte hij het vaak 19 graden in huis.

Maar toen was het vast warmer buiten... Maar ik had niet gedacht dat de airco bij 12 graden buiten al moeite zou gaan krijgen met verwarmen, althans... Als ik hem niet hoger dan gewenst zet of de fan speed handmatig hoger zet.

Daarom ben ik benieuwd hoe anderen hun airco bedienen om te verwarmen. Hoe hoog ze hem zetten om welke temperatuur te bereiken en of ze de fan speed op auto hebben staan of handmatig hoger zetten als de airco de gewenste temp niet haald?

Ervaringen??

[ Voor 4% gewijzigd door xHEMANx op 16-11-2022 10:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

meten is weten
Ik denk als je je AC op 18 zet (en het is 16 bijv) dat je no way near die 4kW vermogen zit.
Wat is het opgenomen vermogen op zo'n moment? 350W bijv? Dan verwarm je met ca 1400W op dat moment. Dan is 2 graden stijging in 3 uur toch helemaal niet zo gek?

Maar dat zijn allemaal aannames mijnerzijds.
Heb je een simpel stopcontact metertje zodat je het kunt bijhouden? Of iets meer fancy als homewizard bijv?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymondw
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 00:59
Heb hier een Mitsubishi Heavy 2kW hangen voor de bovenverdieping.
Indien het onder de 19gr is gaat de unit even aan om het behaaglijk te krijgen +- 20 (zittend werk)
Om die 20 te halen moet ik de unit op 21gr instellen.

Let wel dat het verbruik van deze 2kW unit maximaal 750W aan stroom kost. (Staat op het label)
Die 750w stroom verwarmt voor 3000w en kan koelen voor 2000w.

Voor jouw 3,5kW unit zal het anders qua spec's, maar die 3,5kW is alleen een TYPE aanduiding.
Je kan je verbruik monitoren via bv een HomeWizard oplossing.
P1 plug in je slimme meter en/of een plug in de stekker van je unit, data op je mobiel.

to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xtrme
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20:04
ik heb de afgelopen maanden gekeken naar een Lucht-lucht wp voor mijn woonkamer
echter komt iedereen bij mijn woonkamer (65m2) uit op een 5KW airco
dus is 3,5kwh niet gewoon te weinig ? of bedoelt als bijverwarming en niet als hoofdverwarming

[ Voor 13% gewijzigd door xtrme op 16-11-2022 10:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GermanPivo
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 20:32
@xHEMANx Zet de horizontale lamellen eens op 45 graden ipv naar beneden. Als ze naar beneden staan, is de kans groot dat de airco z'n eigen warme lucht gaat aanzuigen.

[ Voor 9% gewijzigd door GermanPivo op 16-11-2022 10:41 ]

9040 Wp | Zendure 15,4 kWh | MHI SCM60/SCM40/SRC25

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slappyjoez
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 15:49
Heb jij zicht op de gemeten temperatuur van je airco zelf? Zodra ik mijn airco laat verwarmen wordt de gemeten temperatuur van de airco zelf direct een paar graden hoger waardoor deze in de automatische verwarmingsstand veel minder hard gaat blazen.

Ik heb de bediening van mijn airco nu gekoppeld in Home Assistant om via een aparte temperatuursensor de airco-stand aan te sturen. Die van de airco zelf is te onbetrouwbaar.

15x Astronergy 325Wp Full Black || SMA Sunny Boy 4.0 1-fase || Zuid 40°

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paQ

paQ

xtrme schreef op woensdag 16 november 2022 @ 10:38:
ik heb de afgelopen maanden gekeken naar een Lucht-lucht wp voor mijn woonkamer
echter komt iedereen bij mijn woonkamer (65m2) uit op een 5KW airco
dus is 3,5kwh niet gewoon te weinig ? of bedoelt als bijverwarming en niet als hoofdverwarming
TS heeft het over 70m3
niet 70m2 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xHEMANx
Inderdaad maar eens zo'n P1 metertje aanschaffen....

Ik heb de airco niet op eco staan. En dus alleen de fan speed op auto. De rest niet.

Ik begrijp dus dat het niet erg is dat de airco er een paar uur over doet om het een paar graden warmer te krijgen.
Is dat ook de zuinigste manier?

Er zit namelijk ook een boost knop op, dan gaat hij 15 min even voluit, dan is het dus een stuk sneller warm en gaat hij ook sneller weer uit. Aangezien ik nog geen P1 metertje heb, heb ik het verbruik van beidde manieren van verwarmen nog niet opgemeten om te vergelijken, maar miss heeft één van jullie die berekening al gemaakt?

Nog een andere vraag.
Mijn airco hangt rechts in de hoek. Ik heb de airflow vast staan naar links.
Ik heb de airco ingesteld op een rechterkant installatie, dus als ik hem automatisch van links naar rechts laat gaan, blaast hij eigenlijk alleen van links naar midden en weer terug. Is dat alleen voor het gevoel, of is een verspreiding van de luchtstroom ook een manier om het effectiever/sneller warm te maken in huis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xHEMANx
GermanPivo schreef op woensdag 16 november 2022 @ 10:39:
@xHEMANx Zet de horizontale lamellen eens op 45 graden ipv naar beneden. Als ze naar beneden staan, is de kans groot dat de airco z'n eigen warme lucht gaat aanzuigen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lOgP-exIhBW8Nd3iZ9O7tpeiJTs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PLUx2QAk2kXpaMjYyl70vImO.jpg?f=fotoalbum_large

Ik heb hem op de 1 na onderste stand staan. Volgens mij moet dat goed zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atsan
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 06-09 13:32
Ik verwarm ook met airco,

zet hem dan rond 6uur op hoge snelheid en temperatuur op 30 aangezien ik de temperatuur wil halen op de plek waar ik zit, niet waar de sensor zit.
Aangezien je de airco toch alleen gebruikt wanneer je daadwerkelijk thuis en in de ruimte bent kun je hem handmatig uitzetten wanneer het behagelijk wordt in de ruimte.
bij mij is dit meestal na zo'n 2 a 3 uur als ik wil opwarmen van 15 naar 20

oppervlakte van ruimte is 50m2, unit is ook 3,5kw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xHEMANx
Slappyjoez schreef op woensdag 16 november 2022 @ 10:45:
Heb jij zicht op de gemeten temperatuur van je airco zelf? Zodra ik mijn airco laat verwarmen wordt de gemeten temperatuur van de airco zelf direct een paar graden hoger waardoor deze in de automatische verwarmingsstand veel minder hard gaat blazen.

Ik heb de bediening van mijn airco nu gekoppeld in Home Assistant om via een aparte temperatuursensor de airco-stand aan te sturen. Die van de airco zelf is te onbetrouwbaar.
Nee. Ook geen idee hoe dat moet. De temperatuur boven op de airco is wel warmer, dan de temp op de thermostaat van de cv. Had er een bad thermometer bovenop gelegd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xHEMANx
atsan schreef op woensdag 16 november 2022 @ 11:10:
Ik verwarm ook met airco,

zet hem dan rond 6uur op hoge snelheid en temperatuur op 30 aangezien ik de temperatuur wil halen op de plek waar ik zit, niet waar de sensor zit.
Aangezien je de airco toch alleen gebruikt wanneer je daadwerkelijk thuis en in de ruimte bent kun je hem handmatig uitzetten wanneer het behagelijk wordt in de ruimte.
bij mij is dit meestal na zo'n 2 a 3 uur als ik wil opwarmen van 15 naar 20

oppervlakte van ruimte is 50m2, unit is ook 3,5kw
Bedankt voor het delen van je ervaring! 👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

xHEMANx schreef op woensdag 16 november 2022 @ 11:21:
[...]

Nee. Ook geen idee hoe dat moet. De temperatuur boven op de airco is wel warmer, dan de temp op de thermostaat van de cv. Had er een bad thermometer bovenop gelegd. :)
Dat is op zich niet gek.
Sowieso dichter bij de bron, en als hij dan ook nog traag blaast zoals je aangeeft, stijgt het op die plek ook op.

Je zal toch harder moeten draaien verwacht ik. Dan komt warme lucht verder / verspreid zich beter, en iets meer vermogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xHEMANx
Ben het boekje nog eens goed aan het door lezen en vindt een 3D AUTO stand. Deze zou de luchtstroom gelijkmatig en over de hele kamer verspreiden. Ik ben benieuwd.... Iemand ervaring mee? Handige feature of gelijk weer uitzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

xHEMANx schreef op woensdag 16 november 2022 @ 11:30:
Ben het boekje nog eens goed aan het door lezen en vindt een 3D AUTO stand. Deze zou de luchtstroom gelijkmatig en over de hele kamer verspreiden. Ik ben benieuwd.... Iemand ervaring mee? Handige feature of gelijk weer uitzetten?
hands down dat ie dan zowel naar links en rechts, als boven en beneden blijft bewegen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GermanPivo
xHEMANx schreef op woensdag 16 november 2022 @ 11:05:
[...]

[Afbeelding]

Ik heb hem op de 1 na onderste stand staan. Volgens mij moet dat goed zijn?
Probeer de aan na bovenste stand eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xHEMANx
paQ schreef op woensdag 16 november 2022 @ 11:26:
[...]

Dat is op zich niet gek.
Sowieso dichter bij de bron, en als hij dan ook nog traag blaast zoals je aangeeft, stijgt het op die plek ook op.

Je zal toch harder moeten draaien verwacht ik. Dan komt warme lucht verder / verspreid zich beter, en iets meer vermogen.
Toch bleef hij rustig door blazen, terwijl de gewenste temp boven in de kamer al was bereikt, dus schijnbaar meet de airco toch anders dan mn bad thermometertje. 8)

Ik denk dat ik hem s ochtends maar even op de boost zet (15 min voluit) en daarna schakeld hij vanzelf terug op auto fan speed. Maar of dat energie zuinig is?!? (Aangezien we all 55c per kwh betalen) :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GermanPivo
xHEMANx schreef op woensdag 16 november 2022 @ 11:39:
[...]

Toch bleef hij rustig door blazen, terwijl de gewenste temp boven in de kamer al was bereikt, dus schijnbaar meet de airco toch anders dan mn bad thermometertje. 8)

Ik denk dat ik hem s ochtends maar even op de boost zet (15 min voluit) en daarna schakeld hij vanzelf terug op auto fan speed. Maar of dat energie zuinig is?!? (Aangezien we all 55c per kwh betalen) :S
Hoe harder een warmtepomp (want ook een airco is dat) moet werken, hoe minder energie zuinig dat is. Als je het lastig warm krijgt, kan het soms beter zijn om 24/7 een stabiele temperatuur te hanteren of met een kleine nachtverlaging (van 20 naar 18 bijvoorbeeld).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xHEMANx
GermanPivo schreef op woensdag 16 november 2022 @ 11:37:
[...]

Probeer de aan na bovenste stand eens.
Dat voelt heel tegen natuurlijk. Vliegt de warme lucht dan niet gelijk naar het plafond, zonder dat het ooit de grond raakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GermanPivo
xHEMANx schreef op woensdag 16 november 2022 @ 11:56:
[...]

Dat voelt heel tegen natuurlijk. Vliegt de warme lucht dan niet gelijk naar het plafond, zonder dat het ooit de grond raakt?
Herken de gedachte, maar een airco verplaatst een enorme hoeveelheid m3 lucht per uur, dus dat mengt allemaal wel. Ik doe hier niet anders en krijg alles prima warm. ;)

Je schrijft dat je een woonkamer van 70m3 hebt. Een SRK35 doet tussen de 5-11 m3/min.
Gemiddeld gaat dus de volledige inhoud van je woonkamer elke 9 minuten door de airco heen.

[ Voor 17% gewijzigd door GermanPivo op 16-11-2022 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xHEMANx
Toch nog een vraag over de ECO stand.

Voorbeeld:
Als ik het 20 graden in huis wil hebben. Kan ik de airco op 20 graden zetten.

Als ik hem op 20 ECO zet maakt hij het dan 18 graden in huis?

Zo ja, wat is dan het verschil tussen 18 graden NORMAAL of 20 graden ECO??

Kan iemand me dit uitleggen???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JH1985
  • Laatst online: 25-11-2022
Ik zou graag willen aanhaken in deze topic.

Net een nieuwe 7.1kw Mitsubishi airco laten plaatsen voornamelijk voor het verwarmen van de woonkamer.

Vloerverwarming is nog aanwezig maar dit verbruikt teveel gas vandaar de overstap.

Wat is nu beste fanstand voor het verwarmen van een ruimte? Bij de autostand blijft de airco toch zacht doorblazen met koudere lucht zodra hij afslaat.

Ik heb begrepen dat dit normaal is maar is dit dan wel de beste stand?

Hoor het graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Corcvs
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 31-01-2023
Pas een testje gedaan want immers warme lucht stijgt mijn airco een Electrolux staat standaard op 26 graden verwarmen maar huis thermostaat komt niet hoger dan 20.

Heb geen geïsoleerde vloer dus de koude lucht houd de warmte boven en dat is de airco zijn lucht pakt pas een thermostaat erop gelegd en geeft 27 aan huis thermo 19 op de vloer 16.

Gestest oude afzuigkap op een trap gezet bijna tegen plafond omgedraaid uitgang met slang naar beneden dus ik blaas de de warme lucht van boven naar beneden en jawel hoor bij de uitgang van de slang 26 graden half uur gedaan en huis thermostaat ging 2 graden omhoog.

Het probleem is gewoon dat de airco zijn eigen verwarmde lucht weer aanzuigd, ik overweeg ook om mijn airco dus vlak boven de vloer te gaan plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicklazzz
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 10-09 17:38
Corcvs schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 02:26:
Pas een testje gedaan want immers warme lucht stijgt mijn airco een Electrolux staat standaard op 26 graden verwarmen maar huis thermostaat komt niet hoger dan 20.

Heb geen geïsoleerde vloer dus de koude lucht houd de warmte boven en dat is de airco zijn lucht pakt pas een thermostaat erop gelegd en geeft 27 aan huis thermo 19 op de vloer 16.

Gestest oude afzuigkap op een trap gezet bijna tegen plafond omgedraaid uitgang met slang naar beneden dus ik blaas de de warme lucht van boven naar beneden en jawel hoor bij de uitgang van de slang 26 graden half uur gedaan en huis thermostaat ging 2 graden omhoog.

Het probleem is gewoon dat de airco zijn eigen verwarmde lucht weer aanzuigd, ik overweeg ook om mijn airco dus vlak boven de vloer te gaan plaatsen.
Dit is algemeen geweten, en voor deze toepassing hebben ze vloermodel airco’s ontworpen. Minder esthetisch dan wandmodellen naar mijn inziens maar voor deze toepassing wellicht ideaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaYwaLkUr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 18:10
Dit topic nog maar eens kicken ;) ben sinds kort ook een beetje zoekende met verwarmen en de sweet spot van instellen.

Ik stel hem momenteel in op 22 graden, fanspeed: auto (dit doe ik met de afstandsbediening)

Als ik daarna in de app kijk (Airconwithme) zie ik de setpoint = 22 en mijn huidige ambient temp = 24. (Dus temp ruim bereikt)

Echter! de fan speed staat blijft constant op stand "3" blazen, maar ik zou verwachten temp bereikt ga naar stand "1" of "2" Maar hij blijft constant op stand 3 blazen (volgens de app..) . Dus ik heb hem nu maar handmatig op stand 2 gezet.

P.S. via de app: Airconwithme kan je de fan speed niet op auto zetten :( alleen 1,2,3,4
Wel is het zo dat de app ziet in welke stand de ventilatormotor staat. Dus stel je de ventilator stand, in automatische stand, in op de infrarode afstandsbediening, dan zie je dit wel in de app verschijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edtweaked
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 16:35
Hier speelde hetzelfde euvel en heb dit opgelost door gebruik te maken van een externe temp sensor icm Homeassistant om de target temp en fanspeed te regelen.
De target temp regel ik via deze HA integratie https://github.com/jmcollin78/versatile_thermostat
De 'Regulated Temperature' is de temperatuur die op de airco wordt ingesteld om de 'Target temp' te bereiken.
Fanspeed via automation op basis van de offset tov de huidige temperatuur van de externe temp sensor.
Wij hebben een Toshiba AC maar als je AC al aan HA is gekoppeld kun je deze automation eenvoudig omzetten.
Stuur maar een PM dan deel ik de code voor de fanspeed met je mocht er interesse zijn.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eZZ9_awD7-eUA7HXqvIkVfyY3YA=/x800/filters:strip_exif()/f/image/zIRqwS2wpbpAt4UaXlw2WsnY.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JessedeJonge20
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 13-06-2024
Ik heb onlangs ook een Mitsubishi heavy industries 5kw in de woonkamer hangen.
Is het normaal dat wanneer die de kamer op temperatuur heeft stopt met blazen en zich in standby zet met de flappen bijna dicht?
Na een aantal minuten hervat die zich weer met de flappen in de juiste setting.
Lijkt me toch veel beter dat die langzaam door blaast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teleluvr
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Wat jij omschrijft is pendelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:12

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
@JessedeJonge20 dit topic is al best oud. Als je een vraag hebt kun je beter zelf een topic aanmaken. Maar dan wel met een extra stuk inzet erbij, dus wat heb je al zelf onderzocht, gevonden etc :)

Deze gaat op slot
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.